Rendszeresek a sérülések a mezőnyben. Van akinek meg kell állni egy rövid időre, hogy kijavítsa a hajója sérüléseit.


Az eddig szinte békésen haladó flottát egymás után érik a különböző balesetek. Az első olyan hajó is megvan, aki feladni kényszerült egy rövid időre. Alex Thomson (Hugo Boss) 45-50 csomós szélben 1000 mérföldre délnyugatra a Jóreménység fokától haladt, amikor komoly sérüléseket szenvedett a hattyúnyaka (A boomot rögziti a fedélzethez.)

A hattyúnyak elferdült a fedélzet szintjén és ennek az eredménye az lett, hogy egy kb. 1 négyzetlábnyi lyuk keletkezett a  fedélzetben és a boom használhatatlanná vált. Nagyvitorlát nem húzhat. A karbon szerkezet a nedves hideg idő miatt ott javíthatatlan és Alex Thomsonnak fel kell húznia Dél Afrika melegebb és nyugodtabb partjai közelébe, hogy elvégezhesse a javításokat.


Ennek bejelentésének pillanatában 958 mérföldel a vezető hajó mögött volt a 6. helyen. Az érdekessége a dolognak, hogy az előző versenyen a Hugo Boss még Rouland Jourdain kormányzásával Sill néven ment, és akkor is folyamatosan problémák adódtak az árboc körül.


Így most az első hat helyből négyet a versenyre épült új hajók foglalják el. Bizonyítva ezzel az Open 60-as osztály fejlődését.

Conrad Humpreys (Hellomoto) gennaker felhúzója elhagyta magát miközben 20 csomó fölött rohant az éjszakában. Lehúzta  a nagyvitorlát és megpróbálta kiszedni a vízből a 200 négyzetméteres vitorlát. Eközben elvesztegetett három órát mielőtt feladta volna. Majd egy 35 csomós szélben száguldott, amikor eltört a legfelső latni a nagyvitorlában. A törött rész, pedig kidörzsölte a latnizsákot.

Az ötödik helyen álló Mike Golding 550 mérföldre az élen állóhoz képest, az éjszaka folyamán 50 mérföldet vesztett. Az elmúlt 8 órában cirkálásra kényszerült. A következőképpen számol be: „kicsikét hideg, zűrös tengerállapot, több mint a Transat!!!…..hangos és heves mozgás. Remélem keresztül haladok ezen a mélyponton és hamarosan ismét bőszélben haladok, de attól tartok, hogy a rendszer felnedvesedik ahelyett, hogy délre mehetnék ismét.

„Kleine” katasztrófa a Brother fedélzetén. Norbert Sedlacek (Brother) 30-40 csomós szélben elszakította a vitorláját 2 méterre attól a ponttól, ahol a vitorla az árbochoz van rögzítve.

Hervée Laurent (UUDS) arról panaszkodik, hogy nagy viharban halad, a hullámok hatalmasak 8 méter körüliek és 28 csomóval  rohan lefele  a hullámokon. A fedélzet a hullámok alatt van mindig és a munka nagyon veszélyes így, hogy a hullámok bármelyik pillanatban beteríthetik. Aludni lehetetlen.

Sebastien Josse (VMI) Standard F készüléke meghibásodott. Ez a készülék teszi lehetővé a nagy fájlok küldését műholdon. Egy nagy hullám után süketült meg a rendszere. Ez azt jelenti, hogy nem tud fényképeket küldeni a fedélzetről, de  ami a legfontosabb, hogy nagy felbontású meteorológiai időjárásjelentéseket sem tud fogadni.

Reggel tízkor még mindig a Bonduelle vezet, de már csak öt mérföld az előnye az északi húzásával ugyanoda visszaérő PRB-vel szemben.