Osztálykapitányunk évek óta kitartó munkájának köszönhetően ismét sikerült növelni a bajnokságon induló hajók számát. A már törvényszerű utolsó pillanatban történt visszamondások (Pl: Szidónia 2, a bajnoki cím védője) után mégis 14 egység várta izgatottan a szombati rajlövést Port Lacajban, ahova évek óta nagy szeretettel és gondoskodással várnak bennünket 25-ös „testvéreink”.


1.nap Szombat:

Szokásos 13.00-ás rajt. A szél kitart egészen az első raum közepéig. Nem kis meglepetésre a kreuzbóját elsőnek a Jolle-Joker veszi, követi a Sexy-Csokoládé szorosan a nyomában Ritával, majd Csér-Mámor páros csatázik a jobb pozícióért. Mi, a kicsit gyenge kezdés után csak a hatodik helyen vesszük az első pályajelet. A Sexy-Rita páros erőteljes luv taktikát választ, Csér-Mámor marad középen, nekünk marad a lee-taktika. És ez jön be. Nyomunkban a Mokánnyal, alulról megelőzünk négy hajót és már erőteljesen (persze a leálló szélben éppen hogy kiálló spinakkerrel) közelítünk a Jolle-Joker-hez. Közben lassan elérjük a raumbóját, éppen megvan a belső helyünk, amikor lövés töri meg a csendet. Aztán még egy! És természetesen a sokak által várva-várt harmadik! Kb. egy órányi vízen halasztás után Csilla a partra küldi a csapatot, hogy aztán este, talán a Jollebajnokságok történetének két legszebb futamára erőt gyűjthessünk. Azt hittem, hogy a három évvel ezelőtti emlékezetes „Szivárványos befutót” már nem tudja Jolle-Anyó überelni, de szerintem most sikerült. (Persze a jó eredmény mindig megszépíti a dolgokat)

Az este hat órás limitidő lejárta előtt pár perccel megszólalt a duda, irány a víz.

Hétkor rajt, gyors egyórás futam. 1. Táltos, 2. Csér, 3. Rita, 4. Mámor, 5. Mokány, 6. Blue Moon

A befutó után némi csodálkozással az arcunkon vesszük tudomásul, hogy valami fekete-sárga kockás zászló lobog a zsűrihajón. Lesz még futam?

Mivel hétfő-keddre erőteljes hidegfrontot és nagyon erős szelet ígért a meteorológia, Csilla minél több futamot szeretett volna Szombat-Vasárnap összehozni, na de ennyire? No mindegy gondoltuk, Csilla eddig mindig jól döntött hasonló helyzetekben, biztos most is tudja mit csinál.

Hát nem csalatkoztunk, gyönyörű futam volt a lemenő nap utolsó napsugarai alatt. Gyakorlatilag tök sötétben futottunk be. A Zsűrimotoros nagyon előzékenyen reflektorral világította meg a zászlós bóját, nehogy valaki átmenjen hátszélben a középen maradó zsűrihajó és a bója alkotta célvonalon.

1.Táltos, 2. Mámor, 3. Sexy-Csokoládé, 4. Blue Moon, 5. Csér

Na ez eddig rendben is volna, de a klassz délnyugati szélben még mindig baromi messze vagyunk az otthont adó Port Lacaj kikötőjétől. Krajc hazáig, miközben Ádám guvadt szemekkel figyeli a partközeli vasbójákat. Kivilágítatlan stégek erdeje között lavírozva érünk partot este tízkor. És van aki még később! Szerencsére a parton maradó családtagjaink, barátaink kitöltött, némi alkoholtartalmú (….jéggel) italokkal már nagyon várnak bennünket. Nem mondom, nagyon jól esett mind a kettő!

2.nap: Vasárnap

Csilla eltökélten vezényli vízre a Csapatot: Ma akár 4 futam is lehet felkiáltással!

Sajnos az időjárás ismét keresztülhúzza a számításait. Az a kellemes „kereskedelmi szél” amiben kiérünk a pályára, a rajt időpontjára teljesen leáll.

Halasztás, várakozás csapkodó vitorlákkal, mert ugyan szél nincs, a hullámok azért megmaradtak. Kissé eltávolodunk a rajtvonaltól, amikor lövés hallatszik. Szerencsénkre nem mi rajtolunk először, úgyhogy rendben visszaérünk a rajtvonal közelébe. Így testközelből láthatjuk azt a küzdelmet amit nehezen neveznék rajtolásnak, inkább próbálta mindenki elhagyni valahogy a rajtvonalat. Jelezem backboardon nem lehetett, mégis sokan próbálták, akik meg nem akarták, azokat meg az előbbiek akadályozták.

Na ezek után szinte az összes 15-ös a leebójánál steuerboardon szeretett volna elrajtolni. Akinek ez a legjobban sikerült az meg is nyerte a futamot. A Szexycsoki végig vezetve, okosan vitorlázva megérdemelten szerezte meg
első bajnoki futamgyőzelmét. Mögötte nagyon szoros küzdelem folyt a helyezésekért.

A kissé kierőszakoltnak tűnő futam nagyon fontos volt mindenki számára. Ha valaki ebben a futamban elkapál elbúcsúzhat a dobogótól, mivel az előrejelzések kétségessé tették nemhogy a kiejtő futam, de még az érvényes bajnokság gondolatát is. Az 1/3 kreuz-nyi befutóra a Sexy, Mámor, Rita, Csér, Táltos, Blue Moon sorrendben érkeztek a hajók. Az első négy a víz felé nyitott, mi a Blue Moon-nal a part felé igyekeztünk egyetlen esélyként. Tomiék még befutottak, de aztán a víz felőli hajóknak (Adorján Gergely, alias Gerzson barátom számunkra legendássá vált szavaival élve) „csúnyán lepörgött a steuerboard”. A legtöbbet mi nyertük a dolgon
mivel a harmadik helyig sikerült felhoznunk magunkat és a második hely is csak egy hajszálon múlott. De ugye versenyben nincs olyan, hogy majdnem. Mivel a futam alatt végig nem találtuk a ritmust (voltunk a nyolcadik helyen is) kitörő örömmel fogadtuk a befutóra végre ölünkbe hullott szerencsét. Mert azért valljuk be, malacunk volt. Tudom közhely, de a Tanulság:

Soha ne add fel, amíg nem futottál be!

1. Sexy, 2.Mámor, 3. Táltos, 4. Blue Moon, 5. Rita, 6. Csér

Továbbiakban parton halasztás.

3.nap: Hétfő

Hétfőre megérkezett az ígért hidegfront, komoly széllel. Már reggel is fújt rendesen, úgyhogy mindenki érezvén, hogy ma úgysem lesz futam komótosan a reggelihez készülődött. Hirtelen a szél megerősödött, az addig északi szél két felhősáv találkozása nyomán átfordult nyugatira és egy hatalmas, a vízparton álló fát kidöntött. Rádőlt három sátorra és két autóra. Az egyik sátorban két gyerek és az őket felügyelő hölgy tartózkodott. Az egyik gyereket még a hangos reccsenés hallatán Timi ki tudta húzni a sátorból, de a másikat a fa egyik ága megütötte. Szerencsére – eltekintve a nagy púptól a fején és az ijedségtől – nem esett komoly baja. Az egész telep egy emberként segített a tűzoltókkal karöltve a kármentésben. Köszönet érte!

Természetesen futam aznap nem volt.

Estére Nyéki Laci barátunk közreműködésével közös vacsorával vendégeltek meg bennünket 25-ös barátaink. Nagyon finom volt, jól esett a mozgalmas nap után. Köszönjük ezúton is!

4.nap: Kedd

A megmaradt fák árnyékában kissé nyugtalanul telt éjszaka után másnap ismét a hétfőihez hasonló időre ébredtünk. Annyi különbséggel, hogy időről-időre
legyengült a szél bíztató erősségűre. Fel is erősödött a hangja a futamot igénylőknek. Szerintem Csilla a nemzeti össztermék nem kis hányadát költötte telefonálásra meteorológusokkal, központokkal. Szinte az egész napot a móló végén töltötte a szelet, zivatarfelhőket kémlelve. Két napnyi semmittevés, ücsörgés után már nagyon ment volna mindenki. Látható mozgolódás volt minden hajón. Aztán fél hatkor meghozta a döntést: Megyünk!

Olyannyira tettrekesz volt mindenki, hogy még azt az 1h-t sem kellett megvárni a Zsűrinek, ami a vízre hívó dudaszó és az első rajteljárás között eltelik. Negyed hétkor már el is rajtoltak a 25-ösök. Újabb gyönyörű szép naplementés futamot sikerült futni. 1.Táltos, 2. Csér, 3. Blue Moon, 4. Rita, 5. Sexy

Megkönnyebbülés, érvényes a bajnokság. Nem is erőltetik tovább, irány a part!

Másnapra kellemes szelet ígérnek, az utolsó rajteljárás időpontját is kitolják 15.00h-ról 17.00h-ra. És akár három futam is lehet, úgyhogy
a szoros eredmények miatt senkinek a helyezése nincs biztonságban.

Utolsó nap: Szerda

Az első futamról nincs sok beszámolni valóm, mert nem láttam. Borzasztó rosszul rajtoltunk, hetediknek vettük a kreuzbóját a megerősödő szélben. Szinte senki nem húzott spít. Na majd mi! Gondoltuk ezzel faraghatunk valamit a hátrányunkból. Felhúztuk! Ki is állt szépen, éppen megindultuk, amikor befújt!

Próbáltam volna engedni a grószra, csak a nagy izgalomban elfelejtettem, hogy még a luvszár is a kezemben van. Na azt elengedtem. A többit el tudjátok képzelni! Szerencsére Gyuri az árbocnál állva egy mozdulattal dobta a lee-t és húzta vissza a spibumm-nál a lúvot. Ezzel megúsztuk a borulást, viszont belobbanó spinakker valahogy kiakadt a patentsekliből és leesett. A felhúzó viszont fent maradt. A nyugati szélben azonnal a kikötő felé vettük az irányt, gyors szerelés az árbocdarun és már indultunk is vissza a leebójához, gyakorlatilag szabályosan véve a raumbóját (csak kissé nagy ívben). Végig vitorláztuk a pályát és még befutottunk a félórás limitidőn belül. Az utolsó napra kissé megfogyatkozott mezőnynek köszönhetően természetesen utolsóként 9 ponttal zártuk ezt a futamot. Mégse 15, ha véletlenül még egyszer betlizünk, mert ugye ez egy technikai sport, bármi megtörténhet.

1.futam: 1. Rita, 2. Mámor, 3. Blue Moon, 4. Csér, 5. Sexy, 6 Yorrick

2.futam: 1. Csér, 2. Táltos, 3. Rita, 4. Mámor, 5.Blue Moon, 6. Sexy

3.futam: 1.Táltos, 2.Csér, 3. Rita, 4. Mámor, 5. Blue Moon, 6. Sexy

Remek hajrával a Csér feljött második helyre és a végig nagyon taktikusan vitorlázó, de főként az utolsó napon brillírozó Rita leszorította az utolsó nap előtt még a második helyen álló Mámort a dobogóról! Bajnok a Táltos.

Hivatalos eredménylistám nincs, mivel a kék szalag miatt egy kicsit mindig háttérbe szorul a Jollebejnokság, így nem tudok teljes névsort.

1.TÁLTOS:

Birinyi Gábor-Barcza György-Mireider Ádám-Dobrovits M.(tart.)

2.CSÉR:

Miklós Tamás-Tóth Ágnes-Miklós Tibor

3.RITA:

Stolle László-Lakó Ferenc-Simalcsik Zsófia

4.MÁMOR:

Hajdú Gábor-Uhlmann Beatrice-Tóth Levente

5.BLUE MOON:

Dr.Vékony László-Nagy Jánosné-Kocsis Ferenc

6.SEXY CSOKOLÁDÉ:

Kővári Tamás-Németh Péter-Pausz Erwin

Birinyi Gábor (TÁLTOS)