Hatodik éves hagyománya van már ennek a versenynek. Ötvenes és hetvenes cirkálók páros verseny megmérettetése a cél. Idén nem jött hetvenes cirkáló, így maradtak az ötvenesek.

a

De még milyen ötvenesek! A flotta két legújabb hajója is megjelent a versenyen. Igaz az egyik a Fortuna, már nem mai gyerek, de a felújítása gyönyörűen sikerült. Megkockáztatom, hogy a 40-50 hajó rugó ötvenes flotta legszebb darabja.
A másik Fináczy György új hajója
a Parti szél, mely attól különleges, hogy nincs rajta backsag és csak a hátra nyilazott szálingok
tartják az árbocot. A pénteki 30 csomós szélben meg is mutatta, hogy mennyire.

Szóval összesen hét hajó gyűlt össze már pénteken, hogy azután aznap ne csináljon semmit. Illetve a bátrabbak próbálkoztak, de nem túl sokáig és nem túl sokan. A szélhelyzet brutálissá fokozódott a délután folyamán és a rendező elérkezettnek látta az időt, hogy lefújja az aznapi viadalt.

A rendező.. No, ez én volnék kivételesen. Így most már másodszor láttam belülről, hogy nem is olyan egyszerű jó versenyt rendezni. Párosversenyt meg pláne. Persze a tanúság mint általában, hogy nem lehet elég jól felkészülni és, hogy ha nincs szél vagy túl sok, akkor nem lehet jó versenyt csinálni.

Pénteken a nagy szél kompenzálásaként a rendező Szeremley család olyan vacsorát adott, hogy mind a tíz –ha elértem volna húsz- ujjamat megnyaltam. És rá kellett jönnöm, hogy Badacsony oldalából lenne a legjobb bámulni a Kékszalagot, hisz Szántódtól a Keszthelyi öbölig minden látható. Kissé dolga végezetlen érzéssel mentem aludni, de jóllakottan.


Másnap azután mindent bepótoltunk. A selejtezők beosztását előre megcsináltuk, csak azt kellett eldönteni, hogy ki milyen betűjelű vagyis milyen sorrendben fog vitorlázni. Ezt eldöntendő jó 20 csomós szélben egy pályaversenyt futottak a versenyzők.
Az így kapott sorrend döntötte el az összesorsolásokat. Ahhoz, hogy egy Round Robint menjünk, vagyis mindenki legalább egyszer menjen a másikkal, hét flightra vagyis hét körre volt szükség. Minden flightban három pár mérkőzött és egy hajó pihent. Így a nap végéig hat flight-ot sikerült lebonyolítani, illetve egyet másnapra hagytam, ha
a meteorológiai előrejelzések nem csalnak és nem lesz szél akkor is legyen játszási lehetőség vasárnap. Persze nem telt eseménytelenül a nap, amikor a Vénusz II. megmászta a Vénusz-t aki zsűrihajóként szolgált és lebontotta a korlátját, vagy amikor ezek után valaki a zsűrihajó körül 15 csomós szélben forgott, pörgött, hogy megálljon az ütő a hajón tartózkodóakban…..

Este ismét durva vacsorát kaptunk, akkora nokedlivel, hogy olyat még nem is láttam, viszont hamar nyugovóra tértem, vagyis az este további részéről nem nagyon tudok beszámolni.

Szerencsére az időjárás kegyes volt és vasárnapra is maradt annyi, hogy lemehessen a 7. flight valamint a döntő futamok, ahol az addig kialakult sorrendből az első a másodikkal, a harmadik a negyedikkel és az ötödik a hatodikkal mérkőzött a jobbik helyért.

Az a kár, hogy a párosverseny nem egy megszokott versenyzési forma és itthon talán ez az egyetlen hivatalos versenye idén. Én élveztem, bár nagyon elfáradtam. Hiába nem szokja a paraszt a szántást……