Rendhagyó helyszinen, a Fertő tavon zajlott az idei Kalóz OB. Fluck Benedek és Székely-Gyökössy Szabolcs a Kalóz osztály idei Bajnoka.


2003. augusztus 1.

A bajnoki cím sorsa már eldőlt az első négy versenynapon, azonban az utolsó napra is számos kérdés maradt nyitva: az osztrák 6-os (Hiess-Pintarich) vagy 2-es ( Schaschl-Gilhofer) lesz a nyílt nemzetközi verseny ezüst és bronzérmese. A három FVE-s hajó közül ki állhat a bajnoki dobogó két alacsonyabb fokára, ki szerez bajnoki pontot (1-6 hely) az arra esélyes 8-10 páros közül?

A telepre érkezéskor ismét egy erős 5-ös alapszél fogadta a kalózosokat. A versenyen az eddigi papírformát bontotta meg az osztrák 2-es páros teljesítménye, akik az első kreuz szakasz utáni raumban egy ügyetlen borulással végleg eldöntötték a Mercedes-Benz kupa ezüstérmének sorsát. A két Szentpéteri Ádám alkotta egység egy jó rajt után taktikai érettségéről tett tanúbizonyságot. Az Erhardt testvérekre és a Nyitrai-Pirger párosra figyelve megőrizte az előző napokban már kiharcolt bajnoki ezüstérmét, azonban a harmadik helyen fordulat következett be. Az Erhardt testvérek letaszították a dobogóról a Nyitrai-Pirger duót. Az magyar ötödik hely az utolsó futamot is megnyerő Bódy-dr. Hajdú párosé lett, az utolsó pontszerző hely is a Fertőn maradt, mivel a Gmeiner István kormányozta egység lett a hatodik.

A bajnokság meglepetése, hogy a tavalyi dobogósok egyike sem tudott az idén pódiumra állni. A címvédő Bódy-dr. Hajdú páros későn talált magára. A Szentpéteri-Fluck páros – vélhetően – az erős szél miatt nem a legjobb formáját mutatta a megmérettetésen.

A kalóz hajóosztály ifjúsági bajnokságán 8 egység mérte össze tudását. A fertői Kámán testvérek az idén harmadszor nyerték el a bajnoki címet, második a szintén FVE-s Jaczkó-Holló  páros lett, a dobogó harmadik fokára pedig a másik fertői klub versenyzői, a Friedl-Böröcz páros állhatott fel.


2003. július 31.

Az utolsó előtti versenynapon kettő futamot bonyolítottak le a Fertőn megrendezésre kerülő kalóz OB-n. A Fluck Benedek – Székely-Gyökössy Szabolcs páros egy második és egy harmadik helyet szerzett és így az ellenfelek hibázásainak köszönhetően már biztosan a 2003-as bajnoki cím birtokosai. A 205-ös rajtszámmal versenyző siófoki Vízügy SE párosa már a harmadik kalóz bajnoki címét gyűjtötte be. 1997-ben és 1999-ben már kaptak egyet-egyet a szövi címmerrel díszített aranyéremből.  Az ezüst- és bronzéremért még a holnap megrendezendő hetedik futamon kell megküzdenie a három helyi párosnak (Nyitrai-Pirger, az Erhardt-Erhardt,  Szentpéteri-Szentpéteri), mivel másnak már nincs esélye a dobogóra kerülésre.

A versenynap érdekessége, hogy a nyolcszoros magyar bajnok, Bódy Kornél mára „felébredt” és mindkét futamot jelentős előnnyel megnyerte. Az első négy futamban történt botladozás oka valószínűleg az volt, hogy a bajnokság előversenyének számító Széchenyi Regattán megsérült a beállított és megszokott hajójuk és kénytelenek voltak egy számukra szokatlan hajóval nekivágni a bajnokságnak.


2003. július 30.

A harmadik nap reggelén a kalózosok már-már aggódva nézegették a fákat és a nádast, mivel a szél az előző napokhoz hasonlóan ismét erősebbik oldalát mutogatta. A versenyrendezőség döntésének megfelelően – és persze az idő sürgetése miatt – 10 órakor eldördült a startpisztoly. A nap első futamának igazi érdekessége, hogy a címvédő Bódy Kornél – Dr. Hajdú László páros az olimpiai pálya hátszeles szakaszán bemutatót tartott, azonban nem a siklatás tudományába engedett betekintést, hanem a borulás technikáit próbálta demonstrálni. ( a közönség, azaz az ellenfelek igen nagyra értékelték a mutatványt…) A 2002-es bronzérmes (Szentpéteri Zsolt – Fluck Daniella) páros ezt követően megpróbálta a látottakat ismételni, amit sikeresen is tett. A havariát fokozta, hogy a hátulról siklatva érkező osztrák páros spinnaker schottja beleakadt az égbe tornyosuló kormányba és ennek következtében közel fél órásra sikerült a hajó felállítása, illetve a két hajó „kettéválasztása”. A fürdés után a magyar páros feladta a futamot és a parton rendezte sorait a második futamra.

A második és harmadik etap a papírforma szerint zajlott. Az osztrák Walter Schaschl és Fluck Benedek által kormányzott hajók vívtak az élen nagy csatát. Kettejük küzdelme egállal végződött, azonban egy jobb-bal csapásos találkozó eredményeképp az osztrák hajója egy 6-8 centis lyukkal gazdagodott.

A Fertői Vitorlázó Egyesület 3 párosa a Nyitrai-Pirger duó, az Erhardt testvérek és a Szentpéteri-Szentpéteri páros  is stabil vitorlázást mutatott be, aminek köszönhetően várhatóan az előzőekben említett négy páros között lesz szétosztva a három érem is. A mezőny kiegyenlítettségére jellemző, hogy a 10. és 19. hely között – a legrosszabb futam eredményeit levonva – mindössze 3 pont a különbség.

A csütörtöki versenynapon legfeljebb két futam kerül lebonyolításra, így a pénteki napra is marad várhatóan egy futam.


2003. július 29.

A versenynap fejlemények nélkül zárult. A versenyrendezőség többször kiment a vízre szélerősséget mérni, azonban az első naphoz hasonlóan az 5-ös erősségű szél szinte folyamatosan forgott, így azt a versenyrendezőség nem találta méltónak egy magyar bajnoksághoz. A bajnokságból még három nap van hátra így semmi akadálya annak, hogy a hét futamosra tervezett verseny minden etapja megrendezésre kerüljön.


2003. július 28.

A 11 órakor kezdődő megnyitó után a csapat izgatottan várta, hogy az 5-ös alapszélben összemérje erejét, azonban a KőPityu által vezényelt gárda úgy döntött, hogy a 40 fokokat forduló szél miatt halasztás következik. Majd 3 körül irány a víz.

A rajt után rögtön ketté is nyílt a mezőny. Az egyik fele a nádas felé a másik a parti cölöpös házak irányába indult. Középen persze senki nem maradt…. Bejött a part. Ez el is döntötte a futam végeredményét.

Nyitraiék meghatározó vitorlázással vezették a futamot szinte végig. Fluck Bencéék egyszer előzték meg őket, de sajnos a leekocsi kiszakadása miatt hamar le kellett mondaniuk a vezető pozícióról. A végére azért csak a képzeletbeli dobogó második fokán kötöttek ki…

Továbbá egy másik jelentős esemény zaklatta fel a kedélyeket. A hátszél utáni bójánál Nyeste Gabiék két osztrák hajóval akadtak össze, aminek az lett a vége, hogy az egyik hajó léket kapott (igaz, csak kis léket, de az is lék) és így komoly óvástárgyalás lett a vége. Szó, mi szó. Nyestééket óvták, ők visszaóvtak. A vége az lett, hogy az osztrákok és azok osztrák tanúi is mást állítottak, mint Nyestéék meg az ők magyar tanúik, így senki nem lett kizárva, megtarthatta mindenki az eredményét és mindenki saját költségen javíthatja a hajóját.