Nosztalgia: 1957-ben Axel Dangaard Olsen (Seattle) felkérte a dán hajótervező Knud Olsent, hogy rajzoljon számára egy könnyű és gyors egyszemélyes dingit, amely hagyományosan furnéralapú. A létrehozott hajó az O.K. elnevezést kapta Knud Olsen kezdőbetűi alapján.
Az O.K. szándékosan került úgy kialakításra, hogy az olimpiai Finn osztály felkészítő hajóosztálya legyen. A technikai fejlődésnek
az osztály sem szabott gátat, így 2003-tól már karbon árbocokat használtak a versenyzők. Az OK-k eleinte furnérból, üvegszál erősítésű műanyagból illetve kompozitból készültek, de mindegyik hajótest nagy sikereket ért el. A hajótest szabad anyag választását a rig és az árboc szabad megválasztása követte, de így alakult ez a vitorlák és a veretezés terén is.
A 60-as és a 70-es években az OK osztály kirobbanó sikereket ért el és a legyártott hajók száma elérte a 13 ezret.
Kelet-Európában több helyen is az OK volt a hivatalos ifjúsági osztály és amikor a szocializmus magasan járó csillaga lehullt, több „öregebb” vitorlázó is visszaült korábbi osztályába, bár a klubhajókat egyre inkább saját hajók váltották fel.
Talán a magyar vitorlázók előtt nem annyira ismeretes, de azért az osztály ma is nagyon népszerű: Számos régi hajót újítottak fel, ahogyan építenek manapság újakat is. Talán számunkra nem túl nagy szám, de az osztály számára meghatározó lehetett, hogy 1998-ban az OK volt az Ázsia Játékok egyszemélyes osztálya.
A britek, mint az egyik legrégebbi vitorlázónemzet pedig nagy ünnepléssorozatba kezdenek, melynek fő állomása a Felső-Temzén megtartott verseny lesz június 23-24-én.
