A Magyar 420-as Osztályszövetség egyhangúlag Regős Attilát (Morzsit) jelölte új osztálykapitányának.

A 420-as osztály az elmúlt években mind a nemzetközi és a hazai téren is folyamatoson fejlődött; a Közép-Európai régióban (Ausztria, Olaszország, Németország, Svájc) továbbra is messze a legelterjedtebb kétszemélyes ifjúsági hajóosztály, amely kevésbé akrobatikus jellege miatt az átlagos fizikai felkészültségű, taktikai vitorlázást előnyben részesítő párosoknak, szerényebb logisztikával és programmal, kedvező fenntartási költségek mellett az ifi vitorlázók széles köre számára elérhető, beleértve a lányokat is, és kezdőbb egységeket is.

A 420-as méltán viseli

„World’s Top Youth Training Boat”

nevet, azaz a

„Világ Vezető Ifjúsági Felhozó / Nevelő Hajóosztálya”

, nem csupán olimpiai, de a felnőtt vitorlázás széles köre számára.

Bár Nemzetközi téren a 420-as hajóosztály népszerűsége továbbra is töretlen, így:

  • 2016. évi san remoi világbajnokságán rekordszámú 262 hajó állt rajthoz (2  magyar csapat);
  • 2017. februári San Remoi Carneval Cup-on 118 hajó indult;
  • 2017. márciusi Olasz Bajnokságon szintén rekordszámú 120 hajó vett részt;
  • 2017. április közepi húsvéti szlovén Izolai Spring Cup-ra eddig már 51 hajó nevezett (Ausztriából, Németországból, Magyarországból és Szlovéniából) a tavalyi 37 hajó után.

A kedvező Közép Európai és nemzetközi tendenciák ellenére, idehaza 2017-től a hazai 420-as osztályt nagy kihívás elé állítja a 2011 óta szunnyadó 29er osztály szokásosnál erőteljesebb érdekképviseleti színrelépése, amely osztály a főbb hazai döntéshozók támogatását elnyerve 85 millió forint értékű eszközfejlesztésre számíthatnak a jelenleg közbeszerzési stádiumban tartó GINOP pályázat révén.

Mindezen kihívás szükségessé tette a 420-as osztály eddiginél is szervezettebb működését, új osztálykapitány megválasztását, és a 420-as erőségét tükröző regionális versenynaptári program összeállítását, szoros együttműködésben az osztrák, német, olasz és svájci 420-as szövetségekkel, és remélhetőleg más hazai kis és nagyhajós osztályszövetséggel.

Míg az elmúlt években a 420-as osztály csupán 4 hazai klubban volt aktív, addig cél az osztály bővítése a kisebb klubok irányában is, ezzel is hozzájárulva a hazai amatőr versenyvitorlázó bázisok bővítéséhez. Ennek megfelelően idéntől várhatóan kibővül a 420-asok tábora a keszthelyi, alsóőrsi egységekkel a tihanyi, füredi, és csopaki bázison túl, míg a földvári egységek Csopakra költöztek át.

Az akár több hajóosztály összevont klub alapszintű edzés és versenyprogramján felül a hazai 420-as edzések egy része ún. open meeting rendszerben (külsősök számára is kifelé nyitott rendszerben) történne a főbb bázisokon (Tihanyban, Csopakon, és Balatonfüreden).  Ezen felül a válogatott „A” és „B” keret utazócsapatai önálló edzés és versenyprogrammal készülnének, biztosítva az elsősorban az 500 km-en belüli nagymezőnyös regionális versenyeken a részvételi lehetőséget, valamint a tisztes EB szintű szereplést, és továbblépés lehetőségét.

Terveink megvalósulása érdekében bízunk a versenyzők, edzők, klubok, más kis és nagyhajós osztályszövetségek, és nem utolsó sorban az újonnan alakult Magyar Vitorlás Szövetség Elnökségének a támogatásában (nem teljesen figyelmen kívül hagyva a nemzetközi viszonyokat).