Csütörtökön vehette át megérdemelt jutalmát a verseny győztese a Rubin Hotelben tartott díjkiosztón. Az első helyezett egy BMW két éves használatával lett gazdagabb. A második helyezett 300 ezer a harmadik 90 ezer forintos utazási utalványt nyert.
A Pénteki Regatták ötlete Nagy R. Attilától, a sokszoros magyar bajnoki helyezett vitorlázótól származik. Az ő neve az üzleti életből is ismerős lehet, hiszen ő vezeti az Autópálya Kezelő Rt-t. Ahhoz, hogy ilyen versenyt rendezzenek komoly beruházásra van szükség. A Kenese Marina-Port ezt megtette és hat egyforma új Scholtz 22-es versenyhajót bocsátott a versenyzők rendelkezésére. Volt már korábban is olyan verseny a Balatonon ahol a résztvevők nem a saját hajójukkal szerepeltek. Hazánkban ez a nem éppen szokásos versenysorozat, 18 (!) versenyből áll, jó esetben közel 50 futam alapján hirdetnek győztest, és minden versenyt külön-külön is értékelnek.
A versenysorozat első díja – most tessenek egy kicsit jobban figyelni – egy vadonatúj BMW kétéves, korlátozás nélküli használata! Köszönet érte az AVIS Leasingnek és a BMW Magyarországnak. Az első futamot megelőző számításaink szerint, ez kb.4-5 millió forintos érték. (Egy ilyen tízmilliós autónak cirka ennyi az értékvesztése két év alatt.) Nem emlékszem hasonlóan nagyvonalú díjazásra a magyar vitorlássportban. A versenysorozat rangját elsősorban mégsem a díjazás adja, hanem a regatta jellege. Ez egy nyílt verseny, ahol részben a rendezők által biztosított teljesen egyforma hajókkal lehet szerepelni, de be lehet nevezni saját – az osztályelőírásoknak megfelelő, felméréssel rendelkező – hajóval is. Az osztály one design-jellege miatt a saját hajókkal versenyzők sincsenek előnyben. A kiírás lehetővé teszi, hogy ne kelljen az egész sorozatot végigcsinálni, egy-két kihagyott verseny ellenére még esélyes lehet bárki akár a végső győzelemre is.
A verseny beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az ötletben tudniillik számos szép gondolat rejlik. Talán a legfontosabb – és a legtöbben ezt is használták ki –, hogy rendszeres edzéslehetőséget biztosít a résztvevők számára mondhatni laboratóriumi körülmények között. Itt, amennyire ez a versenyvitorlázásban lehetséges azonosak a feltételek. A hajók nagyon egyformák, a rendező személye, a versenyrendezési koncepciója kiszámíthatóan azonos. A pálya is mindig Balatonkenese előtt kerül kitűzésre. Itt valóban a versenyzők tudásbeli különbsége dönt.
Érdekes volt megfigyelni a versenysorozat alatt, hogy ki mennyit fejlődött, hogyan alakult ki az a mag aki esélyessé vált a BMW megnyerésére és miként változtak az erőviszonyok. Az első versenyek Nagy R. Attila kimagasló fölényét hozták. Õ az aki ebben az osztályban versenyez és úgy tűnt ez olyan előnyt jelent számára, ami behozhatatlan.
Ifj. Scholtz Imre, aki korábban több bajnokságot is nyert az osztályban ennek ellenére szorosan Nagy R. és csapata nyomában maradt. A harmadik-negyedik verseny után már felváltva vezették a sorozatot, hol az egyik, hol a másik csapat állt az élen. Közben zajlott Balatonkenesén a Vodafone Match Race, amelyet szintén a hat Scholtz 22-essel rendeztek.
Ez a verseny komoly pénzdíjakért ment így sokan a match race kezdete előtt edzés jelleggel elindultak a Pénteki Regattákon is. Nem kell hangsúlyozni, hogy ez mennyire fontos. A július közepén véget ért Vodafone Match Race-n az első négy csapatból három Pénteki résztvevő volt. Győzelmüket elsősorban ennek a regattának köszönhetik. A győztes – sokszoros magyar bajnok és olimpikon – Litkey Bence sokáig nem találta helyét ebben az osztályban, éppen a match race döntő idejére állt össze számára a kép. A Pénteki Regattákon is több fordulót megnyert, de ez érdemben nem változtatott az összetett versenyen ahol továbbra is Nagy R. és Scholtz csatázott a BMW-ért. Agusztus során aztán Scholtz egyre inkább elhúzott riválisától és szeptemberre már olyan előnyt gyűjtött, hogy már csak ő veszíthette el a versenyt. Végül is Scholtz Imre csapata nyert, Nagy R. Attiláék előtt harmadik helyen pedig Litkey Bence csapata végzett.
A versenyen összesen kilencvennyolc vitorlázó vett részt közöttük számos olimpikon és magyar bajnok. Indult a versenyen a 2003-as Soling Európa-bajnok és Kékszalag győztes Vezér Károly. Rajta kívül még öt Kékszalag győztes vitorlázó: Dubi Zoltán, dr. Kállay Benjamin, Marton Balázs, Pető Endre és Ormándlaki Áron. A 470-es magyar bajnok és Vodafone Kenese Match Race negyedik, olimpiai kerettag Sallai Gábor.
Az idei Kékszalagon ezüstérmes Soponyai Géza és a kétszeres senior világbajnok Kovács János (Színes).
A győztes Scholtz Imre tehát egy rendkívül erős, komoly mezőnyt utasított maga mögé. Versenyzőtársai voltak: Frigyer Attila, Kadlecsik Márton, Hoffmann Attila, Szilvási Lilla, Paksi Álmos, Rózsavölgyi Gábor, Csák Attila, Szoják Balázs.
1.Scholtz Imre: 7 győzelem, 6 második hely, 1 harmadik
2.Nagy R. Attila: 4 győzelem, 5 második hely, 4 harmadik
3.Litkey Bence: 3 győzelem, 1 második, 3 harmadik
4.Huszár Géza: 1 győzelem, 5 harmadik.
Eredmények:
