még mindig a nyílt sebességi rekord nyomában. Az igencsak elszánt Sailrocket csapat tagjait nem abból a fából faragták, akik csak úgy letennének álmuk megvalósításáról egy összeomlás után.
A srácok, – mint arról nemrég említést tettünk – elutazott már egyszer Walvis Bay-be, de a szerkezet rendeltetésszerű használata során bekövetkező baleset után kénytelenek voltak két hetet szereléssel tölteni.
„Az első roham elég komolyra sikeredett,” jegyezte meg Paul Larsen pilóta a tűzkeresztség után. „Csodálatos érzés volt először irányítani hihetetlen gépünket a makulátlan és káprázatosan feszített víztükrön. Mindössze 16.5 csomós volt a szél, de amikor elkaptuk a fonalat, akkor úgy gyorsultunk, mint soha korábban és gyorsan túlléptünk a régi 33 csomós csúcssebességen.
„De aztán elvesztettem a kormányozhatóságot és a Sailrocket a beach felé kanyarodott, ahol gyors döntést kellett hoznom, hogy a sebsséget csökkentsem. Kiengedtem a fordítható vitorla egy hányadát és egy pillanat múlva már vége is volt. A szárny letörött és a keresztmerevítőt kettévágta. A szárny lassan hátszélbe állt és hatalmas nyomást ébresztett, amely a másodlagos hibához vezetett. Ezek az erős szárnyak nem szimpla merev bordák, hanem olyanok, mint a laffogó könnyű vitorla. A szárny aztán keményen csapódott bele a vízbe. Számos sérülés keletkezett. Nem hittem el, hogy mindez ilyen gyorsan végbemehet. Mindössze 250 métert tettünk meg a pályán és a rig kimondhatatlanul gyorsan padlót fogott.
Két hét múlva már vissza is tértünk, szebben mint valaha. Tegnap gyenge szélben újra vitorláztunk edzés gyanánt – 14 csomó, vagy néha kevesebben, hogy a kezelhetőséget csiszoljuk. A Sailrocket így is 28.8 csomóval rongyolt a gyengülő szélben és többet is tudhatott volna, de most nem a csúcssebesség volt a cél. Ehhez még dolgoznunk kell. Lecsekkoltunk néhány kezeléssel kapcsolatos dolgot és egyben tértünk vissza.
„A hajó igencsak félelmetessé kezdett válni, mikor feltárultak a benne rejlő lehetőségek. Tudom, hogyha 20 csomós szélben megküldöm ezen a pályán, ballisztikussá válhat, csak bizonyosnak kell lennem, hogy tudom irányítani.
„Biztos vagyok abban, hogy egy kicsit több edzéssel megláthatjuk milyen a „bezárt” stabilitás egy fajtáját, amelyet a modell demonstrált már számos alkalommal. Most ez az, amiért itt vagyunk, hogy fejlesszük a hajót és megértsük azt, amit kreáltunk. Végülis egy olyan erőgépet szeretnénk, amely hihetetlenül erőteljes és stabil. Ez az a gép, amely a király lehet.
Forrás: CowesOnline.com,
