A Volvo Ocean Race története során elöször One Design hajókkal indul.

Kevesebb mint másfél évvel a 2014-2015-ös verseny elött lassan kristályosodnak a nyitott kérdések.

Eleddig a hivatalos megállók: Alicante, Recife, Abu Dhabi, Auckland, Italjai, Newport, Lisabon és Gőteborg. A verseny Alicane-ből indul és Rio után nem megy Fokvárosba, hanem megkerüli Afrikát és Abu Dhabiba fejezi be a szakaszt. Azt persze még nem tudni, hogy miként kerüli ki a flotta a kelet-afrikai kalózokat. Az előző versenyen a Maldív szigetekről teherhajóval ment a flotta.  Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy lesz egy indiai megálló is, feltehetőleg Mumbai, de inkább technikai megálló lesz, nem teljes jogú állomás.  Ezen kívűl vannak még lehetséges európai állomások esetleg Lorient.




Alinghi design

Az idei VOR 65 lábas One Design hajókkal fog versenyezni. Jelenleg tíz csapat van a látótérbe.

  1. Ezek közül az elsőnek sorompóba álló SCA Team teljes egésszébe női csapat. A svéd bázisú multi által támogatott csapat augusztus 21 óta létezik. Jelenleg Lanzarote-ban van a bázisa.
  2. Recife Team a brazil csapat volt a második jelentkező január 17-én. Keveset tudni róluk mindössze annyit, hogy a város és a megye támogatását élvezik.
  3. Abu Dhabi Ocean Racing nem ismeretlen már. Az elöző versenyen is részt vettek. A kormányos ismét Ian Walker lesz.
  4. Alinghi nem ezen a területen ismert, bár a bejelentésüket március 2-ra tervezték, ami az első AC győzelmük 10. évfordulójára. Tervek szerint Brad Butterworth lesz a skipper
  5. Anbersail/Litván-Baltic Team lesz aki elöször vitolrázhat VOR65-ös hajóval. A skipper Simonas Steponavicius lesz, de jelenleg kérdés, hogy elég pénzük lesz-e a versenyre
  6. Team Campos/MAPFRE Pedro Campos annak ellenére, hogy eléggé kritizálta a VOR65-öt benevez a versenyre. Mivel a Telefonica kivonult, ezért a MAPFRE spanyol biztosítási csoport  adja a költségvetés egy részét.
  7. Holland Team az egyik legerősebb csapat. Roy Heiner mellett olyan VOR veteránok mint Gerd-Jan Poortman és Bouwe Bekking fémjelzik a csapatot a költségvetésük pedig 16 millió Euro.
  8. Kina Team jelenleg még csak erős jelek utalnak egy ilyen csapat létezésére. Annyit azért tudni, hogy a tervek szerint igazi kínai csapatot szeretnének összerakni, nem csak egy-két hajós képviselné kínát a hajón.
  9. Indiai Team csak pletyka szinten létezik.
  10. 10. Dél Afrika Team igazából csak a tervekben létezik, és valószínűleg inkább a következő versenyre áll össze

Az első VOR, ahol One Design hajóval versenyeznek a népek.. Az első hajótest már elkészült és az Ambersail vette meg, de ha nem tudják megoldania finanszírozási nehézségeiket, akkor veszett fejsze nyele lesz. A második hajó az SCA-é lesz a harmadik a Team Recife. A 4. és 5. hajóért az Abu Dhabi és az Alinghi versenyez. Azért fontos, hogy kié a a 4. mert utána lesz egy késedelem a szállításban és az időfaktor elég fontos lesz. Persze az kapja  a 4. hajót, aki  elöbb elutalja a közel 5 millió euros vételárat.