Idén nem túl erős szél, 100 hajó közöttük 5 Maxi a rajtvonalnál. Az év vége leghíresebb versenye Sydneyből indul és Hobartba fut be. Ötödször is nyer a Wild Oats XI, vagy letaszítják a trónjáról?
Idén elsősorban a rajt elött voltak izgalmak. Főleg, mert a verseny viszonylag gyenge szeles volt. Több Maxi is tervezte az indulását a trófeáért.
Elsősorban persze a
Wild Oats XI
, mely a legutóbbi négy verseny győztese és 1:18:40:10-es idővel a verseny rekordtartója 2005 óta.
A 2003-as győztes Skandia, mely most
Etihad Stadium
néven szállt ringbe.
A 2002-es győztes
Alfa Romeo
új verziója, mely az egyik legsikeresebb hajó a világon. Ezen a néven 143 győzelmet jegyezhet a csapat. A legfrissebb a 2009-es Transpac verseny, mely hasonlóan a Sydney-Hobarthoz jelentős versenynek számít az offshore versenyzés világában.
Azután itt az
ICAP Leopard
, mely 2007-ben második lett ezen a versenyen és inkább a cirkálás az erőssége.
Végül az
Investec Loyal
, mely valamikor Maximus néven futott és fedélzeti megoldásai közül több is per tárgyát képezte új korában. Most sok módosítással, 100 lábra növelték a hosszát és lecserélték egy jóval könnyebb árbocra az eredetit, valamint új tőkesúlyt kapott. Azon kívűl a hajó célzottan ismert sportoló személyiségekkel indul a versenyen.
Eközött az öt hajó közül kerül ki a végső győztes. Illetve rögtön az elején kiderült, hogy csak négy versenyez a továbbiakban. Az Ethiad Stadium a rajt elött 15 nappal elvesztette az árbocát és az új árboc viszonylag későn, csak a hét elején érkezett meg. Valami hiba történt az összeszerelésénél, mert fel kellett adniuk a versenyt rögtön a rajt után
December 23-án, még a Wild Oats XI tőkesúlyát is javítani kellett, mert előző nap megsérült edzés közben.
Esős, de hátszeles időben 12-15 csomós szélben rajtolt a Sydney Öbölből a 65. Rolex Sydney Hobart verseny. AZ első bójánál már az Alfa Romeo vezetett 27 másodperccel a Wild Oats XI elött.
A maxik után érkező kupac favoritja az új 72 lábas hajó a RAN. Kormányosa nagyon bízik benne, hogy a handicap versenyt meg tudják nyerni.
Az első napon volt egy pillanat, még a hírhedt Bass szoros elött, amikor úgy nézett ki, hogy az ICAP Leopard kissé keletebbre, mint a rivális Alfa Romeo és Wild Oats XI átveheti a vezetést, de a szél végül hozzájuk is megérkezett és az Alfa Romeo még növelni is tudta az előnyét itt.
Ezután a RAN próbálkozott egy markáns keleti útvonallal, ahol egy ideig 4-5 csomóval is gyorsabban haladt, mint az elötte lévő három maxi és felcsillant a remény, hogy esetleg ez a közel 30 lábbal rövidebb hajó át tudná venni a vezetést. Ez is hiú ábránd maradt és a Bass szorosba érve maradt a papírforma.
Miközben az Alfa Romeo lassan, de biztosan növelte az előnyét, addig a Wild Oats XI és az ICAP Leopard fej-fej mellett küzdött hosszú ideig.
Kb. 100 mérföldre a céltól végül a Wild Oats XI begyújtotta a rakétáit és felzárkózni kezdett a vezető Alfa Romeora. Amikor az befordult Hobart felé, akkor 15 mérföld volt az előnye.
Ezt meg is tartotta a verseny végéig és végül 2002 után másodszor is nyerni tudott Neville Crichton és az Alfa Romeo. Magyar idő szerint 12:02:10-kor futott be. Ideje 2 nap 9 óra 2 perc és 10 másodperc.
A győztes