Nem a brazil csapat szakasza ez a második. Eddig csak azzal kellett megküzdeniük, hogy szétrepedt a fedélzet és ezért vissza kellett a szárazföld felé fordulniuk javításra, mielött újra nekivágnak a Melbourne felé vezető rohanásnak . De most 1300 mérföldre a második ellenörzési ponttól nyakukba szakadt az árboc is.

Míg a Kalózok és a movistar gyors megállásra kényszerült az Eclipse szigeti ellenörzési pont után, hogy a szokás szerint rendetlenkedő tőkesúly rendszerükön javítást eszközöljenek, addig a Brasil1 az utolsók biztos nyugalmával – 1000 mérföldre lemaradva az ausztrálok mögött – közelíthetett a melbournei befutóhoz.

Egészen ma reggel fél hétig, amikor is 18 csomós sebesség mellett Nyugati-Északnyugati szélben nyakukba szakadt a rudazat. Az árboc három darabba tört. A bal odali V1 (hosszú vantni) egyik alsó verete adta meg magát és ez okozta a kicsinek nem nevezhető balesetet.


Mindenki megúszta az eseményt és most köszönhetően a viszonylag nyugodt időnek a lehető legtöbbet igyekeznek megmenteni az árbocból és segédárbocot állítani. Már a hozzájuk legközelebb eső szárazföld a második ellenőrzőpont, igy még kitérőt sem érdemes tennük Melbourne felé.

Eközben a vezető holland páros között 47 mérföldre nyúlt a távolság.