Az új tipusú Volvo Ocean Race hajókból egy évvel a verseny rajtja előtt, még egy sem készült el, de már hat is épül belőlük.
Az új tipusú Volvo Ocean Race hajókból egy évvel a verseny rajtja előtt, még egy sem készült el, de már hat is épül belőlük.
Legelöl a hollandok
ABN AMRO
nevezetű egyes számú hajója jár, amelyik január közepén már vitorlázható állapotba kerülhet. A második hajó is Hollandiában fog épülni.A legénység válogatása folyik.
Az angol
Atlant
, Jason Carrington és csapatának hajóján még csak a sablonon dolgoznak. A vitorlák és a rigg tesztelése Új-Zélandon folyik.
Brasil 1
hajóját, Marco Landi ML hajóépítő üzemében készítik Indaiatubában (Sao Paulo mellett egy kisváros). Májusra készül el a hajó és utána a legénység teszt képpen egyszer vagy kétszer átkel az Atlanti Óceánon.
A
Premier Challenge
a test és a fedélzet összeillesztésénél tart. A hajó Melbourne közelében épül. A hajó abban a hajógyárban épül, ahol a maxi Skandia is épült.
A spanyolok
Telefónica Movistar
-ja is Ausztráliában épül. A csapatvezető Pedro Campos. A hajó februárban elkészül. A csapathoz közben beszállt a 49er olimpiai aranyérmese, Iker Martinez. Elkészülte után először csak napi teszteket csinálnak a tervek szerint, de később a Horn fokon keresztül felvitorláznak vele Rioba.