Véget ért az első komolyabb verseny Cannesban. Az ISAF szerinti GRADE 2-es versenyen Pallay Tibor 5. helyen végzett!



Cannes




2007 február 23 péntek




A tegnap este összepakoltunk, mivel a mai reggeli rajt 10 órára volt kiírva. A víz olaj. Szokásos rituálék, mindenkinek igénye szerint. Páran úgy döntenek, nem várnmak, és pakolni kezdenek. Várunk a parton. Ez a lehető legrosszabb, a legnehezebben átvészelhető. Idegtépő várakozás, a szél nagyon picit fúj csak. A rendezők döntöttek, kimennek. Csodálkozva nézzük őket a többi versenyzővel a teraszról, mennek a megjegyzések. Pár lelkes arc követi őket, de a többség nem megy. Látótávolságban vannak, addig beszélgetünk versenytársainkkal, akik érdeklődnek a Balatonról, szálláslehetőségekről. Szóba kerülnek az olimpiai válogatási elvek is, elhülve hallgatják, hogy nálunk a 2007-es VB után határozzák meg az elveket. Végül fél 2 után jön egy markáns déli szél, kimegyünk. Zsombi a partról követi az eseményeket, hiszen a rajt a kikötő előtt van. Decken ülős, néha lógós szél van, hullám normális. Elsőre megint nem megy el a rajt, szigorított következik. Jól kapom el a rajtot leeben, és megyek balra. A jobb oldal befürdik. Az első kreuzban 8 körül érek fel, hátszélben megverek pár hajót, alul már 2. vagyok. A második kreuzban
Hruby megver egy markáns jobbra nyitással, míg én inkább a saját oldalamat fogom. Harmadikként kezdem a hátszelet, de Gaspic utolér, és a kis kreuzban megvédve helyét fut be előttem a 3. helyen. Negyedik leszek, ami nagy örömmel tölt el. Gaszton 8. lesz, Pata 15 körül jönne, de kap egy sípot, ami már a második neki, így ki kellett volna állnia. Marci nem ment túl jól, 33. lett.


Következő futamban hasonlók a kondíciók. Az első rajt nem megy el, amit nem is bánok nagyon. Másodszorra a rajtvonalon a legalul levők alig tudnak kijönni, így kamikaze módjára jönnek steuerboardon. Az egyik ilyen a horvát Gaspic, nem tudok mögé ejteni, nekikoccanok. Üvöltöm a protest szót ami hatásos, elkezd pörögni. Még alig fejezem be az üvöltést, amikor egy francia, aki mellesleg közel van hozzám összetettben, szabálytalanul fordul alám. Ismét megy az üvöltés, de nem csinál büntetőt, ő is óvja az alatta lévőt. Szépen mindenki kifordul, van egy kis helyem nekem is. Csak Pata jön keresztbe, de elenged, így tiszta szélben utazom a bója felé. Fölöttem egy francia vezet, alattam egy másik is jól tartja magát. A jobb oldal végleg elássa magát, nálunk frissebb a szél. 4. helyen érek fel, előttem két francia és Gaspic. Hátszélben felmegyek 2. helyre, és Ponsot csak belső hellyel vette a bóját előttem. A bal oldalt védve cirkáltunk, ő végig az arcomba fordulva. Gaspic balról kikerült minket, így a harmadik helyen utaztam a célig. Pata is jól tartotta megát, hatodik helyen megfütyülték az utolsó hátszélben, így számára véget ért a verseny, az összes futama érvénytelen. Gaszton 17., Marci 19. lett.


Az idő elszaladt, 16 óra is elmúlt. A szél picit gyengült, de az iránya továbbra is stabil volt. A külföldiek tüntettek, hiszen még haza is kellett utaznunk. Végül hajthatatlan maradt a rendezőség, rajtoltunk. Elsőre megint nem ment el a csapat, így fekete zászlót kaptunk ismét. Lee rajt volt, utána szokásos bal oldal, majd át. Sokáig úgy nézett ki, hogy én fogok felérni elsőnek, de a végén elszúrtam egy szélfordulót. 7. hely körül kezdtem a hátszelet, de jöttem fel. A csalóleső motoros végig a sarkamban volt, és így is 3. helyen fordultam lent. Támadtam az elsőket, de nem értem közelebb, sőt, a végén még az olasz Cordovani is elment. A hátszél elején többen takargattak, vissza is estem az ötödik helyre, de a hátszél végére felzárkóztam a vezető hármas mögé. Mivel az előző kreuzban is jobbról frissült a szél, én azt a kaput választottam a többiekkel ellentétben. Alakult is a dolog, deckre ültem. Õk még nem, megfordultak ők is balcsapásra. Csúsztam ki. Megfordultam, de ők is megkapták a szelet, és jöttek át. A harmadik hely már biztosan tűnt. Gasper éppen elém ért ki, és természetesen az arcomba fordult. Gaspicot is lekeresztetze, míg én jobbra tiszta szélbe vitorláztam. Fordultam, és jött Gaspic. Egy szép fordulócsatában végül megelőztem, és második helyen futottam be. Gaszton 10., Marci 21. lett. Kifelé számolgattam, azt gondoltam a legrosszabb esetben is hatodik lettem összetettben. A táblához érve láttam, hogy megvan az 5.!!!! Úristen, nyilallt belém. Összetettben 6 helyet javítva 5. helyen végeztem ebben az erős mezőnyben. Veregették a vállamat, én meg nem akartam elhinni, hogy ez most velem történt.

J

Rendkívül jó érzés, hogy a világranglistán az első 20 között levő emberekkel egyenlő partnerként küzdhet. Bevált az új Pata árboc is, köszönet érte LÓPATÁNAK! Összetettben nyert Gasper, második Gaspic, harmadik Ponsot. Negyedikként előttem Hruby, alig 4 ponttal, mögöttem Choley 10 ponttal. Gaszton visszaesik a 12. helyre, Baliczay Marci 24.lett. Pakolás;majd indulás hazafelé. Megállunk Gardán, hiszen másfél hét múlva itt edzünk, lerakjuk a hajókat. Hazafelé nem haladunk zökkenőmentesen, de azért hazaérünk. A Ducato jól vizsgázik.


Köszönjük mindenkinek a figyelmet, a szurkolást! Gardáról jelentkezünk! Persze csak ha igénylitek…






2007 február 22 csütörtök




Szokásos kelés a 11 órás rajtra, baguette és croissant, amúgy franciásan. A ma reggeli forgalom egészen tűrhető volt, egészen a parti sétányig. Itt látszott hogy nincs semmi szél sem, viszont az egyik elegáns hotel előtt diákok tüntettek. Megpróbáltuk magunkat átkérni a kordonon, de a kedves zsandártól nemleges választ kaptunk, így más utat kerestünk a kacskaringós utcákban. A szél valóban takarékon volt, Gaszton és Zsombi szokásos kávéjukat fogyasztották, mi Bőrtokkal interneteztünk kicsit. Közben jött a versenyrendező, aki a mellettünk ülő angoloknak megsúgta, hogy kimegy időben, étele itala van, más nem kell. A szél
A mezőny lassan felöltözött, majd kiszivárgott a pályára. Nem volt meleg, kötött sapka is elkélt a néha szemerkélő esőben. Megint a Nizza felőli öbölbe mentünk, a szél keleti volt, max. 2-es, irány keleti. A rajt elsőre megint nem sikerült, pedig leeben helyezkedve jól jöttem el. Sebaj, újrajátszunk. A második, immáron fekete zászlós rendben elment. Gasztonnak jól sikerült a rajtja, és jó ütemben kifordulva tiszta szélben kezdte a cirkálást, balra nyitott. Én is tiszta szélben, az egyik angolt, Ed Greiget
( 10. helyezett Miamiban ) szúrtam fel, miközben az osztrák Raudaschl-től emelkedtem el. Balra húztunk, ami úgy tűnt jó is lesz. A los angelesi olimpián szerepelt Choley elment mögöttem, még tovább húzta
a bal oldalt. Nagyon be is jött neki, tisztán vezetett. Pár korai rajtos kihullott a kreuzbójánal, így Gaszton 4., jómagam 6. helyen értünk fel. Hátszélben gyorsak voltunk. Én feljöttem Gasztonra, de ő egy jobbra nyitással visszaszerezte előnyét. A francia Hayt utolértem, és megelőztem. A második kreuzra teljesen leállt a szél. A leekocsin gubbasztottunk, deckre alig tudtunk kiülni. Privát csíkok érkeztek, teljesen szerencsjátékká téve az időközben rövidített pályán folyó küzdelmet. A futamot a Francia Choley nyerte, Gasper és Gaszton előtt. Gaszton remekül helyt állt a rendkívül erős mezőnyben. Én az utolsó kreuzban eladtam pár helyet, végül 9. lettem. Beliczay Marci eddigi legjobb futamát teljesítve 15. lett, Pata kicsit hátrébb. Összetettben a kiesőnek köszönhetően Gaszton és Én visszaestünk a 10. és 11. helyre, közöttünk mindössze 1 pont volt.