Site icon SAILING.HU

Code8

Az elmúlt héten már bemutattunk egy hajót, amely kifejezetten a TBS Nagydíjra készül. Most egy kevésbé specializált, de szintén erre a terepre is való verdával ismerkedhetünk.

Nézzük, hogy mit mond Andrej Justin a hajó tervezője:

„CODE8 tervezésénél olyan vitorlázóra gondoltunk, aki a prémium minőséget helyezi első helyre és tisztában van azzal, hogy a mennyiség és a minőség két különböző dolog. Ezért törekszünk arra, hogy minden tekintetben a maximálisat nyújtsuk. Olyan ez, mint valaki, aki Omega órát visel a karján, nem pedig egy olcsó műanyagot. Minden tudásunkat beleadtuk, hogy megtervezzük és megépítsük a kompromisszummentes „Day-Sailer-Racer”-t, hogy Európa tavain és partközeli tengereken versenyezzenek. A hajót elsősorban csapathajónak szánjuk pálya- és túraversenyekre egyaránt, ugyanakkor egykezes versenyeken is nyerőesélyes. A hajó mérete és súlya garantálja a könnyű közúti szállíthatóságot, egyszerű kikötést és kényelmes parti tárolást. A testen végighúzódó határozott törésvonalat és a 2,58m szélességet hosszas CDF és VPP tesztek eredményezték, mely a lehető legjobb kompromisszuma a bőszeles és a cirkáló teljesítménynek. Az erőteljes törésvonal, mely elér a hajó orráig, minimalizálja a nedvesített felületet és a hosszanti trimet, ugyanakkor növeli a stabilitást és hullámzásban szárazabban tartja a decket. Az 1,8m-es merülést azért választottuk, mert együttesen a nagy tőkesúly/összsúly aránnyal, a legjobb kompromisszum a bőszeles és a negyedszeles teljesítményben. Mélyebb keel növelné a hajó hosszanti tehetetlenségét, ami lassabb és vizesebb cirkálást eredményezne. Nem mellékesen az 1,8m-es tőkesúly „járulékos vesztesége”, hogy alkalmassá teszi a hajót sok sekélyebb vizű tóra is. A tervezéssel összhangban prémium szinten vannak az építési anyagok és technológiák is: kezdve a CNC marógép által készített ősmintával, karbon-epoxi-szendvics konstrukcióval folytatva, minden alkatrészt hőkezelve, az egyedi vízballaszt rendszert beépítve, nem utolsó sorban a magas színvonalú deck felszereltségig.”

Mint fent olvasható a  Code8-al a tulajdonosnak hosszú távú tervei között szerepel a csapatvitorlázás, de méreteit tekintve tökéletesen alkalmas egyedül megkerülni a Balatont is. A hajó a Pauger műhelyben épül. A három részből készülő hajó (alsó héj, felső héj, belső) gyors és pontos építést tesz lehetővé.  A tulajdonos semmit nem bízott a véletlenre. Az előzetes tervek szerint Litkey Farkas fogja a hajót kormányozni a TBS Nagydíjon. Ezen kívűl erre a versenyre még biztosan kész lesz egy. Míg a harmadik esetében ha kész lesz akkor Soponyai Géza viszi.

Mikor arra jártunk éppen a sablonok előkészítése folyt.

A hajó nem rendelkezik billenthető tőkesúllyal, mindössze egy opcionálisan beszerelhető vízballaszt rendszerrel. Ennek súlyát is alap esetben a bulbába vitték, hogy optimális legyen a súlyelosztás.

Teljes hossz (orrsudárral): 10,2 m

Vízvonalhossz: 8,0 m

Testhossz: 8,0 m

Szélesség: 2,58 m

Merülés: 1,8 m

Súly: 895 kg

Tőkesúly: 550 kg

Tőkesúly/összsúly arány: 0,615

Nagyvitorla 32,2 m

2

Orrvitorla1: 21 m

2

Orrvitorla2 14 m

2

Code Zero: 43 m

2

Gennaker 90 m

2


A hajótest sablon bal oldala


A belső darab


Folyik a munka


A hajótest sablon jobb oldala


A fedélzet


A fedélzet fényesedik


Az ősminta megtette kötelességét, az ősminta mehet


Az 520 kg-os bulba szerszáma

Exit mobile version