A középdöntő harmadik napján is összecsaptak az ellenfelek. 14-17 csomós északi szélben, kemény tengerviszonyok között zajlott a harmadik futam.

Az Oracle fedélzetén Chris Dickson átvette a kormányt és így létrejött a tűz és jég találkozása ismét.

A tűz Chris Dickson egy agresszív sokat kockáztató hihetetlen tehetséggel megáldott versenyző, aki a kozkázatvállalásainak köszönhetően számtalan esetben sikertelen, de mindig oda kell figyelni rá, mert bárhonnan feltámadhat.

A jég Russell Coutts inkább, analitikus precíz versenyző. Hihetetlen jó a párosverseny sakkjátékában, előregondolkodó, hosszútávra tervezett stratégiával.

A közös bennük, hogy mindketten jól rajtolnak. A Kupa két kiemelkedően jó alakja most összemérte tudását a RR2 óta először, ahol Chris Dickson 4 másodperccel ugyan, de jobb volt.

Most is Dickson felé látszott elbillenni a mérleg nyelve. A rajt után kicsi éppen csak előnynek nevezhető távolsággal vezetett az Alinghi, míkor is az Oracle elhúzott a pálya jobb oldalára. Ezt Coutts lassan követte és így egy változás segítségével a következő keresztezésnél az Oracle vette át a vezetést. Elmenni nem tudott, de az Alinghi próbálkozásait folyamatosan visszaverte.

Azután az utolsó cirkálószakaszban Chris Dickson a pálya bal oldalán hagyta a svájci hajót, aki ezt és a szélváltozást kihasználva, már előtte vette a cirkálóbóját, majd a befutóban 48 másodperces előnnyel előbb érkezett.


Alinghi Challenge – Oracle BMW Racing 3:0

A másik futamon a papírforma érvényesült leginkább. A OneWorld elhúz a cirkáló szakaszban, míg a bőszélben hihetetlen gyors Prada spinnakerrel lerohanja. Azután történik valami és vagy egyik, vagy másik hajó lemarad. Jelesül a Prada a hátszél végén hibázik büntetőt kap. Ez éppen elég a OneWorld-nek, hogy elhúzzon és megtartva a közel fél perc előnyt elsőnek haladjon át a célvonalon.


Prada Challenge – OneWorld  1:2*

*A zsűri döntésének értelmében a OneWorld továbbjutásához 5 győzelem szükséges

A középdöntőben lezajlott három futamból már sejthető, hogy ha nagyobb probléma nem történik akkor az Alinghi bejut a Louis Vuitton Kupa döntőjébe. A „Vitorlázás” újságban Bakos Tamás tollából megjelent cikk szerint a svájci csapat sumákol. Csak annyit hoz ki magából, ami feltétlenül szükséges. Látszólag nem érdekli őket a bőszeles sebességhiányuk és nem akarnak eszetlen módon hajót váltogatni. Még mindig az első hajóval versenyeznek, de nem kizárt, hogy közben a második hajójukon végeznek fejlesztéseket az igazán nagy megmérettetés, az Amerika Kupa elnyerése érdekében.

A másik európai csapat, a Prada helyzete kezd gázos lenni. Hiába vágták le a hajójuk első harmadát, hiába alakították át. Bár elsőre úgy tűnt, hogy sokat gyorsultak a svájci és a két amerikai hajóhoz így is kevésnek bizonyulnak. A tegnapi futamgyőzelmük is inkább a OneWorld lazaságának volt köszönhető. Érezhetően nem tudnak mit kezdeni az ellenfelükkel a cirkálószakaszban.

Nem hiszem, hogy bárki felszisszenne ha véletlenül két európai csapat vívná a döntőt, de ha ezt a kört még meg is tudná nyerni a Prada, akkor is kevés esélye lenne a felsőágból érkező svájci vagy amerikai csapattal szemben.