Site icon SAILING.HU

Oryx Quest – 10. nap

A csapatok már túl vannak az Egyenlítőn és igyekeznek elérni a szélben gazdagabb területeket, ezért sokkal délebbre tartanak, mint a legrövidebb útvonal…

Az elmúlt napokban a Doha 2006 és a Geronimo felváltva állt az élen, szinte naponta cserélődött a vezető szerep. A szél eddig elég gyenge volt, emiatt igen lassan haladhattak csak a hajók és mint arról már beszámoltunk ez leginkább az egyetlen trimaránnak kedvezett.

Brian Thompson a Doha 2006 kormányosának elmondása szerint olyan jelenlegi helyzetük, mintha egy betonkeverőben pörögnének. Ugyanis próbálnak kijutni a szélcsendes övezetből és egyúttal az átmeneti zónából is, miközben időnként arcul csapja őket egy-két friss déli bríz. Ezért izgalmas éjszaka van a hátuk mögött, számos halzolással tarkítva. Ezek közül jó pár váratlanul érte a legénységet, mivel a szél 130°-at is pörög és a pöffök iránya sokszor kiszámíthatatlan. Az élen álló két hajót jelenleg 90 mérföld választja el a Geronimo javára, aki kissé keletebbre tart.

Olivier de Kersauson a Geronimo kormányosa szerint se éppen a nagy multiknak találták ki ezeket a körülményeket. Amúgy éppen tizedik alkalommal vágott neki a föld körbevitorlázásának, így elég rutinos ahhoz, hogy tudja ez egy hosszú verseny, ahol kímélni kell hajóját, míg a Doha 2006 legénysége igyekszik minél többet kihozni önmagából és a hajóból.

Lassan túl van a mezőny az átmeneti zónán és várhatóan erősebb szélben folytathatják a versenyt. A taktikai vitorlázás helyett inkább a sebességi fog dominálni a következő három napban. 20-30 csomós szél, 3-4 méteres hullámok és rohanás vár rájuk. De ezt a hajóknak is bírnia kell. Meglátjuk hamarosan mennyire sikerült ezkre a körülményekre felkészíteni a multikat.

Exit mobile version