Site icon SAILING.HU

Az anyagi kár jelentős…

Kereked Yardstick Verseny 2005. Csopakra készültünk versenyezni hétvégére. Hajdu Balázzsal már Moszkvában megbeszéltem, hogy eljön velünk erre a versenyre, és felváltva kormányozzuk majd a Zoll-Platzot. Előzetesen sem vártam túl sok nyolcast, de négyen csak összejöttünk. Lator, Tramini, Andersen és mi. A II. Kategóriába soroltak minket, 33-asok és YS1-esek társaságában.

Reggel friss 3-4-es keleti szélben indultunk a 10:30-as rajtra Alsóörsről. Mára két futamot tervezett a rendezőség, háromszög pályán. Az első futamban egyértelmű luv rajt volt. A rajtlövést jól kaptuk el, felszúrtuk az Andersent, aki kifordult, majd később a Traminit is. Jó sebességünk volt, fizetett a súly. Part felé tendáltunk, majd mentünk át a túlsó oldalra. Abszolútban a Voodoo és a Stefánia ment előttünk. Kis spinyót köttettem be, tekintettel a durva pöffökre. Raumban időben felment a spi, és vágtattunk, mint az ördög. Mögöttünk az Andersen még sokáig szenvedett a topspi húzással. A Tramini is nagyot húzott,
fetrengett is vele rendesen, Lator spi nélkül… A második raumban fergeteges tempóban siklott alattunk a hajó, önfeledt mosolyok és ordítások a hajón. Igen ám, de közeledik a bója. Levesszük a spit, és vesszük a jelet. A második kreuz elején leszakad a genua hátsó éle kb. 4cm szélességben, ezzel vesztünk egy kis sebességet, de előnyünk akkora, hogy a többiek nem tudják behozni. Hátszélben természetesen nagy golyóval megyünk, és nyerjük a csoport futamát az Andersen előtt, harmadik az Incognito.

A második futamra lecseréljük a szakadt genuát az újra. A szél elfordul kissé jobbra. Ismét luvban jövünk el, ezúttal Balázs kormányzásával. A rajt remek, előnyünk nő. Jobbra tendálunk a Traminivel, Andersen balra. Kreuz közepén csattanás, a genua lecsúszik. Gondoltam, hogy a felhúzó szakadt el, de nem. Felnézek, és látom, hogy a genua bekötési pontja, a rigli szakadt ki a helyéről. Lehúzom a vitorlát, egy szál nagyvitorlával cirkálunk közben. Andersen éppen lekeresztez minket, de a Traminivel együtt elmegy, míg mi cserélünk. Elővesszük a régi, előbb elszakadt genuát, és a 7/8-os fallal húzzuk fel. Újra haladunk, de hátrányunk nőtt. A második raumban megelőzzük a Traminit, de a végig minket tartó Andersent nem érjük utol. Másodiknak futunk be, harmadik megint az Incognito.

2 futam 2 vitorla mínusz. Hogy hab is legyen a tortán, délután még a topspit is feldobták a fiúk egy antennára a kikötőben, így ugye 3 a magyar igazság. És a ráadás?

Vasárnap ugyanolyan irányú, de egy fokkal gyengébb szél. Genuát kaptunk kölcsön Fináczy Gyuritól, aminek a hátsó éléből már szintén hiányzott 4 cm, így el tudtuk indulni. Balázs ma nem volt, így négyen vettük fel a küzdelmet. A pályára vitorlázva észrevettük, hogy a régi topspin van egy 3 méteres szakadás. Levettük, megragasztottuk. A képlet adott volt, amelyikünk előbb befut, Andersen vagy Zoll-Platz, az nyeri a versenyt. Lee rajt volt, mi az Andersen alatt legalsó hajóként jöttünk ki. Felszúrtuk, és jó sebességgel távolodtunk tőlük. Egy lepörgésbe belefordultam, és inultunk át jobbra. Akkor nagy csattanás, és a fockkocsi csigája szakadt ki a helyéből. Andersen mögöttünk el, majd megfordul. Amíg mi a kocsit szereltük, szépen lassan elgyalogoltak, és alattunk a Tramini is távolodott. A jelhez az Andersen mögött értünk, nekik bajuk volt a spi felhúzással. Éles volt az első raum, és nem is tudtuk venni golyóval a jelet. Lehúztuk, és genuával mentünk fel a jelre. Az Andersen spivel próbálkozott, éppen elfért a hajó a jel felett, de
a spinnaker hozzáért. Mikor ezt jeleztem feléjük, egy középső ujj volt a válasz az egyik mannchafttól. Mi is vettük a jelet, majd spi fel. A felhúzáskor a spi beleakadt egy stiftkarikába az albából, és elszakadt. Felhúztuk, de luk tovább nőtt, egyszerűen kettészakadt a spinnaker. Lehúztuk, és genuával csorogtunk, elúsztak a győzelmi remények. Tramini közeledett felettük nagy golyóval, mi pár luvolással elértük, hogy megfetrengjenek. Szerintem alattunk is simán elmentek volna, annyival gyorsabbak voltak. Második kreuzban tartottuk a helyünket, hátszélben kis golyót húztunk( mivel már nem volt több nagygolyónk), így teljesen ránkjött a Tramini. Luvcsatáztunk, de nem tértek ki, így ütköztünk, elszakadt a korlátunk is. Viszont, korrekt csapat lévén, Õk megcsinálták a büntetőt, igaz, nem rögtön, hanem a szakasz végén. Az utolsó kreuzban ők balra, mi jobbra, de már nem számított, meg is vertek minket. A II. Kategóriában 5. helyet szereztünk, összetettben ezüstöt.

Két nap, három futam, 4 vitorla, 1 fockkocsi és egy
egy korlát mínusz. Jó versenyt zártunk, gratulálok a győztesnek.

Exit mobile version