Két héttel a verseny előtt raktam össze először a hajót, és teszteltem másodmagammal. A kölcsönkért vitorlák passzoltak, akkor még nem látszott, hogy a blister kicsit kicsike a többiekéhez képest. A verseny előtti hétfőn-kedden mentem egy kört a Balatonon, Alsóörs-Keszthely-Alsóörs útvonalon, kis szélben. Ennyi volt a felkészülés.

Csütörtökön Timuval szereltük a hajót, volt mit finomítani még. A reacher aktivizálása után kinyílt az orrsudarat lefelé feszítő spanner, és felcsuklott, az őt rögzítő két csavar csúnyán megrongálta az aluminiumot. Spannert raktunk fel újat, de nagyon féltem, hogy bírni fogja e a terhelést. Biztonság miatt még odakötöztük az elejét, és egy biztosító kötéllel alulra is kikötöttük. Este belaktam a hajót, rendet raktam, vitorlák összehajtva bekerültek. Akksik a helyükre, kajás és ruhás rekeszeket alakítottam ki, kikerültek a szivacsok, a fürdőlépcső és a motor is. Este 11 lörül tértem nyugovóra a Kereked klubházban, de nagyon rosszul aludtam éjszaka.

Reggel 8-kor kormányosi megbeszélés, reggelivel egybekötve. Itt elhangzott minden fontos info, mindenki a GPS-be üti az adatokat ( már akinek van ). Nekem semmi műszer nincs a hajón, még kompasz sem. Összerakom a szendvicseket. És 11 óra előtt kihaladok a kikötőből, nem bírok már bent ülni. A kerekedi öbölben vitorlázgatok a gyengülő északi szélben. Közeleg a rajt ideje, morfondírozok, hogy mi legyen a taktika. Végül reachert húzok a 3 percre, utána blistert. A rajtom katasztrófális, szégyelem magam miatta, mintha nem is kishajóznék. 3 perc után blistert húzok, de sok idő elmegy míg betekerem a reachert és cserélek. A mezőny végén vitorlázom, szinte mindenki gyorsabb nálam. Hinarazok egy kötéllel, pár szál feljön, ez megnyugtat kicsit. De egyre csak maradok le, és a csövet sem tudom venni a gyengülő szél miatt. Yannickkal már itt egymásra találunk. A csőben felérek a mezőny közepének a végére, reachert húzok, és a déli partot választom. Lassú vagyok, megint hinarazok.

Páran északra indulnak, a többség vonalban, tőlem délre az Öreg, Toronyi Bencével. Megint blister kerül az árbocra. A szél szemes körül szembevág, DNY-i lesz, genuát húzok. Yannick mégf reacherezik, majd ő is vált. Előttem Goszleth Marci megállt mint a szög, mindenki lehagyja. Viszont engem is. Elhagynak a Scholtzok, a Star, Eliottok, a Sudár és Yannick és az Ulema kivételével a nyolcasok is. Lekreuzol a Sudár. Nem hiszem el. Ennyire béna lennék??? Hagyján, hogy lekreuzol, de rám ver bő fél kilométert. Örjöngök a hajóban, nem mennek a manőverek. Egszer csak csúszni kezd a hajó oldalra. Ez már nem normális. Hinarat sejtek. A szemerkélő esőben meztelenre vetközve, kötélbe kapaszkodva csobbanok a habokba. Jól sejtettem, hínár. De nem pár szál, majd fél méteres sziget. Ahogy a lábammal tapogatom a tökesúlyt, lábam valami másba ütközik. Háló. Rabsichálót fogtam. Lebukom a víz alá, mert rátekeredett a bulbára. Nehezen tudom kiszabadítani, de sikerül. Felhúzom magam, majd felöltözök. Nincs melegem.

Yannick utolér, lekeresztez. Szólok, hogy nézze meg a kielt, mert egymást múljuk alul sebességi szinten. Nem tudom, hogy érti-e. A déli parttal majdnem párhuzamosan tudok haladni, Yannick fölém áll. Negyed óra alatt kap 400 métert. Felhívom Nándit, hogy szóljanak neki a hínár miatt. Szépen megy a hajó, a szél erősödik. Elkezdem utolérni a többieket. Először a Libelulát, majd a Start, később a Korallt előzöm Fonyódik. Nagyon közel megyek a déli parthoz, szerencsére nem ültem fel. Délen léptem be a szigligeti öbölbe, reffeléssel kezdtem, majd ettem pár szendvicset. Ez volt az utolsó. Többség középen, vagy északra tart. Én délen próbálkozom. Az öböl közepén a Dilemma megy el előttem, de túlhúzza délre, én simán veszem a györöki csücsköt. Gondolom én, de feljebb kell igazítanom a lepörgésekben párszor.

A szél erős, fizet a reffelés. A csücsök előtt utolérem az Öreget, és a Bernát éppen elfér előttem. Pár északon próbálkozót is sikerült megvernem, hallom telefonon az információt. Hajtom keményen a hajót, végre megint a buliban vagyok. Bernátot is legyűröm, valaki délebbre próbálkozik. Később kiderül, hogy a Balhé az. 13. nak fordulok, 20:56-kor. Egyből halzolok, és blistert húzok, délnek tartok. Látom a Balhé fényeit, élesebben elrohanok fölötte, majd halz, és irány a csücsök. Északi szelet igért mindenki, ezért nem gondoltam, hogy délen sok babér teremhet. Gond nélkül kijutok a szigligetibe, de csak badacsony fölé tartva optimális az irány. Spit kellett volna húzni, bosszankodok magamban. Badacsonyhoz közel halsolok, és irány kicsit délre. Bár netettem volna. Visszahalz, és nemsokára szembevágott az északi szél. Blister leszedés a sötétben. Nem egyszerű feladat, föleg hogy nem ejtettem le eléggé, a blister a gross mögött csattogott. Leejtettem, beesett a gross mögé, és simán leszedtem. Genuával indultam a tihanyi cső irányára, azaz 60 fokra. Az órám segített a helyes szög megtalálásában.

A szél erősödött. Az infra távcsőbe nézve nem volt senki sem felettem, mindenki lent délen. Harcos, schottolós idő volt. Egy idő után már csak lobogó grossal tudtam haladni, ezért megint reffeltem. Szerintem jól tettem, és búgva verettem a cső felé, figyeltem a déli partot, hátha utolérek valakit, de szabad szemmel nem láttam semmit. A csőben elfogyott a szél. Teljes flaute lett. Hol délről, hol északról jöttek kósza csíkok. Segített az infra megint, és láss csodát, megláttam három hajót előttem. Elkapott a láz ismét. A Péntek13, a Vízhang és a Sámán voltak azok. Gál Pista előbb átért, és eltávolodott a széllel, de a Sámánt és a Vízhangot sikerült legyűrnöm. Döghullámokban kezdtünk kreuzolni először Almádira, később már csak Kenese alá, ezért feljebb kellett állni a nagy lepörgésekben párszor. Minden parti fényre hajót képzeltem, és folyamatosan állítgattam a hajót. Ûztem, hajtottam a gépet, szellemhajókat üldöztem. Almádinál 8. nak mondtak be, de tudtam, hogy csak 9. lehetek. Friss északi, félszél. Blistert húztam az utolsó erőimmel, és elindultam Aligára, üldöztem a szellemhajókat.

Beélesedett a szél, blister le, genua ki. Aligán kilencediket mondtak. A szél erősödött, reffelni kellett volna, de nem volt sok kedvem hozzá, nem bíztam már az autopilotban. Világosodott, és Csopakhoz közeledve Gál Pista futott be éppen. Almádinál még 23 perc, Csopakon csak 7 volt a különbség. 7 óra 2 perckor befutottam. Megcsináltam. Örültem, mivel az elődleges célomat teljesítettem, bekerültem az első tízbe, de átfutott az agyamon, hogy mi lett volna hínár és háló nélkül…. A vizimentők húztak a kikötőbe, ahol barátnőm várt. Csak engem egyedül. Majdnem egész éjszaka virrasztott. Szerencsés vagyok! Gál Pista még gunyolódott a neoprén maszkommal a fejlámpámmal, bányásztündérnek nevezett. J Kikötöttük a hajót, minimálisan leszereltünk, majd ettem pár szendvicset. Utána zuhanyozni mentem, forgott is becsülettel. Utána az alvásé lett a főszerep….

185 kilométer vitorlázás 19 óra alatt, számtalan vitorlacsere, reffelés, uszás…. Azt kaptam, amire számítottam. Kemény volt, de jövőre újra itt leszek.

Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek, aki valamilyen módon hozzájárult az elindulásomhoz, sorrend nélkül:

Cégek:

Hídépítő RT., Tubosider Hungária Kft., Zoll Platz Kft., Danubius Ingatlan RT., Prangl Kft., Szeged Beton Kft., Oakley ( Mofo Kft. ) Slam, Magic Marine, Sailing.hu

Személyek:

Szüleim, Körvélyessi Péter, Halmavánszki Gyula, Téglás Tibor, Somogyi Miklós, Karé Mihály, Tímár Péter, Beliczay Péter, Süli András, Visy László, Szécsényi Bálint, Madácsi Zsolt, Bakóczy Kálmán

Valamint Fa Nándornak azért, hogy egyáltalán kitalálta ezt a versenyt!