Szombaton vette kezdetét a TVSK legnagyobb versenye a Balaton nyugati medencéjében, a háromnapos Pünkösdi Regatta.

Időjárás szempontjából a szelesebb túraversenyek közé sorolható eseményként könyvelhetjük el a Regattát. A nyitónapon Balatonföldváron az északias 2-4 beaufortos szélben a legtöbben az északi oldalt választották, de hallottunk olyan osztályról, ahol délebbről is érkeztek meg a lista elejére hajók. Ez azért furcsa, mert mintha nem minden pöff ért volna le vízközépig vagy lejjebb és látszólag észak közelében folytonosabb lett volna a szél. Nem túl nagy meglepetésre a leggyorsabb hajó, a Principessa és meglehetősen összeszokott legénysége teljesítette a távot elsőként. Õket követte a második helyen a keszthelyi katamarán, amely akár „nehézsúlyú” kategóriában is nevezhetett volna. A mezőny egyetlen kéttestűje, azaz a HUNcat ugyanis egyértelműen az erősebb szelek barátja és ezt bizonyította is a nagyobb nyomásokban, helyileg a Szigligetiben, de az ultraszéles liberának mégsem lehetett ellenfele. A Gardazurra talán kissé váratlanul bejött harmadiknak.

Vasárnap csak a Keszthelyi-öbölben volt kevesebb szél a rajtnál. A Szigligeti-öbölben markánsabb pöffök vártak a mezőnyre, ahol odafele a pályatengelytől északabbra húzódó hajók döntöttek jól. A györöki kiszögelés odafele és visszafele is sok gondot okozott a hajósoknak (volt aki fel is ült), a két öböl szele itt vált ketté, hol egyik-másik dominált, hol elnyomták egymást. A Zala-torok irányába történő bliszteres, spinnakeres menetelést így kelletlenül is meg-megszakította egy-egy szembevágó pörgés. A déli parton elhelyezett pályajeltől cirkálás következett Keszthelyig, ahol hol a jobb, hol a bal oldal fizetett, de végre ismét kifújtabb volt a szél. A Princsis gépezet jól működött, így nem volt ellenfele a füredi brigádnak, ahogyan hétfőn sem és jócskán odavert a többieknek a hosszú túrán. A vasárnapi nagy öbölkerülésben a talán kissé paradox/skizo vagy talán vicces? elnevezésű Helly Hansen Sponsor Wanted jött be másodiknak, míg az Avatar jó volt a harmadik helyre.

Hétfőn  gyenge lyukas szélben indult útjára a mezőny; az északi szektorban rajtoló sebes hajók pedig beragadtak a part alatt, a Sirocco az élre állt, de királysága stílszerűen pünkösdi volt és az abszolút győztes már a Szent-Mihály dombnál lerohanta az ott „horgonyt vető” cirkálót. Sok hajót meglepetésként ért a déliről hirtelen északira forduló szél, pedig az előttük haladókon tökéletesen látszódott mi fog történni, végül még tolató liberát is láthatott az, aki véletlenül a parton sétált. A Vodafone-Budacash (Princsi) talált ki leghamarabb a györöki bermudaháromszögből és csúnyán lelépte a mezőnyt, majdnem egy órát adott az Avatarnak és Helly Hansen Sponsor Wantednek.

A szervezés/rendezés alapvetően szuper volt, a Phoenix kikötő végre ismét megtelt Keszthelyen. Esténként dottó (kisvonat) vitte ide-oda a jónépet a pavilon/móló/strand és a kikötő között, így meglehetősen eloszlott a tömeg a városban és a néha vaksötét bicikliúton. A dottó talán kissé ritkán járt és korán befejezte a működését, de legalább volt valami a parton is, ami közlekedett. Bízunk benne, hogy jövőre még kevesebbet kell gyalogolnia a nagyérdeműnek.

A szombati szerencsétlen balesettel nem kívánunk érdemben foglalkozni, már csak azért sem, mert nem gondoljuk, hogy a bulvárhíradások szintjére kéne süllyednünk, és az is igaz, hogy nem szeretnénk a jövőben sem, hogy a mi hiradásainkból tudná meg egy-egy szerencsétlenül járt ember rokonsága az eseményt.  De vannak tények és azt érdemes kihangsúlyozni. Az egyik a TVSK és a verseny vezetőjének hozzáállása mindenképpen megérdemli, hogy szót emeljünk mellettük, hiszen talán ez az egyetlen olyan hosszútávú verseny, ahol az előírt kisérő motoros mennyiséget betartják és annak ellenére, hogy ez horibilis összeg, nem sajnálják a pénzt ide. Sajnos ez a baleset olyan szerencsétlen történet volt, amiről még talán az elszenvedője sem tehet. Hiába volt meg a szükséges biztonsági támogatás.

Persze a helyzet lehetne jobb is, hiszen a Vizimentők legkomolyabb mentőmotorosa a Rupert, parton áll, mert

nincs  pénz az üzemeltetésére.

Hamarosan a vitorlás társadalomnak is érdemes lesz eltöprengenie azon, hogy miként támogatja a vizimentőket, hiszen a legtöbb esetben a szerencsétlenül járt ember élete rajtuk múlik. Hangsúlyozom ebben a szerencsétlen esetben még a Rupert sem segíthetett volna.