November ötödikén egy rövid bevezető versennyel vette kezdetét a 2005-2006 évi Volvo Ocean Race. A mezőny mindezek ellenére nem volt teljes. Az ausztrál Premier Challenge csapata nem indult a megmérettetésen, így csak hat hajó állt rajthoz.
Délben 500 nézőhajó kiséretében vonult ki a hat versenyhajó a pályára, de rögtön halasztással kezdődött a verseny, mert szél az nem volt. Kettőre végre eldördülhetett a startpisztoly és 14:15-kor elrajtolt a mezőny. Három hajó a rajt bal oldalán, három a jobb oldalán.
Paul Cayard szerint a versenyt Torben Grael nyeri, de persze ki tudja. Õk aztán ismerhetik egymást eléggé a Csillaghajóból.
A verseny első tíz perce után az Ericsson vezet a pálya bal oldalán, míg a Brasil1, Pirates és a movistar a pálya közepén próbálkozik.
Az ABN Amro One komoly uszony problémákkal küzd, le is marad. A hármas -Brasil1, Pirates, movistar- egymást gyilkolja.
Az első bóját az Ericsson 5 perc előnnyel veszi a Brasil 1 előtt, akinek minimális 12 másodperce van a Cayard vezette Pirates-szel szemben. A raum bójánál az ABN 1 már 9 perccel le van maradva a vezető hajótól.
A második kreuz bójánál ismét fej-fej melett a hármas, csak az Ericsson tudja magabiztosan tartani az első helyét. A szél elég gyenge, a hajók különböző vitorlázatokkal próbálkoznak. A zsűri jobbnak látja a futamot lerövidíteni és két óra öt perc vitorlázás után, győztesként fut be az Ericsson, második a Brasil1, harmadik a Pirates, negyedik a movistar. A holland hajók futnak be a végén.
Egy elmúlt héten megjelent esélylatolgatás szerint a következő képpen lehet a hajók győzelmére fogadni:
1. movistar (ESP) 4:1
2. ABN AMRO ONE (NED) 6:1
3. Ericsson (SWE) 6:1
4. Brasil1 (BRA) 10:1
5. Pirates of the Caribbian 15:1
6. ABN AMRO TWO 25:1
7. Premier Challenge 100:1
Ezek az esélyek, de hogy így is lesz-e? Az előversenyen mindenesetre az eddig megszokott módon a Farr hajók előnye látszik az új osztályban is.
