Az AC-hoz szervesen hozzátartozik a szabályok adta lehetőségek maximális kihasználása.

Nem is olyan rég ismét egy ilyen szituációba keveredett az AC34 zsűri és az ETNZ.

2012.01.01 elött minden csapatnak lehetősége volt bármennyi 10 méter fölötti katamaránnal edzéseket és fejlesztéseket végeznie. Ez alól kivétel az AC45-ös szabályba beleférő hajók. Azonban, ha az  adott dátum után használsz egy ilyen hajót (Surrogate yacht), akkor az a szabály szerint a meglévő két építhető AC72 hajó egyikének számít. És így az ezt megjátszó csapat elbukik egy AC72 építési lehetőséget.



Ezért az ETNZ például vásárolt két SL33 típusú hajót, mely 10 méternél nem hosszabb és azzal végzi a fejlesztéseket. Az AC34 főfelmérő persze írt egy levelet, hogy nem érti, miért nem kapott katamarán felmérési kérelmet. Az ETNZ erre kért egy gyors zsűri állásfoglalást, hogy ezt a szabályt hogyan kell értelmezni. Elsősorban a hajóhossz tekintetében.  Az Oracle és a Luna Rossa a test hosszát vélelmezte és ezért ezt is tekintetbe véve a zsűri így állapította meg a 10 méter hosszot.

Az ETNZ által használt hajótest hossza pedig hivatalosan felmérve 9, 999 méter, ami úgyan kevesebb mint 33 láb, de ez már apróságnak tűnik, így használhatóak mindenféle szankció nélkül helyettesítő hajónak.És persze ez nem rossz, ha az ára 25%-a az AC45-nek.




ETNZ edzés wing-el

SL33 honlap:

http://www.slperformanceraceboats.eu/

Facebook oldal:

http://www.facebook.com/pages/SL33/154030974667185