Az alábbiakban az első néhány nap eseményeit olvashatják kimagasló magyar eredményekkel.

3.nap

A 420-470 hajóosztályok számára rendezett junior Európa-bajnokságon Balatonfüreden hat futam után kialakult az arany, ezüst és a bronz csoportok beosztása. A magyar fiatalok ismét remek eredményeket értek el, mivel 420-ban négy páros is bejutott az első 40-be, a legjobb magyar Grams Dominik és Petrahai Gergely lett az ötödik helyen került be az arany csoportba. A 470-es osztályban ketten jutottak a legjobbak közé, a Szamódy Tamás – Bárdos Mihály egység a 12. helyen szerepel legjobb magyarként.

A magyar egységek eredményei:

420:

5. Grams Dominik – Petrahai Gergely (THE) 24.

12. Rozsnyay Domonkos – Czeizel Jonatán (Spartacus) 41.

16. Földesi Péter – Borsos Dániel (THE) 45.

22. Gráfel Vince – Doubravszky Bálint (THE) 49.

470:

12. Szamódy Tamás – Bárdos Mihály (BYC) 32.

19. Váradi Imre – Serke Áron (BYC) 40.

Csütörtökön folytatódik az Európa-bajnokság mindenkinek a saját csoportjában.

Regős Attila – 420-as osztály edzője (THE)

„Az eredmények kicsit jobbak, mint amire számítottunk. Kedden nagyon jó napja volt az egész csapatnak, ma a Dominik folytatta, remek két futamot ment (2. és 6. hely). A mezőny egyébként nagyon erős, főleg a franciák, görögök nagyon jók, de érhető is, hiszen sokkal több órát tudnak a vízen edzéssel tölteni, mint mi. Ott kint több száz gyerekből válogatják össze azt a keretet, amelyik részt vesz egy világversenyen, nálunk meg összesen tizenhat 420-as van. „Nehéz lesz ezeket a helyezéseket megőrizni, de mindent megpróbálunk majd, a gyerekek nagyon jól érzik magukat.”

Szamódy Tamás

„A verseny előtt úgy indultunk neki, hogy alig hittük el az eredményeket, aztán a keddi nap nagy önbizalmat öntött belénk. Úgy érzem, hogy még tudunk jobbak is lenni, az a fő cél, hogy első tízbe bejussunk. Ha nagyon kifújt szél lesz, akkor nehéz dolgunk lesz, mivel a tapasztaltabbak és többet vitorlázott versenyzők nagyobb előnnyel indulnak. De ha okoskodós, igazi balatoni szél lesz, akkor könnyebben bejutunk. Most jó a sebességünk is, most erre a nagy szeles dologra ráéreztünk. Úgy láttam külföldieken, hogy kis széllel nem igazán tudtak mit kezdeni, nem ilyen körülményekhez vannak szokva. Számunkra a hazai pálya előnye mindenképpen bevált, valamint nem mindig a szabályos nagymezőnyös taktikát választjuk, hanem merünk kockáztatni.”

Váradi Imre

„Nagy elvárásoknak kell megfelelnünk itthon, és jó érzés, hogy azért egészen sikerül ezeknek megfelelni! Gondoltuk, hogy jól kéne majd teljesíteni, de nem mertünk pontosan semmit elhatározni. Nem tudom biztosan, hogy csak szerencsénk volt, vagy csak ez a nagy motiváció adott ennyi erőt, de nagyon örülünk a helyezésnek. Szamódyékkal sokat voltunk külföldön és edzettünk is együtt, azt hiszem felhúztuk egymást. Reméljük, hogy feljebb tudunk majd még jönni, az igazán jó lenne!”

2. nap

Mindhárom futamot megnyerte a

Ferdinand GERZ

Tobias BOLDUAN

alkotta német egység a 470-es osztályban az EB második napján.

A Balaton nem igazán a vad és erős szeleiről híres, de kedden még húsz csomós szelek is fújtak, amelyet maximálisan kihasználtak a némeket. “Nem könnyű minden futamot megnyerni, főleg nem egy Európa-bajnokságon.” – mondta

BOLDUAN

. “Jól vettük a bójákat és egy kicsit szerencsénk is volt, meg gyorsak is voltunk. Jó kis verseny lesz ez a bajnokság!”

A 92 résztvevő egység három futamot tudott teljesíteni, és mások is jól szerepeltek a keddi napon. Az argentinok,

Santiago MASSERONI

két első és egy harmadik hellyel már csak 1 ponttal vannak lemaradva az összetettbeli első helyezettől. Mögöttük is mindössze 1 ponttal áll a harmadik helyen a 470-es junior világbajnok, a francia

and

Jeremie MION

“Nem volt olyan könnyű a mai nap, mint amit reméltünk, de egészen gyorsak voltunk.” – mondta

MION

. “A cirkáló szakaszban nem választottunk jó taktikát. nem rajtoltunk rosszul, de a bójakerülésünk nem volt az igazi, így az első fordulónál a 15-20. hely körül voltunk. Utána már a bőszeles szakaszban jó sebességgel tudtunk haladni, és végül 3., 2. és 2. helyet értünk el. A szél nagyszerű volt, 10-20 csomó között fújt, és sokkal több, mint amit reméltünk.”

A másik francia csapat,

Beranger BALZEAU

Mathieu FOUNTAINE

szintén jól teljesített ebben a szélben, mivel 8., 1. és 3. pozíciókban végeztek. “Úgy gondolom, hogy jelen körülmények között ez az eredmény és a sebességünk egészen megfelelő.” – mondta

BALZEAU

, aki kárpótolni szeretne minket a junior világbajnokságon elért meglehetősen rossz teljesítmény után, mivel ott csak a 25. helyet érte el. “Nagyon csalódottak voltunk a vb után, így itt nyernünk kell.” Jelenleg a csapat az ötödik helyen áll az összetettben.

21 női csapat is található a mezőnyben, egy kis verseny a versenyben, amelyet az összetettben a 24. helyen álló francia páros,

Pauline COURTOIS

Marion BOUILLERCE

vezet.

Nem igazán küzd az olasz Camilla MARINO és Claudia SORICELLI a női bajnok párosa címért, de mindenképpen egy olyan csapatról van szó, akikre érdemes odafigyelni. “A mai első futamunk tragikus volt.” – mondta nevetve Marino lenyűgöző nápolyi akcentussal. “Első alkalommal próbáljuk ki a 470-est, és ma közepesen teljesítettünk. Erős volt a szél, mi pedig gyengék.” A páros jelenleg a 46. helyen áll, és valószínűleg erre az egy hétre Balatonfüreden egész életében emlékezni fog. 420-ban ezüstérmet szereztek a Volvo ISAF ifjúsági világbajnokságon Brazíliában néhány héttel ezelőtt, és nemrég még egy másik ezüstéremmel lettek gazdagabbak a 420 világbajnokságon a Garda-tavon.

Nem igazán számít már újonc párosnak a

Stephanie HUDSON

Alexander SACHS

alkotta vegyespáros a 73. helyen. Hudson úgy foglalta össze a keddi napjukat, hogy “érdekes volt”. Amikor megkértük, hogy fejtse ki bővebben, az amerikai versenyző ennyi tett hozzá: “Majdnem elveszítettük a spinnakerünket, vissza kellett menni érte, amellyel legalább 10 helyet veszítettünk. Ez a nap még csak a negyedik volt, amelyet együtt töltöttünk a hajóban, így ilyenek még simán megtörténhetnek.”

Sok csapat barna iszappal borított vitorlával tért vissza a kikötőbe, mivel a Balaton víze eléggé sekély, és sokszor az aljáról húzták vissza a vitorlákat. Így járt a szingapúri csapat is, Jovina CHOO és Sara TAN  az utolsó futam után egy 20 csomós befújásnál. Mások nem úszták meg ennyivel, a malayziai Ku ANAS KU ZAMIL és Muhammad HANAFI NAZARUDDIN felborult az egyik futamon, és az egyik zsűrihajó húzta ki őket az iszapból.

A 420-as osztályban a szél megtréfálta a versenyzőket. Amikor a 470-es mezőny befejezte az utolsó futamot, egy komoly vihar érkezett füredi vízterület fölé, és a 420-as edzőhajók segítettek a mentésben és a biztonságos partra szállásban.

5 futam után már csak a szerdai nap maradt, hogy az arany, ezüst és bronz csoportbeosztás kialakuljon. Talán csak azért is 1 futamot terveztek erre a napra, mert este egy kis diszkózást szerveztek a résztvevőknek.

1. nap

Ahogyan azt az előrejelzésekből sejteni lehetett, gyenge széllel kezdődött a 2009-es junior 420-470-es Európa-bajnokság. A tavalyi győztes

Jeremie MION

remek kezdőssel egy második és egy első helyet ér el a sárga mezőnyben, és vezeti az összetettet. Még a verseny előtt azt nyilatkozták, hogy győzni jöttek a Balatonra, hogy még a Dániában megrendezésre kerülő senior 470-es világbajnokság előtt bizonyítsanak a juniorok között is.

A 470-es osztályban a 92 induló három mezőnyre lett bontva. A sárga zászlósok között

Santiago MASSERONI

(ARG) egy 1. és egy 3. helyezéssel az élre került,. A rózsaszín lobogóval versenyzőknél

Pauline COURTOIS

Marion BOUILLERCE

(FRA) 4. és 3. helyet szerzett, ami jó teljesítmény első 470-es junior európa-bajnoki szereplésükön, igaz ugyan, hogy nemrég vettek részt a világbajnokságon, ahol a hatodik helyet érték el a nők között.

A korábbi világbajnoki bronzérmes, és az európa-bajnoki címvédő olasz

Luca

Roberto DUBBINI

nem kezdett jó, a rózsaszín mezőnyben egy 8. és egy 2. helyezést értek el, mögöttük a csapattárs páros,

Simon SIVITZ KOSUTA

található

Jas FARNETI

, akik a tavalyi EB-n a hetedik helyen végeztek.

Két futam után

Jeremie MION

(FRA) vezet, mögöttük a második helyen

Makarios NEOCLARAS

Orestis TSANGK

(GRE), a harmadikon pedig

(ARG) található.

Nagyon sok versenyző érkezett a tengeren túlról, többek között két egység is nevezett Szingapúrból, egy-egy pedig Malaysiából és az Egyesült Államokból. Az USA csapata,

Stephanie HUDSON

Alexander SACHS

az egyik azon két vegyes páros közül.

A selejtezők folytatódnak egészen szerdáig, hogy az összesen 6 futamból kiderüljön, melyik egység jutott tovább a döntőkbe. Ott augusztus 13-16. között 7 futamra kerül sor, többe között a Medal Race-re is.

A 420 osztályban csak egyetlen futam került megrendezésre az EB első napján, 9-10 csomós szélben. A második futamot lelőtték. Közben a szél is elállt, nem igazán kényeztetve el a résztvevőket. 3 ponttal a Rozsnyay Domonkos – Czeizel Jonatán (Spartacus) páros a legjobb magyar egység ebben a mezőnyben.

A 470-es osztályban két futamot rendeztek. A legjobb magyar egység a Szamódy Tamás – Bárdos Mihály (BYC) lett, akik jelenleg a 22. helyen állnak.