A Kormorán Évadnyitó és Harmat Kupa névre keresztelt versennyel indult az idei Yardstick Trophy Nagyhajós Kupasorozat Fonyódon, május 14-én, szombaton. A Balatoni Évadnyitóval való ütközés ellenére a versenyre több mint 40 hajó nevezett, legtöbben a Ys III osztályban.
A versenyrendezők úgy döntöttek, hogy szakítanak a hagyományokkal és a szokásos túraverseny helyett kétfutamos pályaversenyt rendeznek. A változtatás jó döntésnek bizonyult és egy izgalmas hétvégi sportprogramot eredményezett. A fonyódi kikötő előtt felállított pálya újdonsága volt, hogy középen a raum bójával egyvonalban helyezték el a raj-cél vonalat, így a kétkörös pálya krajc – raum – raum – krajc – hátszél – krajc szakaszokból állt.
A rádióvezérelt órával felszerelt rendezők pontosan 10 órakor rajtoltatták el a Ys III osztályban versenyzőket, majd 5-5 perccel később a Ys II és Ys I osztályokat. A lassabb osztályok korábbi rajtoltatása elsőre nem tűnt valami jó ötletnek, viszont izgalmas versenyhelyzeteket produkált a pályán. Az osztályokban versenyzőknek nem csak egymásra kellett figyelniük, hanem a mezőnyben vitorlázó lassabb hajók is bővítették a taktikai elemek tárházát. A versenyrendezésre nem lehetett panasz, talán egyetlen hibája, hogy nagyon fukarul bántak a rajtvonal hosszával, ami a nagyobb létszámú osztályoknál okozott némi galibát.
Az első futam rajtját követően a korábban stabil délkeleti szél, délibe fordult át és az első futam második körét ez által lóversenyszerű vágtatássá tette. A második futamot megelőzően a rendezők igazítottak a pályán és a méretét is megnövelték, így a második futam izgalmasabb és hosszabb is lett.
Yardstick III-ban a Vagány, Májer Tamással a kormányánál megnyerte mindkét futamot éppúgy, mint a Catullus Maximus a futamonkénti ezüstérmeket. Nagy volt viszont a küzdelem a bronzérmekért, a Birdie, a Dudu, az Unicum Laude, a Huncut és a Betti csatázott a harmadik helyért. Az első futamban a Betti nyerte a borzcsatát, míg a másodikban a Birdie és ezzel összesítésben is harmadik lett.
A másodikként rajtoló Ys II osztályban a Tatus, a Vivace, az Imi Jé, a Macska és a Pacsirta vívtak a dobogós helyezésekért. Az első futamban a Tatus és a Vivace meglógott a rajt után, az Imi Jé nagyon rosszul rajtolt és csak a raum szakaszon kezdett felzárkózni. A hátszél elején még Tatus, Vivace, Imi Jé volt a sorrend, de a bójánál már együtt volt a három hajó és a bójavételt követően az Imi Jé került az élre. Az utolsó krajcon meg is tartotta előnyét viszont már annyi pluszt nem tudott gyűjteni, hogy az előnyszám alapján is megelőzze a Tatust. Az első futamot a Tatus nyerte az Imi Jé és a Vivace előtt. Második futamban az Imi Jé végig vezetett és nyert, második a Macska, harmadik a Tatus lett. Összesítésben Imi Jé, Tatus, Macska sorrend alakult ki.
A yardstick I-ben Lábad-X, Nomád, Pax és Amhitrite élmezőny jött össze. A Nomád nevű Elliott 770 két futamot nyert, mindkét futamban az X-35-össel versenyző Lábad-X csapatot utasította maga mögé. Az első futamban a révfülöpi Amhitrite, a másodikban az ex lellei Pax lett a harmadik. Összesítésben Nomád, Lábad-X, Pax sorrend alakult ki.
A versenyen az összevont jolle osztályt is értékelték, melyet a Tatus nyert meg, második az K.U.K. lett megelőzve a Yolle Joker csapatát.
A következő YST verseny:
Joker – Termoplusz Kupa (Fonyód) – 2011. június 4. (szombat)
A YST 2011 támogatói:
Future FM –
http://www.future-fm.hu/main.html
ACO –
http://www.aco.hu/
Fritz Segel –
http://www.fritzvitorla.hu/
Compass –
http://www.compassmagazin.hu/
Eredmények:
http://www.yardsticktrophy.hu/eredmenyek.html
YST pontverseny:
http://www.yardsticktrophy.hu/pontverseny.html
Fotók: május 17-től a
www.yardsticktrophy.hu
oldalon.
YST 2011 információs kiadványa:
http://www.compassmagazin.hu/file/compass_magazin_17.pdf
Videó hamarosan!