FórumFórum

Hajó buhera (felújítás, kiegészitők és egyéb nyalánkságok

új üzenet
küldök Neked róla fotót majd holnap. Azért ez nem öböl ! Csendes vizű ha nincs déli szél.......ha megnő a nád.....szóval nem az igazi, de ez van :-)
1127 Guszti 2017.04.27. 09:17
(Előzmény : 1126)
Válasz erre
Látnom kéne... Még mindig nem tudom elképzelni, hogy van egy öböl ami csendes vizű, a sólyázáshoz van elég hely, de a hajót ugyanott, ahol mondjuk a sólyázást közvetlenül megelőzően állt, nem lehet kikötni.
Andras
1126 szekely 2017.04.26. 23:25
(Előzmény : 1125)
Válasz erre
Ha a kert végén kibővíteni az öblöt akkor elképzelhető csak vízjogi szempontból nem tehetem meg. Sajnos a szomszédom elég nehéz eset szóval biztosan hamar feljelentené :-(
A Solya amin horgász csonkokat szoktunk leengedni mar 20 éve ott van
1125 Guszti 2017.04.26. 21:45
(Előzmény : 1121)
Válasz erre
Jollés ember vagyok, van egy 25-ösöm és tavasszal a sólyán szoktam beengedni a vízbe. És bóján áll, és amikor nem nagyon hideg a víz, akkor be szoktunk sétálni a hajóhoz. Szóval sejtem miről beszélek. Nekem ennek ellenére macerásnak tűnik a minden alkalommal sólyázás, és ha lehet elkerülném.
Andras
1124 szekely 2017.04.26. 16:18
(Előzmény : 1123)
Válasz erre
Ha jók a kerekek, talaj is, akkor simán megindítható kézzel. Hajót trailerrel , sőt az autóimat is szoktam kézzel tologatni néha.
A parton mindenképpen rögzíteni kell, ez igaz.
András, a jollés ember nem idegenkedik attól, hogy néha derékig a vízben állva igazgassa a hajóját.
Sokan pl nem is algagátlózzák, mellé állnak és kefével lemossák a feneket.
Vízen tartani egyébként tényleg sokkal egyszerűbb, ha van hely.
A parton meg nem algásodik, le lehet takarni az UV elől, esetleg zavarja többi tulajt a telke előtt, saját kertben mégiscsak védettebb érzés, stb...
1123 kocahajós 2017.04.26. 15:09
(Előzmény : 1121)
Válasz erre
Én egy Dehler Variantát szoktam tavasszal és ősszel sólyázni, nem túl macerás dolog amint a videón is látható:

https://www.youtube.com/watch?v=g0atmOqCM0Y
1122 diver 2017.04.26. 14:41 Válasz erre
Szerintem jóval mélyebb víz kell ahhoz, hogy a hajót irányítani tudd, maradhasson lent kormány, svert, motor és ne legyen oldalcsúszásod.
Ahhoz hogy a sólyakocsid leguruljon szintén viszonylag meredek lejtő kell. És egész évben a lejtőn áll és csak be kell ereszetni a vízbe? Vagy hogyan indítod meg a víz felé?
Ha van egy védett öblöd, akkor mi indokolja, hogy ki-be rángasd a hajót? Nem lenne egyszerűbb kikötni a parthoz vagy négy cölöphöz vagy ezek valamilyen variációjához?
Andras
1121 szekely 2017.04.26. 01:43 Válasz erre
Elektromos csörlővel kapcsolatban nincs tapasztalatom. Kézivel, vagy autóval sólyáztam.
Ötlet szintjén autómető/terepjáró csörlőre gondolnék; kültéri használat, eső, víz.
Lehetőleg fék is legyen venne, vagy visszacsévélődés gátló (racsnis) - ne gurulhasson vissza.
1120 kocahajós 2017.04.25. 19:33
(Előzmény : 1119)
Válasz erre
nem a linkelt trailer lesz, csak ahhoz hasonlóban -pallós alátámasztással - töröm a fejem.
kiskerékkel.....
Elektromos csörlőre van esetleg javaslatod?

1119 Guszti 2017.04.25. 15:04
(Előzmény : 1118)
Válasz erre
Akkor ideális, ha nem zár be szöget a betonrámpa és az alumínium...
A linkelt trailer magas lesz ekkora vízhez.
A pallós alátámasztás a jó megoldás, arra rendesen felfekszik a hajó.

1118 kocahajós 2017.04.25. 14:01
(Előzmény : 1117)
Válasz erre
https://img.jofogas.hu/hdimages/Aluminium_rampa_munkagepekhez_a_legjobb_aron__garanciaval___42118487951483.jpg
1117 Guszti 2017.04.25. 12:33
(Előzmény : 1116)
Válasz erre
Szia,
Köszi a választ.
A hajó 17cm-t merül. Nem végig görgős hanem egy négykerekű kocsiban gondolkodok. A hajó hossztengelyével párhuzamos párnázott kocsiban gondolkodok ami kicsit ivelt tartóval legalább 2 m hosszon felfekszik.http://www.sailing.hu/uploads/advertisement/34b82b4d86bd79f5fcb8.jpg
az öböl védett a hullámoktól, szóval nem számolnék azzal, hogy sokat mozog a hajó.
Ilyen rámpában gondolkodok: https://www.jofogas.hu/img/none.gif

1116 Guszti 2017.04.25. 12:31
(Előzmény : 1115)
Válasz erre
Szia,

szerintem a fotelsólyázókat kerüld el elsősorban :)
- 40 cm az elég kevés, nem tudom mennyi a 25-ös merülése. Azt kell megnézni, hogy ha a hajó két ponton van alátámasztva (fara már úszik, orrtőke még a kocsin van, akkor nem ver-e a fenékbe a hátulsó rész? Mivel nem tudsz nulla magasságú kocsit építeni, a kocsi mérete levesz a víz mélységéből. Ha az előzőek rendben vannak, akkor végső soron az orrtőke alatti víz mélysége lesz a mérvadó.
- Klasszikus sólyakocsival/trailerrel sólyázáskor a hajót az elmerült kocsi fölé úsztatjuk és ahogy húzzuk ki, ráfekszik a tartókra. Semmiképp nem rángatjuk/húzzuk rá, pláne nem egy 1 t-ás vitorlást. Vízre tételkor fordítva: leúszik róla.
- Ha hullámzik a víz, gyakorlatilag lehetetlenné válik a táncoló, billegő hajó kellő pillanatban történő kirántása, esetleg jó sok emberrel ez is megoldható (fel van húzva a svert, a jószág billeg, riszálja magát). Emiatt épülnek a sólyák védett kikötőöbölbe.

a.) nem végig görgős sólyakocsi:
- eleje a hajó eleje alá essen. Vége a hajó tömegközéppontjától hátrafele minimális távolságra, épp ne billenjen le róla. Így tud a legmélyebbre merülni. Olyan alacsonyra kell építeni, amilyenre csak lehet, apró kerekekkel. Nézz meg egy laser/420/finn/stb kocsit, látni fogod, hogy a tengely kb a tömeggözéppont környékén van, kicsivel hátrébb. Ebből kifolyólag a fő teherviselők ezek a kereke lesznek, el kell bírniuk az 1 tonnát. A Gerinc alá kerülő görgők is bírják el egyenként a hajót.
b.) végig görgős sólyakocsi:
- Lehet hosszabb. Ha vízbe merül, tulajdonképp elég a közepétől görgőzni a hajó fara úgyis úszni fog. A kifele csörlőzés alatt a hajó orra egymás után lépeget a soron következő görgőkön. Olyan sűrűn legyenek, hogy ne érjen bene a hajó orra a kocsiba, vagy a talajba/rámpába. A fara még úszik. Közben a test elbillen valamelyik oldalra, teljes felhúzáskor egyenesedik majd csak fel. A görgőket úgy kell elhelyezni, hogy legyen magasan is támasztási pont a billenés megtartására, re többségében alulról támasszák.
A görgök közel pontszerű felfekvést jelentenek, jól megnyomják a héjat.

- 3 kerékkel lehet jól irányítani a kocsit. Ha 4 kerekű, akkor befeszülhet a rámpa kerékvezető sínjébe. Érdemes ilyet tenni rá, mert az első oldalhullám az egész - épp felfekvő - hajót kocsistul mindenestül le tudja lökni a rámpáról. Egyébként a hullám ilyenkor nekifeszül, ha a kocsi nem mozdul, akkor a hajót mozdítja ki középállásból. Jó esetben nem borul le a kocsiról.
- Mindenképp széles rámpa legyen az előző miatt.
- A rámpa ne egy vázszerkezet legyen, szinte biztos, hogy rá kell lépned, lemenned a vízig, hajóig. Legyen vagy rács, vagy perforált OSB/rétegelt lap fedése is.
1115 kocahajós 2017.04.25. 11:53
(Előzmény : 1114)
Válasz erre
a vízméálység minimum 40 most épp 65 cm.
Bóját nálunk Kenesén nem lehet telepíteni.
egy 4m-es aluminium rámpán tudna közlekedni a vízben a sólya kocsi a parton pedig egy betonozott felületre.
A sólya ill a kocsi kialakítása még előttem van, idénre meg van oldva a hajó tárolás.
Elektromos csörlővel húznám ki a vizból, de eléggé bizonytalan vagyok a kialakítást illetően..
A telek végén eddig csak csónakokat húztunk ki de adná magát, hogy a hajót itt tároljam ezért gondolkodok ebben.
Köszi ha van további ötleted!
Üdv
Guszti
1114 Guszti 2017.04.25. 10:55
(Előzmény : 1113)
Válasz erre
Hogy lehet fixen 40 cm a vízmélység, mikor a Balaton vízállása ennél jóval többet mozog az év során ?
Ha van egy sólyakocsid és azt szeretnéd, hogy leússzon róla a hajó, és a kocsi az autódra van akasztva amivel meg nem szeretnél vemenni a vízbe, akkor annak a sólyának jó meredeknek kell lennie és nem lesz elég 40 cm víz.
De vesd el az ötletet. Tegyél ki egy bóját, ússzon egész évben a hajó, a betételt / kivételt meg megoldod valamelyik kikötőben.
Andras
1113 szekely 2017.04.24. 22:41
(Előzmény : 1112)
Válasz erre
Északi parton szeretnek egy solyat kialakítani 25-ős T-jolle számára. A hajó 1 t súlyú. Van valakinek ötlete mire figyeljék a kialakítás során? Esetleg solyakocsi kialakításában is szívesen vennék ötleteket.
A parti telek előtt fixen 40 cím a víz mélység.
1112 Guszti 2017.04.24. 17:51
(Előzmény : 1111)
Válasz erre
Kormos Gábort ajánlom:06205376051
1111 Guszti 2017.04.24. 17:46
(Előzmény : 1110)
Válasz erre
Jó szelet! Kiépített 12 voltos világítás javításához keresek villany szerelőt Fűzfői kikötőben álló Rebell 25-ös hajómhoz. 30-570-7912
1110 kehonego 01 2017.04.18. 19:25 Válasz erre
Ha világos szín kell, akkor égerfából is lehet ám tartós dolgokat csinálni. Nekem van egy éger-mahagóni rétegelt kormányrudam és az éger rész sokkal jobban bírja a megpróbáltatásokat mint a mahagóni.
1109 SRAphrodite 2017.04.04. 09:59
(Előzmény : 1108)
Válasz erre
A mahagóni ugyan úgy kényes a lakkozásra. A tikfa az igazi, nem kell lakkozni, évente kétszer olajozni és örök darab. Kapaszkodót csúszósínt tikfából szoktak csinálni. Oda elég kevés anyag kell. A dörzsléchez azonban sokkal több anyag kell... Mindez persze függ a hajó jellegétől is. Pl. egy B 21-en a fa dörzsléc baromi hülyén nézne ki, míg egy túrajolle 25-re tölgy vagy mahagóni dörzsléc való és nem alu vagy gumiprofil.... És ha már van valamilyen fa alkatrész kívül, akkor "érdemes" azt a fát választani esztétikai szempontok alapján.....
1108 sarlatan 2017.03.30. 00:15 Válasz erre
Legutóbb a Zatiknál vettem tikfát. Nem olcsó (sőt...), az való igaz, de bírja.
Megpróbálhatod még a mahagónit, az jóval olcsóbb.
1107 szapcsika 2017.03.29. 22:42
(Előzmény : 1102)
Válasz erre
Szia
Én fujtam is már át hajót illetve hengereltem is.
Ha gondolod hívj
Kováts Attila 06203417312

1106 Atti 2017.03.29. 13:00
(Előzmény : 1094)
Válasz erre
A tölgyre vigyázz, mert ha megkopik a lakk és vizet kap, akkor csúnyán feketedik.
1105 MP 2017.03.29. 11:46
(Előzmény : 1098)
Válasz erre
Nekem akácból készült pár darab külső kapaszkodó, egyelőre két éve van fenn, de nem látok rajta károsodást.
1104 psmac 2017.03.29. 08:47
(Előzmény : 1102)
Válasz erre
A vörös fenyő jóval erősebb/keményebb mint a luc vagy borovi. És vízállóbb. Érzésem szerint a dörzslécnek még jó is, ha egy kicsit puhább viszont rugalmasabb. Én a saját hajómon vörös fenyőt használnék az általad leírtakra és még nagyon sok mindenre. A tölgyet talán csak a gerincnél erőltetném, de azt egyelőre nem szeretném cserélni. :-)
Andras
1103 szekely 2017.03.28. 23:16
(Előzmény : 1102)
Válasz erre
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek

Négynapos VMG flottavitorlázás az Adrián idén ősszel is

2017.08.09.   2 hozzászólás
…jut eszembe: Carina földkerülő vitorlásom új helyen!
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Melges 24

2017.08.08.
HUN 579 Melges 24-es vitorlás teljesen versenyre szerelt állapotban eladó.

Balatoni vitorlásbérlés

2017.09.21.
A balatonszemesi kikötőben Balaton 25-ös vitorláshajók bérelhetőek.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Túrázóknak ajánlott

802 hozzászólás 2017.09.23. 08:41 - Merlin

Kapitány és legénység börze

662 hozzászólás 2017.09.06. 20:34 - radvattila

Albin vega

45 hozzászólás 2017.08.29. 09:12 - psmac

Alaszkában vitorlással

4 hozzászólás 2017.08.12. 09:47 - Zoli

Típus beazonosítás

6 hozzászólás 2017.08.10. 01:40 - Bogyó
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.