Site icon SAILING.HU

Mire jó ez? 5. rész

Dr. Martin János levele a Miniszterelnöki Hivatalnak. És egy fontos apróság, amit senki nem vett észre. Csak az a furcsa, hogy ezt az illetékesek sem tették szóvá. Így az egész egy kicsit más szinezetű.



A rendelet10§ (2) bek. szerint a rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott üzemeltetési engedéllyel rendelkező vizi járművek az engedély érvényességi idejéig a kiadott engedélyben meghatározott feltételekkel használhatóak. Magyarul, bárki bármit is nyilatkozott, a jelenleg érvényes hajólevélben foglaltak szerint a következő üzemképességi vizsgáig semmi sem változik. Ettől a véleményem még a lentiek szerinti.


Dr. Martin János

főtanácsos

1118 Budapest

Ugron G. u.77.

Mobil: 30-9609-801

Email:



martin@fjokk.hu



Miniszterelnöki Kabinetiroda


1055 Budapest

Kossuth tér 4.

Tárgy: 30/2003 (III.18.) számú Kormányrendelet

Tisztelt Címzett!



Az alábbi indokolás alapján kérem szíves intézkedését a 30/2003. Kormányrendelet azonnali visszavonására és új jogszabály kidolgozására.


I n d o k o l á s


1./ A 30/2003. Kormányrendelet (továbbiakban: rendelet) szövegét olvasva nyilvánvaló, hogy azt több szakhatóság készítette elő és módosította. A rendelet végleges szövegének megadásánál a jogalkotó nem tekintette át a végleges szöveget, csak ezzel magyarázható, hogy a 6.§ paragrafus (2) bek.-ben történő hivatkozás a 4§-ra hibás.

2./ Az is nyilvánvaló számomra, hogy a jogalkotó azon motorcsónakok üzemeltetését kívánja korlátozni, melyek vitorlás hajók köntösébe bújva üzemelnek, hisz a jelenlegi gyakorlatban a legtöbb balatoni kikötőben előírás be/kihajózásnál a motor használata. Ennek „korlátozása” súlyos szakmai hiba lenne a hajózási hatóság részéről.


3./ Megállapításomat – továbbá – a rendelet szövegének következő részeire alapozom:

a.) A rendelet az 1§ szerint belső égésű motorral hajtott kishajókra és csónakokra vonatkozik.

b.) a rendelet 5§ (1) bek. a) pontjának második mondata szerint az a rendelet vonatkozásában az minősül belsőégésű motorral hajtott kishajónak, melynél a kw/m2 arány 0,4kw-nál több.

c.) A rendelet 5§ (1) aa-ae pontjai szabályozzák a vitorlás kishajó belső égésű segédmotorjának üzemeltetési rendjét.

d.) A rendelet 5§-a „A korlátozás alá eső területekre kiadható üzemeltetési engedély„ címet viseli. Ehelyett a következőket tartalmazza:

– mikor adhat engedélyt a hajózási hatóság

– mikor használható a segédmotor

– mikor közlekedhet a mentő motoros, stb.

A rendelet hibáinak további felsorolásától eltekintek. Amennyiben szükségesnek látják, szívesen konzultálok a jogalkotóval a megfelelő szövegkörnyezet kidolgozásában.

Feltétlen szükségesnek tartom azonban a 6§ hibás hivatkozásának és az 5§-nak az átdolgozását és addig is a rendelet visszavonását.

Budapest, 2003. április 14.

Tisztelettel


Dr. Martin János

Exit mobile version