Közeledik az ősz és várhatóan ismét megszaporodnak a rekordokra törő kísérletek. A sebesség az ember vérében van és ezért leginkább az elérhető legnagyobb sebesség rekordjának megdöntésére törekszenek a kísérletező kedvűek. Ez vitorlázásban jelenleg 48,7 csomó (91 km/h). Az álom pedig az 50-es határ.
Valami mindig megmozdul az emberekben, amikor kerek számhoz közelítenek egy-egy rekorddal kapcsolatosan. 11 évig hanyagolták a dolgot a szörfösök – persze közben sokan ügyködtek mindenfélével, ami esetleg egy deszkánál is gyorsabb lenne, de eddig nem nagyon jutottak eredményre – és ősszel, majd pár hónappal később áprilisban Finian Maynard megdöntötte a csúcsot. Míg 1993-ban „még csak” 46,5 csomóra voltak képesek, addig 2004-ben Maynard 46,8-at produkált, tavasszal viszont már 48,7-et és ezzel vérszemet kaptak a sebességi „mackó” testalkatú szörfösök.
Két évnyi egyéni kísérletezgetés után, a többszörös világbajnok Bjorn Dunkerbeck (T1/North) és a jelenlegi csúcstartó Maynard (F2/Naish) megütközik egymással – talán egymást spannolják – hogy, átlépjék az 50 csomós határt Saintes Maries de la Merben, Franciaországban, a speciálisan erre épített csatornában.
Az esemény természetesen nem egy-két napra van kiírva, hanem egészen október 26-ikától december 20-ig tart azért, hogy a megfelelő légáramlatokat kihasználva érhessék el a kitűzött célt az 500 méteres pályán.
További ismert vitorlázók is megtisztelik jelenlétükkel az eseményt, így a brit nemzeti csúcstartó Dave White (Tabou/Severne, 44.03 csomó), a francia nemzeti csúcstartó David Garrel (F2/North, 45.51 csomó) és a hölgyek képviseletében a 2004-es PWA bajnok Allison Shreeve (F2/Neil Pryde), aki Karin Jaggi 41.25 csomós világcsúcsát kívánja túlszárnyalni.
„A sebességi vitorlázás a természet és ember közötti vetélkedés legtisztább formája.” – Barry Spanier
