Conrad Colman naplója, 2015. január 19.

Őrült meleg van, de tudom, hogy az északi féltekén lakó barátaimtól nem várhatok együttérzést, mert még igencsak a hosszú tél közepén járnak. Most már igazán a déli féltekén vagyunk, a nap pont felülről tűz, félelmetes az ereje. Már cipőt kellett vennem a decken való járkáláshoz, mert fennállt a veszélye, hogy felhólyagosodik a talpam, és figyelnünk kell, hova ülünk, miközben kormányozzuk a hajót, mert ugyanez a veszély áll fenn a hátsó felünk esetében is! A víz fröcskölése a vordecken hűsítő, miközben a J1-es nagy fockot és a Code 0-t cseréljük.

A vitorlacsere sportos tevékenység, még a leszedése is. Képzeld el, hogy foxtrottot jársz egy izgő-mozgó pitonnal, ami olyan vastag, mint a combod, 30 méter hosszú, és nehezebb, mint te, miközben a forró és csúszós, 10-20 fokban megdőlt vordecken táncolsz, és van egy olyan megérzésed, hogy ezt még naponta párszor meg fogod tenni. Ezeken a lovagi tornákon kívül a napjaink inkább csendesek, úgyhogy az éjszakai váltásaim alatt elkezdtem guggolásokat, fekvőtámaszokat és felüléseket csinálni, hogy ruganyos maradjak a következő déli szakasz durvább feladataira, és hogy biztos legyek abban, hogy áprilisban, amikor a verseny véget ér, képes leszek még járni. Szinte folyamatosan mozgunk, de sosem hagyjuk el a paradicsomból elkerített 60 lábas területünk határait, tehát mostanában ritkán sétálunk.

Ahogy talán korábban említtettem, részt veszek a versenykórház orvosi kutatásában, ami a stressz, az alvásmegvonás és az óceáni versenyzés fizikai megterhelésének hosszú távú következményeit kutatja. Az elmélet az, hogy az első néhány hét intenzív tevékenységei során lefogyunk, zsírt veszítünk, de úgy egy hónap után ez megáll, és talán visszafordul, miután a testünk rájön, hogy hosszú távú küzdelemről van szó. Minden héten mérem a zsírt a csípőmön egy speciális fogóval, és tudatom veletek, ha kiderül, hogy a földkörüli vitorlázás valódi alternatívája lehet a Weight Watchersnek*!

Az egyenlet másik oldalán természetesen az étel van! Indulás előtt Clara előkészített egy műanyag tasakot a kiszámolt kalória mennyiségekkel, amit minden nap meg kell ennünk. Ez tartalmaz két szárítva fagyasztott ételt, a déli szakaszra hármat, reggeli müzlit, müzli szeleteket, és ha jó nap van, egy kis csokit is. Azonkívül néztük, hogy hol vannak hideg és meleg zónák a verseny során, így most tabulét** és más könnyebb ételeket eszem, később pedig pörköltet és curryt, amikor a higany szála majd lejjebb esik. Minden napra külön csomagolva, összesen 99 adag, Overboard vízhatlan zsákokba téve, mert ez elengedhetetlen előírás a fedélzeten, mert a nedves vitorlák és felszerelések, vagy a bespriccelő víz jelentős nedvességet hoz az életterünkbe.

————

*Weight Watchers: Amerikában kb. 50 éve létező, nemzetközi hálózattá fejlődött, fogyókúrára specializálódott közösség

**Tabulé: Szíria, Libanon, Pakisztán kedvenc étele, Franciaországban is népszerű. Gyakorlatilag egy frissen fűszerezett saláta bulgurral, kölessel vagy kuszkusszal


Fotó: Spirit of Hungary



Forrás: http://www.conradcolman.com/2015/01/a-new-diet-sailing-around-the-world/