Nehéz optimistának lenni mostanában az AC kapcsán. A kezdeti nagy fellángolás után újabb csapat kényszerült a visszalépésre.

A Mascalzone Latino visszalépését követően az utolsó olasz csapat a Venezia Challenge sem vehet részt az AC45-ös az idei Világkupa Sorozaton. A velencei csapat – bármilyen meglepő – egy palermoi yacht club képviseletében szeretett volna indulni az AC45-ös versenysorozaton az ausztrál Trovar Mirskyvel a kormánynál. A Team Australia szintén nevezett, de szintén nem volt képes eleget tenni a kötelezettségeknek/befizetéseknek.


Ezzel már csak 7 elfogadott kihívója van az amerikaiaknak. A csapatok közül pedig nem tűnik úgy, hogy mindegyik jól el lenne eresztve anyagilag, szóval elég sanszos, hogy nem lesz 7 darab AC72-es, valószínűleg az AC45-ös eredmények befolyásolhatják ezt, de valószínűsíthető, hogy a kis csapatok lelécelnek az AC45-ös versenyek után. Ezzel valóra válhat Grant Dalton egykori jóslata, azaz jó, ha 3 csapat kezd bele az AC72-esek építésébe.

A SailingAnarchy információi azt sejtetik, hogy Ellison bajban van a közvetítések megszervezésével is, mert olyan összeget mondott a televíziós társaságoknak, amit eddig nem volt hajlandó megfizetni egyik nagy szolgáltató sem és egyelőre csak online közvetítés van kilátásban.

Ennyit most a háttérben zajlódó eseményekről. Augusztus elején Cascaisban, Lisszabon mellett versenyeznek először AC45-össel a csapatok, ahol kiderül, hogy a többtestűben otthonosan mozgó francia csapatok tudják e hasznosítani több évtizedes tapasztalatukat a többiekkel szemben, de az esetleges amerikai dominancián biztosan nem kell meglepődnie senkinek.