A Windjet elnevezésű szárazföldi „hajó” március 21-én jutott át az utolsó vámvizsgálaton. Azóta készítik fel, hogy új sebességi rekordot állítson fel a Las Vegas melletti Ivanpah kiszáradt medrében.
Tegnap, vagyis kedden tapasztalhatták meg a kísérletező kedvűek a sivatag és a száguldás ízét, amikor óránként 98,3 mérföldes sebességgel suhantak széllel meghajtott masinájukban.
A reggeli gyenge kezdés után, a szél átlagban 25-30 mérföld/órára (a továbbiakban mph) erősödött meg és a délután folyamán 35 csomós pöfföket is mértek. Az első próbálkozások bátorítóak voltak, mivel jól gyorsult a járgány és csak minimális vibrációt éreztek a „strand” egyenetlen felszínén. Idővel, néhány rohanás után azonban a jármű bal hátsó része, egy defekt miatt megálljt parancsolt…
A gyors kerékcsere orvosolta is a problémát és már újra „szárazon” voltak. Végül 12 kísérletet mértek le és mindet 90 mph-n felül jegyezték, amely értékes megfigyelésekkel, adatokkal szolgált számukra és amiből következtethettek, mi is szükséges ahhoz, hogy a 116 mph-s rekordot megdöntsék, itt a sivatagban.
A rossz felszín miatt (a gépezet aszfaltra van beállítva) sok oldalra csúszással és még több akadállyal szembesültek. Hogy elhárítsák az oldalra csúszást, nagyobb aerodinamikai leszorítóerőt állítottak be a normálisnál, amely a kanyarodásnál viszont nagyobb akadályt jelent. Az egyszerű megoldás híveiként nagyobb súlyt használtak (extra ólom), amelyet a törzsben helyeztek el. Ez néhány kisebb módosítással kombinálva lehetővé teszi számukra, hogy közelebb kerüljenek a rekordhoz.
„Az aszfaltról a sivatag durva felszínére történő áttérés egy kissé olyan, mintha egy Forma 1-es autóval rally pályán próbálkoznánk” – kommentálták a Windjetesek.
A kísérlet honlapját ajánlanám mindenki figyelmébe, ahol szavazni is lehet. A kérdés a következő: Milyen típusú jármű dönti meg az 50 csomós sebességhatárt (gondolom a széllel hajtott járművek körére terjed ki és talán vízen). Én a repülő malacra szavaztam, és lám vezet is… 🙂
