Site icon SAILING.HU

Trapani LV 8. – 5. nap

Elérkezett az idei utolsó előtti forduló ötödik napja – ez volt tegnap – és az Alinghi 9 győzelmével még mindig veretlen. A hatodik napon Larry Ellison csapata előtt felcsillant a lehetőség: befoghatják az Alinghit.


Úgy tűnik, hogy Chris Dickson szépen, lassan rendezi a sorokat az Ellison féle csapatban és bebizonyítja, hogy mégsem rázta meg alapjaiban őket a taktikus John Kostecki és a kormányos Gavin Brady távozása.

Minden lehetőség adott itt Trapaniban, minden lehetséges egy szemtől szembeni csatában. Kétségtelen, hogy az Alinghi az esélyes, amit tegnap be is mutatott, amikor a másik favoritot, az Emirates Team New Zealandot hazavágta: Ed Baird (Alinghi) már a rajtot megnyerte Dean Barkerral szemben és végig a jobbnak ítélt jobb oldalról tartotta ellenfelét, csapata pedig végig hibátlanul teljesített, míg Barker, rá nem jellemző módon dühöngött.



Sötét és baljós ég fogadta a versenyzőket tegnap Trapaniban. A szél jellemzően 12-17 csomós volt, de a pöffök olykor a 20 csomót is elérték.



A kemény időjárás ismét próbára tette a versenyzőket, amely a dél-afrikaiak megpróbáltatásaival kezdődött, akik képtelenek voltak időben felhúzni nagyvitorlájukat az Alinghi elleni meccs folyamán.



Hamar sort kerítettek a nap olasz derbijére a Mascalzone Latino-Capitalia Team és a Luna Rossa között. A rajt utóbbinak sikerült jobban (32 mp előny!), amiből közel háromnegyed perc lett a cirkálószakasz végére. A Luna Rossa spinnakere lerobbant az első hátszél végére és ezzel ellenfelük felzárkózhatott rájuk, a végén mégis 2 és fél perccel nyerhettek, mert Vasco Vascotto csapata spit sem húzott az utolsó szakaszra.



A Desafío Español a United Internet Team Germany jobbján helyezkedett, és a spanyolok szárnyaltak a németekhez képest, akik először orrvitorlájuka szakították széjjel, majd a spinnaker felhúzásnál akadtak meg kissé. Jesper Bank kénytelen volt feladni ezt a meccset.



A K-Challenge-t rajt előtti agresszió jellemezte a Victory Challenge elleni futamban és fél hajóhosszal a svédek előtt haladhattak át a rajtvonalon. Thierry Peponnet csapata vezetett az első szakaszban, de hátszélvitorlájukkal ők is megküzdöttek, átengedve a vezetést Magnus Holmberg csapatának – 1 másodperces különbség ekkor. A második cirkálószakaszban aztán a franciáknak génua – forstág problémái adódtak és a svédek 700 méteres előnyét már nem tudták behozni.

Exit mobile version