Elrajtolt a 2003 évi verseny a kanári-szigeteki Las Palmasból. Jelentõs magyar érdekeltséggel, hisz Fa Nándor kormányzásával jó helyezésre esélyes csapat is indult a djuice (Extra Dry) fedélzetén.

Las Palmas, kikötõváros. Pár napig most az Atlantic Rally for Cruisers 2003 verseny rajtjának ad otthont.


A verseny rajtja elött egy nappal érkeztünk meg a kikötõbe. A djuice (Extra Dry) fedélzetén lázas készülõdés folyt mint ahogy a versenyen induló hajókon is. Bevallom öszintén nem gondoltam volna, hogy a csapat másnap délre elkészül. A fedélzeten dobozok halma, a felszerelés javítgatásával, pakolással elfoglalt legénység keményen dolgozott, hogy mihamarább elkészüljön.


Addig is körülnéztünk a kikötõben. Ezen a versenyen minden megtalálható volt ami vitorláshajó. A high tech VOR 60-as hajók mellett régi a századforduló környékén épített gyönyörû fahajókon keresztül az alig 30 láb hosszúságú lélekvesztõkig szinte minden megtalálható volt a kikötõben. A túrahajózás csúcsmodeljei, Swan-ok, Oyster-ek mellett a mezõny legnagyobb hajóján egy 100 láb körüli szerkezeten még két jetski és egy jól lefóliázott motor is megtalálható volt. Hiába no, kinek a verseny, kinek a buli a lényeg.


Inyenceknek még volt egy érdekesség. Éppen ott horgonyzott az 1928-ban épített Cambria nevezetû J-yacht is, amivel akkortájt indultak az Amerika Kupa versenyein. Lenyûgözõ méreteit az árboc vastagságán tudnám szemléltetni.Egy jól megtermett felnõtt férfi válszélességét meghaladta a gyönyörû faárboc vastagsága.


A csapatot magára hagytuk a másnap reggeli találkozás reményében.

Reggel már minden készenállt az indulásra. A kikötõ szályában lelkes kommentátor vezette fel a kifutó ismertebb hajókat. A moló szárnyain több száz ember kisérte figyelemmel az indulókat. Igazi nagy felhajtás.Ráadásul a szél is spinnakeresrajtot igért.


A rajtot két részre bontották. Az elsõ 12:40-kor rajtoló csapat a racing osztály volt. Ide sorolták be a djuice-t is. Itt indultak a VOR 60-asok, a verseny eddigi favoritjai a Farr 65-ös hajók -akik jópáran profi felügyelet mellett fizetõs vendégekkel teszik meg a távot- az ír Maxi és még néhány az inkább a versenyzésért nevezett hajó is. Ez a kb 30 hajót számláló csapat rajtolt tehát elöször. Már a rajtnál kiderült a magyar hajó remek technikai felkészültsége. Ahogy késöbb Nándi egy levelében is irta, addig nincsen baj, amíg okosnak kell lenni.Akkor van gond, ha egyszerûen csak gyorsnak.


Jó tiz percig követtük a racing mezõnyt, megnézve a spinnakerhúzás gyötrelmeit a Maxin, majd visszatértünk a nagyobb mezõny a valódi Cruiserek rajtjához. Kb 200 hajó indult 20 percel késöbb. Ki nyugodtan, ki kapkodva. Volt olyan induló is aki horgonyon megvárta míg elrajtol a mezõny, majd szép komótosan utánuk eredt.Itt látszott igazán, hogy inkább az átkelés élménye a fontos, mint a jó helyezés. Kevés spinnakert dagasztott a szél inkább a nyugisabb pillangózást választották sokan.

A gyönyörû napsütésben  szép látványt nyújtott a közel 230 hajó, ahogy nekivág az Atlanti Óceánnak.