FórumFórum

Balaton 16

új üzenet
Keresek B16 vitorlás kishajóra egy kormánylapátot. Ha meg van még kélek hívjál fel +36-30-611-4696
120 víztaposó 2017.06.29. 19:49
(Előzmény : 119)
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valakit netán érdekel van egy eladó, igen jó állapotú, kormánylapátom a Velencei-tónál.
Üdv.
119 Andor 2013.03.29. 08:02 Válasz erre
Én nem lennék hajlandó egy/több B16- ra várni semelyik versenyen. Sem a rendező hajón sem egy másikon. De a lelkes B16 rajongók egymás ellen külön indítva nyugodtan kergethetik egymást.
Sőt, talán ilyen körülmények között még bele is ülnék.
118 Szanya 2009.04.07. 11:58 Válasz erre
Szia B16 Skipper,

Kifejezetten B16-nak rendezett futamról még nem hallottam.
Az Uniqa Balatonregatta futamokon B18-cal szoktam indulni. Ennél kisebb kiel-es hajót még nem láttam indulni, de kérdezd meg
Dániel Gábort (versenyvezető) (dancigabor@freemail.hu).
Nagyobb gond lesz a YS szám meghatározás a futam kiértékelésekor, mert úgy tudom MVSZ-nél nincs regisztrált B16. A YS meghat-hoz be kell MVSZ Technikai bizotssághoz nyújtani az MVSZ oldalról letölthető adatlapot, és 12000 ért adnak YS számot és rajtszámot is. Persze lehet, hogy a Balatonregattának van B16-ra saját YS száma.

Tavalyi verseny-tapaszatalatom alapján (voltak rendes szelek...) B16-tal nem mernék nekivágni. Igaz láttam 470-szerű jolléval végigmenni 2 fiatal srácot, de ők elég profik voltak - még a vízbőlmentésben is...

Kipróbálni mindenképpen érdemes.

Üdv,

BalázsT
117 tbalazs 2009.04.06. 12:19
(Előzmény : 116)
Válasz erre
Sziasztok! Nem tudtok véletlen olyan versenyről (versenyekről) ahol B-16-ossal is lehet indulni, vagy van-e egyáltalán kimondottan nekik rendezett verseny?
116 Sunbeam 22 Skipper 2009.04.03. 16:12 Válasz erre
Félig megoldottam, mostmár csak a hossza és a legnagyobb szélessége kellene a szivacsnak..

megköszönném! kacsa
115 kacsa99 2008.04.25. 22:36 Válasz erre
Üdv. B-16 koporsóágy-szivacsainak a méreteire lenne szükségem valahonnan. Meg tudná valaki tenni, hogy csomagolópapíron körberajzolja az egyikét, és elküldi postán? Naon jó lenne... :)
114 kacsa99 2008.04.25. 20:52 Válasz erre
Sziasztok!
Küldjetek infót B16-os vitorla készítőkről vagy eladó használt vitorlákról! Legfőképpen fockvitorla érdekel.
Köszi
113 Jani64 2007.12.12. 18:38
(Előzmény : 108)
Válasz erre
Ronald -hozzád hasonlóan- nem szeretné levizsgáztatni a hajót, tehát ezért akar 4 kW-nál kisebb teljesítményű motort.
A Fertőn maximum kb. 90 cm merülésű hajók vannak. Pl. Dolphin 26! Szárazabb nyári hónapokban azért lehet látni olyat, hogy a víz hullámzik, a hajó meg áll, mint a cövek :) .
111 allurelaci 2007.11.27. 09:59
(Előzmény : 110)
Válasz erre
Vendégként az elmúlt években többször versenyeztünk a Fertőn, és úgy láttam, hogy 1m-nél kisebb merülésű hajókkal nincs probléma.
112 Stankovics András 2007.11.27. 09:59
(Előzmény : 108)
Válasz erre
Igaz hogy ezek a feltételek elsősorban belsőégésű motorokra vonatkoznak. Szerintem az elektromos motorral bárhol-bármikor lehet hajózni mert a HSZ csak a belsőégésű motor használatát korlátozza.
110 kehonego 2007.11.26. 21:25
(Előzmény : 109)
Válasz erre
Ronaldnak! A motorhasználat nem csak a hajó méretéhez hanem egyéb feltételhez is van kötve. Pl:...a kikötőböl való ki -beállás, szántódi kompjárat jobbra-balra 300méter,teljes viharelőtti szélcsend stb....
109 kehonego 2007.11.26. 21:21
(Előzmény : 106)
Válasz erre
Ezek szerint a Fertő-tavon lehet hajózni 55-60cm merülésű hajóval?
108 kehonego 2007.11.26. 21:17
(Előzmény : 107)
Válasz erre
Szia,

A Fertőn nagyon sok horgász használ 16-ost vitorlázat nélkül. Nem hiszem, hogy problémájuk lenne vele, ha ennyi van belőle.
107 Stankovics András 2007.11.26. 12:36
(Előzmény : 106)
Válasz erre
Kedves kollegák!

Mi a jogi helyzet akkor, ha valaki egy B16-os testet, árboc és vitorlázat nélkül !!! motoroshajó célra akar használni - mondjuk egy 4kW-nál kisebb elektromotorral.

Beleköthet-e valaki, hogy "igaz ugyan hogy egy szál vitorla sincs rajta - de ez (gyárilag) akkor is egy vitorláshajó - ami elvileg vizsgaköteles (lenne)" ?
106 Ronald 2007.11.26. 07:17 Válasz erre
A Trabis hasonlat nagyon durván sántít.
A Trabi a maga kategóriájában jó alternatívának számít (talán még) a mai napig is.
105 Szanya 2007.11.17. 02:18 Válasz erre
Bocsánat, de ebben, az 5 méteres osztályban tudtok más, kajütös vitorlást? Én láttam (nyilván Ti is) kalózt kabinosra átépítve, hát nem cserélném el a 16-ost arra. Más is elismerte, ez egy kompromisszum-sorozat szülte hajó, hát ilyennek kell elfogadni. Ilyen hajót, ennyi pénzért, ráadásul jogosítvány nélküli használathoz nem nagyon találni. A későbbi, fajlagos költségei is kisebbek, mint a nagyobb (jobb) hajóknak. A lényeget már mások megfogalmazták, a legrosszabb hajó a "nincs hajó"! A Trabis hasonlat jó volt, annak idején NDK-s ismerősök átültek (használt) Wartburgba, rögtön az volt a véleményük: A Trabi nem autó. Nekem is volt, most Peugeot-om van, mégis szeretem a Trabit. Akinek nem volt 16-os hajója, azért ne szidja, akinek volt és most Bavaria 44-el hasít, az meg azért ne!
104 eroth 2007.11.16. 14:32
(Előzmény : 103)
Válasz erre
Nézd, nekem is kedves a B16-os, (ahogyan a Trabi is) de mindketten jól ismerjük a hibáit. Csak itten arról volt szó, hogy valaki racionális döntést akart hozni, aki ezeket nem ismerte...
Éshát a legnagyobb jóindulattal sem mondható, hogy a B16 méretkategóriájában akárcsak a középmezőnyben helyezkedne el (jó, a kokpit valóban kényelmes).

üdv,

deckard
103 470_99 2007.11.04. 05:15
(Előzmény : 102)
Válasz erre
Látom már, ez így görcsös "nekem van igazam"-ba fullad ezért ezzel a hozzászólással a magam részéről lezártam a vitát. Ha érdekel, én is hivatásos vagyok, és nyugodtan elhiheted, hogy rengeteget változtak a 70-es évek óta a tervezési elvek - elsősorban az ominózus elárasztási biztonsággal kapcsolatban. (hogy csak egy példát mondjak, ma már elképzelhetetlen olyan hajó, amelynek nem önürítő a cockpitja, pedig akkor még javában épültek ilyen típusok, akár egész nagy méretben is.)De nem védem tovább a 16-ost, mert egyrészt megvannak a maga hibái, másfelől olyan zsigeri ellenállást érzek, mint pl. trabantokkal szemben annakidején. Pedig minden hajó képes szép pillanatokat okozni a gazdájának, ha hajlandó megfelelően kiismerni.

ui: A cockpitja pedig pl. a 18-asénál csakazértis sokkal kényelmesebb ;-)
102 Stankovics András 2007.11.03. 23:02
(Előzmény : 99)
Válasz erre
Nem gondoltam volna, hogy ekkora vitát indukálok a B 16-os érdeklődésemmel. Döntöttem és nem veszek ilyent, mert meggyőző volt a szinte egyértelmű vélemény. Köszönöm! Azt hiszem sok bosszúságtól mentettetek meg. Megpróbálok más hajót választani. Pillanatnyilag egy Flying Crusier a kiszemelt. Róla nem sokat lehet tudni...! Szinte semmit a gyári lap adatain kívül.
101 kehonego 2007.11.03. 21:40 Válasz erre
Zsótinak! Köszönöm, de vele már beszéltem és mástól is szerettem volna véleményt kérni.
100 kehonego 2007.11.03. 21:33
(Előzmény : 94)
Válasz erre
>de ne akarj egy a 70-es években tervezett hajót mai tervezési szempontok szerint értékelni!<
Hát igen, a szelek, a víz, az elemek bizony sokat változtak azóta és a bizony a tervezési elvek csak ezeket követték... akkortájt ugyanis nyilván nem fújt a szél és nem voltak hullámok. Egyébiránt amit ezekről az elvekről tudok, azt egy általam igen nagyra becsült, még Lenningrádban végzett hajómérnöktől tudom, aki mellesleg maga is részt vett az egyik a Balatonon azóta is népszerű hajótípus tervezésében. Úgyhogy alig hiszem, hogy ezt azóta találták ki... A B16-os egyszerűen egy nagyon sok szempontból rossz konstrukció, amit akkor az alternatíva hiánya, manapság meg részben a nosztalgia, részben a tájékozatlanság (meg esetleg az ár) miatt vesznek némelyek számításba. Akkor viszont ne sértődjön meg már senki, hogy a tájékozatlanokat felhomályosítják a hajó reális értékéről...

üdv,

deckard
99 470_99 2007.11.03. 21:29
(Előzmény : 97)
Válasz erre
sziasztok. a nyolcvanas kilencnenes években több mint 10 évig 16al vitorláztam. volt, hogy hárman mentünk egy hetes túrára. kis szélben nem megy, nagyban sem sokkal gyorsabb. nagyon hajlamos szélbe állni, ha teljes vitorlával megyünk. ez volt erősebb szélben a legzavaróbb. ha a hullámokat nem jól vetted akkor volt a kabinban pár vödör fölös víz. én szerettem. ha most nem lenne más (21) akkor is megfelelne. ja a 21-es azért kényelmesebb, bár messzeb vagyok a víztől.
98 ranger 2007.11.03. 21:15 Válasz erre
Sajnálom, ha így gondolod, de ne akarj egy a 70-es években tervezett hajót mai tervezési szempontok szerint értékelni! Akkoriban sok, jóval kevésbé biztonságos típus futott, és ma is tudnék mondani egy-kettőt. A hajó B kategóriás volt, tehát másodfokúban ki sem mehetett. A 16-oson való erős szeles vitorlázáshoz ugyanúgy hozzá tarozik az alsó tábla berakása, mint ahogy a vitorlafelület csökkentése is. Ha ezt nem tudod, akkor ugyanúgy nem ismered a hajót, mintha egy star-ral mennél backstag behúzás nélkül. A hajó ismerete pedig minden típusnál fontos.
97 Stankovics András 2007.11.03. 20:52
(Előzmény : 93)
Válasz erre
Ja, nem maradt le. Bocs.
96 Szanya 2007.11.03. 19:12
(Előzmény : 95)
Válasz erre
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Melges 24

2017.08.08.
HUN 579 Melges 24-es vitorlás teljesen versenyre szerelt állapotban eladó.

Balatoni vitorlásbérlés

2017.09.21.
A balatonszemesi kikötőben Balaton 25-ös vitorláshajók bérelhetőek.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Hajóépítés

403 hozzászólás 2017.10.18. 09:16 - SRAphrodite

Külföldi hajóvásárlás!

143 hozzászólás 2017.10.15. 23:36 - Dr.Tóth Balázs

Hajós állások

5 hozzászólás 2017.10.15. 19:51 - Apóka

Túrázóknak ajánlott

806 hozzászólás 2017.10.11. 09:21 - Merlin

Típus beazonosítás

8 hozzászólás 2017.10.05. 12:50 - szekely
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.