FórumFórum

H-boat

új üzenet
Szép hajó.
20 nagybela2195 2017.04.12. 14:21
(Előzmény : 8)
Válasz erre
Némi büszkeséggel újságolom, hogy a Magyar Vitorlás Szövetség honlapján már befogadták a H-boat flotta törekvéseit. Ez alapján 2017-ben lehetőségünk van a 0. évet teljesíteni a hazai osztállyá alakulás rögös útján. Mindenkit szívesen látunk a következő szezonban is, (akár kipróbálni magát a típust).
https://www.facebook.com/H-Boat-Hungary-1484093175214033/
Tudom kicsit marketing szagú, de nem megy máshogy:
http://www.hunsail.hu/hajoosztalyok/versenyosztalyok-I
Jó szelet!

19 tothapuka 2016.10.28. 18:31 Válasz erre
Minden segítség jól jön. Köszi! (Szerintem az osztály kezdeményezésről már tudnak, most már csak menni kellene minél többet:))
18 tothapuka 2016.05.30. 09:44
(Előzmény : 17)
Válasz erre
Egy munkatársamnak van egy H-BOOT hajója (AQUAMARIN), Alsóörsön áll az új kikötőben.
Szólok neki, hogy alakul az osztály.

17 kispocak 2016.05.26. 21:25 Válasz erre
Pardon! A CHE nevű hajó helyesen a GÉ. Pál Gaszton kormányossal (következesen rosszul írtam. elnézést. Az eredményen nem változtat, de így korrekt.
16 tothapuka 2016.05.19. 14:56
(Előzmény : 14)
Válasz erre
Megjegyzés: Természetesen a beszámoló nem rólunk, hanem egy itthon méltatlanul mellőzött 41 éve nemzetközi one design hajó típusról szól (H-boat) . Remélem egyre többen kedvet kaptok és végre Megalakulhat a hazai osztály is:) Nekünk ez volt az első komolyabb versenyünk vele, 1,5 év "garázs buhera" után és minden elemében OD paramétereket betartva. Mi nagyon elégedettek vagyunk a verdával!
15 tothapuka 2016.05.17. 14:46
(Előzmény : 14)
Válasz erre
Pünkösdi Regatta,
Vasárnap pálya verseny. SY II. Abszolút 1. hely H -Boot.
Élménybeszámoló Tóth Tamás Coccinella :
Többszöri halasztás (túl erős szél miatt) után 13.30 -kor rajt. Már a rajt során felborult egy 25-ös jolle menteni kellett... Sajnos a rövidített pályát rendezték a késői indulás miatt (Szent MIhály kápolna , Zala torok, Keszthely móló) 4-5 bofour alap szél ÉNY-i futatott kreuz volt a kápolnáig Mi fock grósszal, a sudarak pl. génoát is tartani tudták a tompa irány miatt bólya vétel közép mezőny (170 hajóból, a Százszorszéppel vállvetve). Utána jött egy borzalmas spís szakasz kezdetben raum és félszélben, a szakasz második felétől félszelesedett és inkább 6-os erejű lett. Sajnos végig eröltettük a spit, (plusz a fockot is fenntartottuk) pedig már nem fizetett, de nem tudtam ejteni a hajót a leszedéshez mert átfordult a kormányveret a kormányrúdon (jó 90 fokot) . Ekkor már a CHE nevű sud.reggel értünk a Z. torkolathoz (körülöttünk már mindenki génoával ment már, mi meg viaskodtunk a leszedéssel min. 6-os félszélben. Levettük és közben egy hirtelen rúgással vissza rúgtam a kormányt és rettegve az újabb irányíthatatlanná válástól, nekivágtunk a mi szakaszunknak (éles kreuz) a befutóig 5-ös-6 os szélben minden fordulóval ettük meg az előttünk menőket. A Che, a Százszorszép és egy solcz 22-vel útjogozgattunk a nád alatt és a part széle bejött. Végül a befutónál mind három közvetlen vetélytársat lerúgtuk és steuerboardon befutó. Ám itt egy útjogos kikényszerített minket a célvonalból így még egy szamárfordulót is be kellett vállalni a zsűrihajó elkerülése érdekében (Csilla orra előtt történt nagyon megdícsért később a sportszerű magatartásért (nemkülönben az eredményért:) Nagyon kellemes meglepetés volt, hogy kreuzban ekkora szélben is alig volt kormányerő, tehát nem fordult vissza a rudazat. Később a parton a versenyigazgató tájékoztat, hogy megnyertük a YII-őt és a Y abszolútot is (csilla megkért a díjátadásig már ne igyunk többet mert nem tudja majd átadni a kupát. 20 perc múlva kiderül a sok korai rajt és rajt eljárási hibák miatt 3 órás körbeóvásokból a rendező a teljes futam törlésébe menekült. Erre Csillamama kiállt a színpadra és saját felelősségére mégis kihirdetett minket a kupa győztesének, különösen, hogy ún. amatőr ként (csak erre a napra kék könyv nélkül) neveztünk. Vastaps!!! 1 kupát adtak csak át erre a napra. Gondolhatjátok lelkileg:) Mindegy összegezve: ha 4 fölötti szél van és sok kreuz alap vitorlázattal a leggyorsabb sudár regattát is meg lehet fogni. A S.sportokat, J24-eket nem is láttuk jószerivel. Krezba tű élesen 6 csomó közelében mentünk tartósan, csúcssebesség eddig 8,8 csomó. az albánkon olyan erők voltak, hogy a sekli 6 miliméteres stiftje derékszögbe hajlott, majd szétnyílt egyenesre a sekli aztán huss minden:), a kormányt már írtam, (javítható) amúgy megúsztuk nagyobb gond nélkül. Érdekes: a fock falat nem tudtuk annyira meghúzni, hogy kisimuljon az első él (csipkefüggöny a karnison), de így is éles maradt a hajó. H-boat szerintem jól vizsgázott. Azóta gondolkodtunk: Tul. képpen ennél értékesebb díjat nem nyerhetünk soha, hisz a korrigált időnkkel mindenkit megvertünk (Y 107-el) . Nagyon büszke vagyok a hajóra és a csapatra is! Kicsit hosszabb lett a beszámoló mint terveztem, de újra átéltem közben, bocs! Hajrá H-boat!!!!!

14 EFi 2016.05.17. 10:23 Válasz erre
Minden hazai H boat 107 az idéntől (Bolhás 108 a beépített fix prop miatt). Sajnos a régebbi hajók mindegyike aki versenyezget is rendelkezik genoával és vagy boosterrel is. Ezért mi is kénytelenek vagyunk legalább valamelyiket beszerezni, mert az alap vitorlázattal a kis szeles versenyeken esélytelenek lennénk. Persze ha az osztály megalakul majd, már mindenki vissza áll a nemzetközi alapokhoz, vagy marad yardstick hajó. Te milyen átalakításokra gondolsz?
13 tothapuka 2016.03.01. 08:55
(Előzmény : 12)
Válasz erre
Mindkét hajónak 107 a YS száma. Biztos, hogy olyan sok átalakítás kell az együtt versenyzéshez?
Andras
12 szekely 2016.02.29. 18:52 Válasz erre
Érkezett ismét 2 új H-boot a Balatonra. Ha jól számolom, már 12 lesz a yardstick rendszerben:) Hajrá!

11 tothapuka 2016.02.29. 16:05 Válasz erre
Az eddigi H boat-osok nagy részének véleménye az ( szakembereké is), hogy kár volna egy ilyen nagy múltú is jól bevált nemzetközi OD hajót egy esetleges "hamar valami" megoldás miatt veszni hagyni. Elég sok műszaki paramétert kellene megváltoztatnunk (úgy tűnik) a Sudár Sport miatt, miközben a cél azért mégis csak az önállóság volna. Tavasszal szeretnénk egy összejövetelt celebrálni ahol kicsit több érdekelt hozzászólna részünkről is. Aztán ahogy döntünk úgy folytatnánk.

10 tothapuka 2016.01.21. 14:04
(Előzmény : 9)
Válasz erre
A Sudár Sport fórum témában arról is volt szó, hogy néhány H-Boat tulajdonos fontolgatja, hogy csatlakozzon a sudár sport osztályhoz, ha ott hajlandók fogadni. Most akkor az a vonal elhalt?
9 SRAphrodite 2016.01.18. 17:17
(Előzmény : 8)
Válasz erre
Egy kép a hajóról!

8 EFi 2016.01.13. 19:59
(Előzmény : 7)
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem nem reménytelen, hogy pár éven belül a H-Boot-nak is osztálya legyen a Balatonon. Mi tavaly hoztunk be egy hajót.
Amit a Stylejacht újított fel. (azért választottuk őket mert minőség / ár érték arányában jó választás és igazán ismerik ezt a típust)
A hajó 1 millióból itthon volt. A felújítás még egyszer annyi volt, ezen felül csak az extrák és finomságok voltak.
Balatonon egy jó állapotú Sudár Regatta 3-4 millió körül mozog. Viszont az még nem egy új hajó egy új mint tudjuk 7-8 millió -tól indul.
A mostani hajónk érzésre egy újjal vetekszik a feléből. Azt hogy kinek mit tetszik az egyéni választás kérdése.
Nekem ez sokkal klasszikusabb forma, egy év vitorlázás után is csak azt tudom mondani ,hogy jól választottunk.
Egész Európában ez egy One Design osztály én megvárom míg itthon is osztály hajó lesz.
A merülése és a súlya kisebb a mint a Sudáré, még jobban tavi vitorlázásra termett.
A legjobb élményem, hogy nyáron még luv oldatról is tudok a lábamat lógatva vitorlázni.
Tőlünk nyugatra a H-Boot hajót úgy reklámozzák hogy Racing and Family
ez mindent elmond amit én szeretnék egy hajótól a Balatonon.
7 EFi 2016.01.13. 19:57
(Előzmény : 6)
Válasz erre
Persze igazad lehet, ez nem fog menni 1-2-re. Viszont néhány információt megosztanék veletek. Jelenleg 7 H-boat van a magyar yardstick rendszerben és tudomásom szerint a februári frissítésnél már 10 egységre bővül ez a szám. Ha felmentek a facebook H boot hungary oldalra láthatjátok, hogy van sporttársunk aki a J24 -et tervezi elhagyni a H boot-ért pl. Szerintem nem reménytelen. Nyilván nem kedvez Magyarországon az ügynek, hogy a típus iránt potenciálisan érdeklődők jó részét "lefölözték" a különböző Sudár típusok. Viszont 1-2 felújításra váró H-boat-ot már meg lehet venni egy Sudár Sport ára alatt is külföldön. Ami talán egyeseket mégis elgondolkodtat a típust illetően.
A több mint 40 éves kiforrott osztály szabályzat és hajó típus pedig (melyet ma is gyártanak 2-3 helyen is) lehet, hogy pár embernek megtetszhet.Pláne ha éledező erőt lát mellette itthon is az önálló flotta és osztály alakításánál. Meglátjuk

6 tothapuka 2016.01.13. 13:21
(Előzmény : 5)
Válasz erre
A rövid véleményem az, hogy nincs annyi H-boat Magyarországon amennyiből osztály legyen. De cáfolj meg, lássuk!
5 SRAphrodite 2016.01.12. 14:21
(Előzmény : 4)
Válasz erre
Picit pontosítanám az adatokat 2012-ben rendezték a Taunseen a Wb-t (58 egység)
2015 -ben az olaszországi Malcesine adott otthont a versenynek (70 egység indult)
Pardon!

http://www.h-boat.org/en/championships/world-championships/results.html
4 tothapuka 2016.01.07. 13:39
(Előzmény : 1)
Válasz erre
Szerintem most gyújtott rá a kormányos azért nem ül át lúvba....

3 tothapuka 2016.01.06. 16:26
(Előzmény : 2)
Válasz erre
Gondoltam 1-2 kép segít a beazonosításban és talán kedvet is hoz:)

2 tothapuka 2016.01.06. 16:24
(Előzmény : 1)
Válasz erre
Üdvözletem minden érdeklődő és érintett vitorlázónak. Néhány lelkes H-boat tulajdonos fejébe vette, hogy megpróbálja létrehozni a Magyar H-boat osztályt. Ezzel kapcsolatban elindítottunk egy facebook oldalt is.

https://www.facebook.com/H-Boot-Hungary-1484093175214033/?fref=ts

Kérem jelezze aki érintett (tulajdonos), esetleg tudomása van a saját kikötőében ilyen típusú hajóról és mi felkeressük a gazdáit.

Mint azt sokan tudjátok az egyik legrégebbi és legnépesebb nemzetközi OD típusról van szó. Reményünk, hogy a ma is nagyon aktív, 8 európai országban bejegyzett One Design osztály tagjait egy napon Magyarországon is vendégül láthatjuk. Hiszen rendkívül jól szállítható hajóról van szó.( A 2015-ös VB pl. Austriában volt 67 indulóval a Taunseen).

Mi a véleményetek a kezdeményezésről?
Ki tud segíteni?
1 tothapuka 2016.01.06. 16:15 Válasz erre
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek

Négynapos VMG flottavitorlázás az Adrián idén ősszel is

2017.08.09.   2 hozzászólás
…jut eszembe: Carina földkerülő vitorlásom új helyen!
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Melges 24

2017.08.08.
HUN 579 Melges 24-es vitorlás teljesen versenyre szerelt állapotban eladó.

Balatoni vitorlásbérlés

2017.09.21.
A balatonszemesi kikötőben Balaton 25-ös vitorláshajók bérelhetőek.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Túrázóknak ajánlott

802 hozzászólás 2017.09.23. 08:41 - Merlin

Kapitány és legénység börze

662 hozzászólás 2017.09.06. 20:34 - radvattila

Albin vega

45 hozzászólás 2017.08.29. 09:12 - psmac

Alaszkában vitorlással

4 hozzászólás 2017.08.12. 09:47 - Zoli

Típus beazonosítás

6 hozzászólás 2017.08.10. 01:40 - Bogyó
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.