A harmadik futam Székely Antal diadalmenete lett, és mivel a kormányosok a menetrend szerint most is váltották egymást, ismét a Matáv Vitorlásklubból érkezett csapat ünnepelhetett.
Zutról kimotoroztunk a Dugi Otok és Kornat-szigetek közötti átjárón, és a külső szigetsoron rendeztük a harmadik futamot. Napsütés és remek 14-17 csomós szél fújt délnyugatról, párhuzamosan a Kornat partjával, vagyis a szigetek között jó kis pályát jelölhettünk ki. A rajt után kb. hét mérföldet kellett cirkálni, majd egy kis sziget kerülése után visszafelé hátszelezni. Egy újabb „bójasziget” kerülése után következett a két mérföldes befutó kreuz.
Ezúttal Székely Tonyó kapta a Matáv csapatot, Tuss Miklós vezette a csupa második hellyel bíró médiásokat. Pomutz Tamás a „Sztárosok” vagyis Koltay Gusztiék kapitánya lett. A csapatok közül ez a három állt az élen két futam után.
A rajtvonalon megint időben durrantottak át a hajók, csak Tuss Miklós várt ki egy kicsit, ám ő lendülettel, a zsűrihajó mellett indulva ugyanúgy versenyben volt. Az első két mérfölden volt a csapatok kemény lihegése és hátaknak izzadása. Ugyanis a szorosan együtt lévő öt hajónak a szigetek által alkotott aránylag szűk csatornán kellett takkolniuk. Ez pedig rengeteg fordulóval járt, amit csak megsokszoroztak a helyezkedés, vagy a találkozók miatt szükséges manőverek. Ismét élvezet volt nézni is a profik által irányított hajókat. Pontos vitorlaállítás, mintaszerű hajóvezetés és fordulók. A túrahajók versenygépekké varázsolódtak.
Az első néhány takkon Székely Tonyó kilépett a többiek közül, és ezután tanári módon növelte előnyét, miközben a másik négy egymást forgatta. A szigetek között nyíltabb részre érve Tuss Miklós délebbre egy sziget mögé húzott, míg a többiek maradtak a munkásabb, sok fordulóval tarkított cirkálásnál.
Másfél órával később a „cirkálóbójához”, vagyis a Kortinjak-szigethez érve Székely biztos előnnyel vezetett, ám a többiek teljesen együtt érkeztek. Tonyó szép nyugodtan, spinnaker nélkül kerülte a kis sziget és már csak a nyílt vízre, a tiszta szélbe érve húzatta fel a golyót. Ugyanígy tett az ötödikként érkező Tuss Miklós is, ám előtt a harmadik Pomucz és a Detre-hajók hevesebbek voltak. A kis sziget mögött viszont rendesen csapkodott a szél, alatta pedig nagyon éles, félszeles menetben kellett megtenni egy rövid szakaszt.
Pomuczék spinnakerbumja eltörött, így ők jelentős hátrányba kerültek. A két Detre-hajó is megszenvedte ezt a rövid szakaszt. Eközben a higgadt Tuss Miklós spinnaker nélkül a sziget mellett szűken elvitorlázva feljött a második helyre.
A hátszelet és a befutó cirkálást nem láttam, mert mi az általuk került kis sziget fölött álltunk, felkészülve a befuttatásra. Tonyóék biztosan nyertek, Tuss pedig a megszokott második helyére hozta a médiacsapatot. Detre Szabolcs futott be harmadikként, míg a spibumtörés miatt segítség nélkül spinnakerező Pomucz Tamás a befutó kreuzon sikeresen visszakapaszkodott negyediknek. Detre Zsolt zárta a sort a Smaragddal, azzal a hajóval, amelyikkel eddig egyik skipper sem tudott jó helyezést elérni. Hogy ennek mi a magyarázata, arra egyikőjük sem tudott egzakt magyarázatot találni.
Az éjszakát Piskera kikötőjében töltöttük. Érkezésünk után kaptuk a hírt Sime Stanic a horvát szövetség velünk lévő képviselője által, hogy másnap estére erős bóra várható. Sime kétségeit fejezte ki. Szerinte, ha marad az éppen fújó jugó, akkor nem jöhet erős bóra. Ahhoz szerinte előbb este egy viharnak kell jönnie, és ha ezzel együtt a szél nyugatira fordul, akkor bizony másnap estére tényleg kemény bóra várható.
Sötétedés után megérkezett a vihar, villámlással, dörgéssel, ahogy azt kell. Kötözgettük a hajókat, egy pasarella elszállt. Reggel pedig nyugati szélre ébredtünk…
