Site icon SAILING.HU

movistar – a süllyedés határán 2.

A movistar ismét menekülésre kényszerült, míg az ABN AMRO ONE győzelmét beárnyékolta a TWO-n bekövetkezett haláleset. Második helyen az Ericsson, harmadik helyen a kalózok.



Az ABN AMRO ONE már végzett a New York – Portmouth szakasszal, természetesen elsőként. Az Ericsson jelenleg 91 mérföldre a céltól, mögötte 13 mérföldre a Pirates of the Caribbean.
A Brasil 49 mérföldre van, de az utolsó három hajó közel 450 mérföldre található csak a céltól. Az ABN AMRO TWO 180 fokos fordulatot vett, hogy a movistar segítségére siessen, de már a part fele tartanak.




Részletek Bouwe Bekking „Újabb csapás a movistar fedélzetén” – című beszámolójából, melyet akkor írt, mikor még 400 mérföldre voltak a partoktól.




A körülményekről: a hajó 25-28 csomós szélben haladt 120 fokos TWA-val, magas 5-6 méteres hullámokon lovagolva. A hajón négyes fockot és hármas reffet használtak.



“Hirtelen hangos reccsenést hallottunk és egyből hátszélbe irányítottuk a hajót. Először a hidraulika dugattyúit ellenőriztük, de azok rendben voltak, aztán megnéztük a kíl tengelyét és láttuk, hogy a víz ömlik be.



Egyből lehúztuk a nagyvitorlát és előszedtük a szivattyúkat. További vizsgálódás után észrevettük, hogy oldalirányban 50mm-et mozdult el a szerkezetben és azt is láttuk, hogyan mozog fel ’s le. Értesítettük a központot és szóltunk a többi hajónak.




Igazán nehéz volt rávenni magunkat, hogy az ABN AMRO TWO fiúk segítségét kérjük, mivel már így is kész szenvedés az útjuk. A Brunel is hajlandó jönni, de rájöttünk, hogy nekik is megvan a maguk baja, mégis úgy döntöttünk, hogy szükségünk lehet a segítségükre.



A víz nem tört ilyen magasra a Horn-foknál bekövetkezett incidens óta. A fiúk ezalatt felvették a túlélő felszereléseket és mentőmellényeket, csak ha a legrosszabb következik be. A karbon nem mutatja előjelét a törésnek.



Számos lyukat fúrtunk a szerkezetbe bizonyos helyekre és kötelet fűztünk át rajtuk és a kíl körül, hogy megelőzzük a kíl további zuhanását, ahogyan két felhúzót is beiktattunk a kíl végén található szorítókba hasonló megfontolásból.



Így a helyzet stabil, egy pumpa állandóan megy és a jó hír, hogy látható közelségbe került az ABN AMRO TWO csapata, akik most kísérnek bennünket, amíg szükségünk lehet rájuk. Nagyon hálásak vagyunk, hogy a szélsőséges körülmények ellenére velünk tartanak a bajban.



Amikor látható közelségbe ért az ABN AMRO TWO, értesítettem a Brunelt, hogy továbbhaladhat Anglia felé.



Most már csak ökölbe kell szorítanunk a kezünket, hogy a hajó kibírja és eljuthassunk a kikötőbe egyben. Egyvalami biztos, szerencse, hogy nappal volt, így jóval nagyobb lehetett a rálátásunk a dolgokra.


Exit mobile version