Sokan tartják úgy, hogy a Kékszalag verseny végeredményét a Keszthelyi-öböl bójakerülése alapvetõen meghatározza.Nem kérdéses, hogy aki a tókerülõ versenyen elindul, azt meg is szeretné nyerni.


Sokan tartják úgy, hogy a Kékszalag verseny végeredményét a Keszthelyi-öböl bójakerülése alapvetõen meghatározza.Nem kérdéses, hogy aki a tókerülõ versenyen elindul, azt meg is szeretné nyerni.

Teljesen természetes, hogy az 1955 évi rekord megdöntésének vágya benne él a versenyzõkben.Az elmúlt évtizedekben elsõsorban az akkori futási idõ megdöntésérõl folyt a szakmai vita, a megtett távolságot is megbecsülték, azonban a került bóják elhelyezésérõl érdekes módon nem igazán történt említés.A kenesei, és a siófoki bóják helyzete szinte soha nem volt kérdéses, az eredményt ezek alapvetõen nem is befolyásolták.

A keszthelyi, „kulcspozícióban” levõ bója helyzete -fõleg az utóbbi évek alacsony vízállásai miatt- az eredmények elismerése szempontjából azonban egyre több vita forrása.A „Pünkösdi Regatta”, és az „Öböl-kupa” egyre növekvõ számú versenyzõi között sokan vannak, akik résztvettek az 1950-es évek Kék-szalag” versenyein, tehát ha valaki tudja, akkor Õk, hogy a bója hol volt telepítve abban az idõben.A megkérdezett régi vitorlázók egybehangzóan állították, hogy a bója évrõl-évre a parttól néhány száz méteres távolságon belül, jól definiálható helyen lett elhelyezve.Ha valaki, akkor ezek a régi versenyzõk hivatottak ennek a szakmai kérdésnek a megválaszolására, és ha valahol, és valamikor, akkor itt, ennek a versenynek a helyszínén, ahol a magyar nagyhajós társadalom színe-java megjelenik.

Ennek a gondolatnak a tükrében a vasárnapi Öböl-Kupa 16 órára tervezett befutási határideje után, de az esti díjkiosztó elõtt, 17-18 óra között a rekordidõt futó Nemere II. legénység tagja, Dr Lettner Ferenc vezetésével a jelenlevõ régi vitorlázók  rekonstruálnák a hajdani bója helyzetét, és a jövõ Kék-Szalag versenyei részére meghatároznák azt a területet, amelyen belüli bója-elhelyezés esetén a rekord esetleges megdöntése egyáltalán értelmezhetõ.Az elõzetes elképzelés szerint a kijelölést a „Nemere II” tulajdonosa jóvoltából a hajón tartózkodó régi vitorlázók végeznék, melyhez akinek még van energiája a napi verseny után vitorlásával csatlakozna, emellett a verseny Rendezõsége 1-2 motoros használatát is biztosítani tudná.

Amennyiben az eseménnyel kapcsolatban bármely ötlet merülne fel, azt legkésõbb a szombati vacsorán meg kellene beszélni, hogy a Rendezõség még  tudjon segíteni.Az eseményt Keszthely Polgármestere, és a jelenlevõ médiák is támogatják, reméljük az Idõjárás is kegyes lesz hozzánk Kérlek benneteket, hogy Ti is értesítsétek a régi vitorlázókat, és megjelenésetekkel segítsétek elõ a cél elérését.

Csernussi Gábor