Beszámoló a tókerülő verseny szervezéséről
Kevesebb, mint három hónap van a Kékszalag rajtjáig. Ilyenkor keveset tudni az előkészületekről. A munka folyik a szervező bizottságban rendezők oldalán, és készülődnek a versenyzők is. Biztos, hogy számos hajóépítő műhelyben készülnek újdonságokkal meglepni az ellenfeleket. Mindenkit érdekelnek ezek az újdonságok. A versenyzők ilyenkor még titkolóznak, az viszont tudható, hogy miként haladnak a verseny előkészületei.
A rendezvény szervezése
Március közepéig számos céggel sikerült támogatói megállapodást kötni, és még jó néhánnyal közel a megállapodás. Rövidesen megtörténhet a szerződéskötés a névadó támogatóval is.
Szerződött főtámogatója immár a 44. Kékszalagnak a vitorlázók által már régóta ismert Audi Porsche Hungária és a Dockyard. A tavalyi év együttműködéseit követően az X-Trade Brokers idén a Kékszalag kiemelt támogatói között szerepel. A Timex Nautica óra újra a verseny hivatalos időmérője és főtámogatója.
A verseny
Idén már két verseny csatlakozik a csütörtök reggel kilenckor rajtoló Kékszalaghoz. Már hagyomány a
Kékpántlika
, amely ötödik alkalommal rajtol a Kékszalag előtti napon. A tókerülő verseny szombat reggeli célzárása után pedig a kisebb katamaránok látványos partközeli futama rajtol, az első
„Két Szalag”
regatta.
Lassan szivárognak már hírfoszlányok az abszolút győzelemre hajtó, még műhelyek mélyén megbújó, készülő újdonságokról, de 2010-hez hasonlóan
idén is számítunk külföldi résztvevőkre
. Közülük is kikerülhetnek esélyesek. Katamaránnal egyszerűbb a Balatonra utazni. Egyrészt a szállítási költségek is alacsonyabbak, másrészt a többtestűek kisebb merülése is alkalmasabb a tavunkra, hiszen például egy Liberával csak az tudott eddig eljönni, akinek van egy Balatonra alkalmas rövid tőkesúlya.
A pályával kapcsolatosan fontos információ, hogy
idén sem lesz kerülendő bója a Tihanyi-szorosban
, mégis érdemes a kijelölt hajózási úton vitorlázni annak aki nem szeretne felülni a szántódi sekély vízben.
Sokkal több hajón lesz
nyomkövető GPS
. Nem azért mert a rendezőség többet osztana ki, de már egyre több hajóra van állandóan felszerelt ilyen szerkezet, amely a Kékszalagon is segítheti a mezőny mind nagyobb részének nyomkövetését. A versenyre idén is lehetséges nyomkövető bérlése.
Kísérletek folynak a bójáknál való sorrend rögzítés elektronikus, automatikus módjának biztosítására is. Ez esetben várható, hogy az egyszerű egybójás pályajelek helyett a Siófok előtt már megszokott megoldáshoz hasonló kétbójás nagy – legalább százméteres – kapun kell majd átvitorlázni.
Tárgyalások folynak élőképes vízi közvetítésről is, illetve fotók gyors megjelentetésének a lehetőségeiről.
A biztonságra idén még nagyobb hangsúlyt fektet a rendezőség.
Tavaly nagyon jól vizsgázott a mentőcsapat az erős szélben éjaszaka is. Így idén is számíthatunk a
Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatára
és a
Vízirendészet
segítségére.
Erősítjük a verseny teljes ideje alatt működő az
MVSZ Diszpécser Központ
ot. A tavalyi évhez hasonlóan idén is lesz egy olyan többvonalas
központi segélyhívó telefonszám
, amelyen a hajókról bármikor segítség kérhető.
Tovább javul majd a rendezők és a mentésben tevékenykedők kommunikációja a
Novofer
rel való együttműködés révén.
Igyekszünk tovább népszerűsíteni és terjeszteni a VHF rádiók használatát
a versenyhajókon, amelyken keresztül a rendezőség is gyorsabban küldhet hasznos információkat a résztvevőknek.
Ezúttal is lesz minden hajóval
sms-kapcsolat
, illetve a nevezéskor a verseny előtti napon most is
három kormányosértekezletet
tart a versenyrendezőség, ahol az
Országos Meteorológia Szolgálat révén alapos időjárás-előrejelzést
is kapnak a résztvevők. 2011-ben az OMSZ nagyon pontosan megmondta a várható szélerősödést, annak helyét és érkezési idejét is. Előrejelzéseik a Kékszalag honlapon keresztül is elérhetőek lesznek.
A versenyrendezőség a hivatalos naplemete időpont után a pályán
fokozottan ellenőrzi a navigációs fények működését és kizárja azokat, akik nem a Hajózási Szabályzatnak megfelelő fényeket viselik.
Szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik a biztonsági felszerelések (mentőmellények, biztonsági hevederek) meglétét és javasolt minden hajóra radarreflektor felszerelése, illetve a világító mentőbója megléte.
A verseny előtti időszakban
az MVSZ több előadást is szervez
, amelyeken elsősorban a biztonságos hajózással kapcsolatos kérdésekről tájékozódhatnak és balatoni helyismereti információkat kaphatnak elsősorban a tókerülő versenyzésben kevésbé járatos vitorlázók. Az előadások időpontjáról és helyszínéről a honlapokon (www.hunsail.hu és www.kekszalag.hu) adunk majd tájékoztatást.
Természetesen
idén is lehet
elektronikusan illetve a Versenykiírásban megadott időpontokban az MVSZ budapesti irodájában
előnevezni.
Minden adott ahhoz, hogy az idén is egy, a hagyományokhoz méltó, izgalmas, érdekes Kékszalag versenyt fussunk, amelyen mindenki megtalálja a célját és örömét!
A
Versenykiírás
letölthető
Innen
, illetve a
Kékszalag oldalról
, ahol további hasznos információk is olashatók a versenyről.
Új támogatóként üdvözölhetjük a Herendi Porcelánmanufaktura Zrt-t, akiknek köszönhetően az idei verseny fődíjai herendi porcelánok.
Tárgyalások folynak még számos ismert céggel, ill. Balatonfüred városa jelezte támogatási szándékát, de velük egyébként is több ponton összefonódik a rendezvény. A Kékszalag idején zajló, Balatonfüred Önkormányzata által szervezett Művészeti Fesztivál eseményeit a versennyel együtt népszerűsítik.
A verseny kiemelt médiatámogatója a Class FM, a leghallgatottabb országos rádió. Az együttműködés alapján az országos „Class Nyár” rendezvénysorozat zárókoncertje ad keretet a Kékszalag díjkiosztójának.
A korábbi éveknek megfelelően lesz Vitorlás Falu, mely a Borfalu mellett a Tagore sétánynál kerül felállításra. Most először a Vitorlás Faluban külön standdal jelenik meg a Szövetség, ahol információk mellett a versennyel kapcsolatos tárgyak árusítását is tervezi.
Forrás: hunsail.hu