Vasárnap veszi kezdetét a 39. Francia Olimpiai Vitorlás Hét Hyéres-ben. Összesen 17 magyar versenyző veszt rész a megmérettetésen. A szél eddig gyengén fújdogált, talán egy fél délutánt leszámítva és fázni sem kell végre.
A Start leszámítva minden olimpiai és paralimpiai osztály képviselteti magát a SOF versenyen, így összesen 12 címet osztanak ki a 900 hajó (58 nemzet) között.
A versenyt hat naposra tervezik összesen hat különböző pályán a Hyères-i öbölben. Az új olimpiai formátum itt is élni fog, így a verseny utolsó napján az ún. Medal Racere kerül sor.
A 470-esek:
Múlt vasárnap este keltünk útra ismét immár szokásosnak mondható Hyeres-i túránkra, amely 5 napos edzőtáborból és ezt követő világkupa versenyből áll. A 15 órás út rövidnek mondható az ezt megelőző 24-34 órás utazásainkhoz képest.
Az edzőtáborunk folyamán egy délelőtt kivételével zavartalan napsütés és tenger felől fújó gyenge szél volt a jellemző. Az érkezést követő hétfő délután a szálláshelyünk elfoglalásával, a hajók összeszerelésével, beállításával, karbantartásával és egy bevásárlással telt.
A következő nap már a szokásos reggeli bemelegítő futással és gimnasztikával kezdődött. A vízere menetel után rövid bemelegítés után hosszabb kreutzos menetekben gyengeszeles sebességünket csiszolgattuk, kerestük a helyi körülményeknek megfelelő legjobb sebesség-élesség arány eléréséhez szükséges beállításokat. Emellett fordulókat, bőszeles hajóvezetést és hauzolásokat gyakoroltunk.
Szerdán a hosszabb összemérős szakaszok után bőszeles üldözéses gyakorlatot folytattunk és ezt követően beálltunk a nagyszámú német csapathoz edzőfutamokra. Ezek 2 perces rajteljárást követően 2 körös rövid kreutz – hátszél és a végén félszél szakaszból álltak. A három edzőfutam során 3, 2, 1 helyezést sikerült elérnünk az immár osztrákokkal és argentinokkal is bővülő versenyben.
Csütörtökön rendkívül hosszas kreutzos összemérések folyamán nyilvánvalóvá vált, hogy még, ugyan minimális, de elengedhetetlen sebesség többletre van szükségünk. Ennek érdekében a kimentünk a kikötőbe és állítottunk az árboctalp helyzetén, amit nem követett osztatlan siker az ismételt vízre menetel után, így végül visszahelyeztük az eredeti pozíciójába.
A megoldást végül az egyszerűbb, árboc további előredöntése hozta. A pénteki ismét gyenge szeles edzésnek, már ezzel az állítással vágtunk neki és végre a sebességünk tovább javult, elégedettek lehettünk vele. Az edzés folyamán a továbbiakban hátszelet, hauzolásokat, hátszeles pozíciótartást, majd bójánál megállást, várakozást, elindulást és végül rajtgyakorlatokat folytattunk.
