Sydney – Hobart: Versenyidő 8 óra – a Wild Oats XI nagyjából négy mérföldre növelte előnyét a Skandia és a Maximus előtt, akik egymással voltak elfoglalva ekkor, egy mérfölddel mögöttük érkezett a Volvo 70-es ABN AMRO ONE és az Ichi Ban.


ABN AMRO ONE: STAN HONEY (navigátor) és MIKE SANDERSON (kormányos) © Daneil Forster/Rolex
Az Ichi Ban’s navigátora, Will Oxley arról számolt be ekkor, hogy mind a szél, mind a hullámok határozottan erősödtek dél fele haladva.



Oxley nem túl lelkesen írta le az előttük álló éjszakát (ez most is tart), ami valószínűleg a maxiknak kedvez majd a 70 lábasokkal szemben. „Mindenki a part fele tart, ahol a szél valamelyest gyengébb, így teljes taklira válthatunk. A Volvo 70-es valamelyest lassabb ilyen körülmények között.”




Versenyidő 11 óra


. Ennél valamivel kevesebb időnek kellett eltelnie, hogy a Maximus hátulról rárontson a Wild Oats XI-re és átvegye a vezetést. Az ABN AMRO ekkor nagyot vállat és egészen keletre vitorlázott (ekkor
szinte csak magasságkülönbség van a hajók között, velük egyvonalban halad), míg a többiek a teoretikus útvonal közelében maradtak nyugaton. Valamivel később a Wild Oats XI visszavette a vezetést, az ABN AMRO ONE pedig leszegett fejjel haladt dél-keletnek.




Versenyidő 13 óra


környékén az ABN AMRO ONE messze a mezőnytől (kb. 45 tengeri mérföldre Maximuséktól) a maga tempóját vitorlázza. Mr. Sandersonék (taktikus: Stan Honey) elgondolása ebben a pillanatban beigazolódni látszik és átveszik a vezetést. Sokan nem gondolták, hogy lehetséges ez, de most is látszik, nem minden a vízvonal.