Aki válaszol Láng Róbert vitorlázó, a Pannon Yacht Charter tulajdonosa.


V: Robi, kérlek győzz meg! Miért adjam a hajómat hozzátok chartermanagementbe?

L.R.: Ha egy 30-35 lábas hajód van, a fenntartása belekerül kb. évi egymillió forintba, ha csak áll, akkor is. Kikötői díj, algagátlózás, karbantartás, egy-egy kötélcsere, új akkumulátor, motorszervíz stb. Megérkezéskor takarítani kell, lepucolni a sirálypiszkot, feltölteni az akkumulátort, vagyis előkészíteni a hajót az indulásra. Sok költséged, dolgod van, de ehhez viszonyítva esetleg keveset élvezheted a hajózást.

Add be hozzánk a hajót chartermanagementbe! Bérbeadjuk és minden gondot leveszünk a válladról. Sőt, a hajó nyereséget termel, amiből év végén jelentős bevételed is lehet.

Annyit hajózol, amennyit akarsz, mert ha tudod, mikor lesz szabadságod, akkor arra az időszakra nem veszünk fel rá foglalást. Ha mégis plusz szabadidőd adódik és jönnél hajózni, akkor, ha a hajóra nincs foglalás viheted. Ha éppen foglalt, akkor is lehet, hogy tudunk adni másik hajót.

Ráadásul a hajó a Silver Yacht marinában Füreden, a legjobb helyen áll.


V: De én féltem a hajóm állagát a charterezőktől!

L.R.: Meg lehet nézni a Bavaria 32-eseinket öt év és évi átlag száz nap charterezés után! Mintha újak lennének. A vitorlákat most cseréljük, de a hajó teste, a bútorzata, felszerelése mindegyiknek újszerű. A kaucióból, amit letesznek a bérlők, levonunk minden keletkezett kárt, és abból rendbe hozzuk. A hajónak ugyanolyan állapotban kell visszakerülni a tulajdonoshoz, amikor kiveszi a chartemnagementből, mint amikor odaadta. Minimum hetente takarítjuk, látjuk a kezdődő kopásokat és korrigáljuk.


V: És ha szeretném a hajómat eladni?

L.R.: Árusítható miközben nálunk van. A vevő mindig tiszta, vonzó, karbantartott állapotban tekintheti meg. De ha úgy tetszik, az új tulaj is nálunk hagyhatja!


V: Mondjál valami nehézséget is!

L.R.: A tulaj sajnos nem hagyhatja kinn a fogkeféjét a mosdóban a legközelebbi vitorlázásáig…


logopyc.jpg