Hosszú fontolgatás után Adrian Flanagan úgy döntött, hogy Honolulunál felvesz egy kisebb, elsősorban felszereléseket tartalmazó pakkot. Megállásról nincsen szó, hiszen valójában nem is áll meg.
A DHL, az egyik szponzor vállalta, hogy leszállít pár tételt. A szállító és Adrian a nyílt vízen találkoznak, és ott kerül sor a cucc átadására. Ez nem veszélyezteti utazása non-stop aspektusát, habár a „külső támogatás igénybevétele nélkül való teljesítés” ezzel úszik. Azért van szüksége van ezen felszerelésekre, mivel a Horn-foknál elszenvedett kalandok során a szél felülkerekedett rajta és ezt-azt hazavágott, így például a fűtés rendszer szabályozóját, ami elengedhetetlenül szükséges lesz a későbbiekben, hiszen most északnak hajózik, hogy az Északi-sarkkörön hazavitorlázzon a királyságba.
Egy kanadai térképet is kért, amely részben az aktuális jegesedést mutatja. Ugyanis elképzelhető, hogy nem nagyon tudja megkerülni Ázsia felett a Földet és emiatt Kanada felé kényszerül vitorlázni, ahol a kanadai hatóságok egyelőre nem helyeztek kilátásba megszorításokat az Észak-nyugati átjáróval kapcsolatosan.
Campbell Armstrong, a csudaklassz thriller író pár saját szerzeményével kedveskedik, melyet Flanagan szintén kézhez kap hamarosan, ahogyan egy halász készletet, néhány felszereléshez szükséges eszközt is, és egy kevés luxuscucc is jár a monoton útra, mint például egy rendes kávésbögre és egy új hálózsák.
Mindeközben ismét szélcsendes zónába érkezett hajójával, ahonnét napok óta nem tud kimozdulni. Frusztrációjának oka, hogy Hawaii után még 3,000 mérföldet kell utaznia, hogy eljusson a Mariana-szigetekig, Japántól dél-keletre. Ez ugyanis az az általa választott pont, amelyet ellentétes oldalon is érintett valahol Brazília partjainál. Legkevesebb egy pár ilyen pont szükséges, hogy Földkerülésről beszélhessünk. De Hawaii-ig még
5,000 mérföld
van vissza és a választott ponttól további 3,000 mérföldre található a Bering-szoros.
