Fokvárosnál lassan nagyon nagy lesz a forgalom. Már négyen tartanak felé, hogy befejezzék a versenyt, vagy megjavítsák békésebb vizeken a hajójukat.


A vezető duó  szinte egyszerre halzolt és érinti a Kerguelen Szigeteket északról. 122 mérföld választja el a vezető Bonduelle-t a második helyen álló PRB-től. Tőlük a harmadik helyen Roland Jourdain (Sill et Véolia) halad 512 mérföldre.

A Farr tervezésű hajónak a Virbac Paprecnek megszűnt szinte minden elektromos energiája. Javíthatatlannak tűnő sérülése keletkezett a generátornak. Jean-Pierre Dick mindent megtesz a javításáért, de ez a rendszer üzemelteti az autopilotot, a számítógépet és az édesvíz készítőt egyaránt.

Dominic Wavre (Temenos) talált a kokpitban egy lyukat, minek következtében 2 óránként ki kell mernie 10 mericskényi vizet.

Alex Thomson folytatja lassú menetelését Fokváros felé, hogy a fedélzeten tátongó lyukat meg tudja javítani. Szerencsére az odafele úton kevés víz csap át a hajón és így kicsit kényelmesebb a haladás. A kiállt Hervée Laurent és a szintén ott javító Conrad Humpreys is előbb ér oda, mint Alex.

Norbert Sedlacek (Brother) tegnap értesítette a versenyvezetést, hogy megsérült a tőkesúlya. Jelenleg 920 mérföldre van Dél Afrikától. A billenthető tőkesúlyt két forgócsap tartja. Egyik elöl, a másik hátul, függőleges irányban. A hátsó forgócsap tört el. Jelenleg a tőkesúly biztonságosan van rögzítve és a Brother Fokváros felé tart.

A versenyvezetés informálta Conrad Humpreys-t, hogy Simonstownnál várja egy bója (70 km Fokvárostól) ahol a szükséges javításokat elvégezheti.

A harmadik helyen álló Roland Jourdain (Sill et Véolia) 55 csomós szélben halad harmadik reff alatt kis viharfokkal. A hőmérséklet 4 fok alá süllyedt így a jéghegyekkel való találkozás esélye megnőtt.