Site icon SAILING.HU

Alakuló elődöntő

Se a tegnap, se a ma nem hozott egetrengető eredményt. A legnagyobb változás, hogy már a TNZ is felzárkózott az közvetlen élmezőnybe, így az első hármat csak két pont választja el egymástól. Így kialakulni látszik az elődöntő. De azért várjuk meg a maradék három meccset.

Holnap Luna Rossa – Emirates Team New Zealand meccs valamikor 14:15 után.



Valójában három csapat van teljes biztonságban a Louis Vuitton Cup rangsorában a vasárnapi futamok után. A BMW ORACLE Racing, az Emirates Team New Zealandés a Luna Rossa Challenge elég pontot szerzett már ahhoz, hogy az ötödik helyezett se érje be őket.



A negyedik helyen, vagyis a még utolsó elődöntőbe kvalifikáló helyen, a helyi erőt képviselő Desafío Español 2007 áll, akik az újrajátszott Mascalzone Latino-Capitalia Team elleni meccsen simán nyertek szombaton, vasárnap pedig a germán csapatot győzték le. A spanyoloknak öt pont előnyük van, tehát elég, ha egy meccset megnyernek a hátralévő háromból. És hogy az izgalmak fokozódjanak, az ötödik helyezett Victory és a negyedik spanyol gárda holnap néz farkasszemet egymással, vagyis itt elég sok minden eldőlhet. A spanyolok mérlege amúgy is impozáns, hiszen a második Round Robinban hét meccsből hatot megnyertek.



Ez azért nem jelenti azt, hogy a visszalévő meccsek nem fontosak az éllovasoknak, mivel az választ ellenfelet a ki-ki mérkőzésen (az elődöntő egyenes kiesés), aki előrébb végez a rangsorban.




A 8. flightot hibával kezdte a





Mascalzone Latino-Capitalia Team a rajt előtti párharc során, holott inkább ő volt az agresszív a Shosholoza elleni párharcban, de Paolo Cian okosan látta meg mikor hibázik ellenfele és kiharcolta a büntetést, amely végül az olasz csapat veszte lett. Nagyjából a célig tartott az olasz hajó előnye, ám ekkor el kellett végeznie a 270 fokos büntetést és 4 másodperccel lekésett.



A Victory Challenge számára már a mai is muszájfutam volt, ha a négybe akar kerülni. Az Areva ellen viszont eléggé szorosan kezdődött az első kreuz és ment a folyamatos pofozkodás, összesen 31 fordulóval – a csörlősök nagy örömére. A franciák közvetlenül a SWE-96 fartükre mögött érkeztek a bójára, ám akkor jött a nagy mutatvány: Magnus Holmberg megvezette Sébastien Colt egy álhalzzal, vagyis csak bemutatta neki, hogy halzol és erre rámozdult a francia csapat és el is mentek a rossz irányba. Ettől kezdve a svéd hajó szép lassan nyújtotta el előnyét és végül simán nyert.



A másik három meccs egyszerűbb volt: a Desafío Español verte a United Internet Team Germanyt, a BMW ORACLE Racing a nem túl fényesen muzsikáló +39 Challenge-t és az Emirates Team New Zealand 700 méterrel verte a kínai csapatot.

Exit mobile version