A NÁDAS CUP sorozat célja, hogy elősegítse a kezdő szintű, utánpótláskorú résztvevők bekapcsolódását a vitorlásversenyzésbe, és helyi régiónként, vagy azon belül zónákban ezáltal szervezett helyi kisverseny sorozat révén hozzájáruljon a hazai klubbázisok szélesebb körű fejlődéséhez elősegítve a hazai pályavitorlázó versenyzőképzést.



1) Szárcsa Kupa

2017. június 4-5 (vasárnap-hétfő)

Csopak


2) Búbos Vöcsök Kupa

2017. július 1-2. (szombat-vasárnap)

Csopak


3) Telepi Pöffös Kupa

2017. július 23. (vasárnap)

Alsóőrs – TVSK


4) Újonc Kupa

2017. augusztus 5-6 (szombat-vasárnap)

Kereked, Csopak


5) Szürke Gém Kupa

2017. szeptember 2-3 (szombat-vasárnap)

Balatonfüred?


6) Nagy Kócsag Kupa

2017. október 1. (vasárnap)

Balatonfűzfő


A közelmúltban a MOB-on belül lezajlott tisztújítás / elnökváltás egyik fontos témája az volt, hogy: „Nincsenek arányban az állami milliárdok a teljesítménnyel. Nem is elsősorban az aranyérmek számával, hanem a bázis szélesítésével. Nem úgy szaporodtak az igazolt sportolók, ahogyan azt elvárták volna”. Merthogy a kettő egy jól működő rendszerben szorosan összefügg.

Bár mondhatnánk, hogy a magyar vitorlás sportágban ezen a téren jól állunk, hiszen úgy sikerült nemzetközi eredményeket elérni, hogy közben a leigazolt sportolók száma is növekedett; mégis, ki kell emelni pár területet, ami fokozott odafigyelést igényel a fenntartható sikerek érdekében, így:

Helyi kisversenyek fontosságát, amelyek a 2017. évi balatoni utánpótlás versenynaptárból gyakorlatilag teljesen kiestek, így a hazai utánpótlás versenyzés a ranglista versenyekre szűkült le (az olimpiai hajóosztályokban pedig már szinte nincsenek is idehaza versenyek – kivéve talán a főként masters korosztályban aktív finn dingit);

Vitorlásklub bázisok szélesítésének fontosságát, a Balatonfüred – Tihany – Balatonföldvár tengelyre bekoncentrálódott profi versenyzőképzés mellett hiányoznak a kis klubok;

One-design flottákban történő pályaversenyzés fontosságát – az amatőr vitorlázók által látogatott szakmailag alacsonyabb színvonalú nagyhajós túraversenyzés és rendezés helyett fontos fenntartani és növelni a kevésbé gazdaságos pályaversenyek rendezést.

És az „angolviaszt” nem kell feltalálni, elég az angolszász országok rendszerét végigtanulmányozni, ahol a vitorlásklubok komoly hagyománnyal bírnak, és ezen széles klubbázisaiknak köszönhetően váltak a legsikeresebb vitorlásnemzetekké is egyben.

Angliában például:

812 vitorlásklub van, abból 145 klub aktív az utánpótlás szintű ifjúsági versenyzés területén;

Klubszintű rendszerben működik a képzés és versenyzés első foka (club racing);

Regionális keretek között zajlik az ún „open meeting” rendszerű edzés és ranglista szintű versenyzés, amelyből a zóna válogattak (összesen 6 külön zónában) is kikerülnek;

Ezt követi a hazai közbenső, az ifjúsági, és nemzeti válogatottak rendszere;

Első lépésben a Balaton keleti régiójában pár lelkes klub és edző közreműködésével jött létre a NÁDAS CUP sorozat, amelyet aztán lehetőség van más régiókra is kiterjeszteni és egymással összhangba hozva, egymástól tanulva.



Magyarországi Régiók és Zónák:

Velencei tó (V1): Már van helyi sorozatuk

Fertő tó (F1) : Már van helyi sorozatuk

Balaton Keleti Régió:

B1 Zóna: Balatonfűzfő, Almádi, Kenese, Siófok

B2 Zóna : Balatonfüred, Tihany, Csopak, Alsóőrs

Balaton Nyugati Régió

B3 Zóna: Balatonföldvár

B4 Zóna: Balatonlelle, Révfülöp, Ábrahámhegy

B5 Zóna: Keszthely, Szigliget, Badacsony



Eddig jelentkező rendező klubok és edzők a Balaton Keleti Régióban (B1 és B2 Zónákban):

BS Fűzfő / BYC / CSVI / Kereked / MVM / THE-YKA / TVSK – Alsóőrs

Tervezett Hajóosztályok és Résztvevők:

Optimist One-Design versenyhajók (összevontan indulnak, de megkülönböztető jelekkel)

OP OD Red Fleet / Piros Flotta – Piros megkülönböztető szalaggal a gaff tetején: hazai ranglista + nemzetközi versenynaptárt teljesítő versenyzők, 100+ napos éves programokkal; részvétel lehetőség biztosított mint edzés, de díjazásban nem részesülnek.

OP OD White Fleet / Fehér Flotta – Fehér megkülönböztető szalaggal a gaff tetején: hazai ranglista versenynaptárat teljesítő versenyzők, nem csak a helyi vízterületeken (más tavakon is) 70-100 nap közötti éves programokkal;

OP OD Green Fleet / Zöld Flotta – Zöld megkülönböztető szalaggal a gaff tetején.

RS FEVA kétszemélyes hajók;

420-as kezdő egységek: elsődlegesen első éves kezdő párosok, illetve OP / RS Feva versenyzők, bár nem kezdő versenyzők is indulhatnak díjazás nélkül (preferáltan vegyes haladó és kezdő párosban).



Kövess minket a Facebookon

NÁDAS CUP SOROZAT