2011. május 12-15. között a Spartacus Vitorlás Egylet rendezte meg a 18lábas Skiff Európai Grand Prix Első fordulóját. Ez volt az első magyarországi nemzetközi skiffes esemény.
Tíz hajó volt várható, ami ebben az osztályban szép számnak mondható. Négy magyar egység mellett két német, egy dán, két angol és egy svájci hajó. A teljes tavalyi élmezőny. Végül a svájci csapat egy szárnytörésből nem épült fel a versenyig, így kilenc lett a rajtoló hajók száma.
Négy nap, tíz futam. Köztük az osztályban már elterjedt túrafutam, ami nálunk Tihany-kerülés lesz természetesen.
Csütörtök délután egy órakor volt az első rajt, kellemes 6-8 csomós keleti szélben. Két futam került megrendezésre. Mindkét futamot az angol PICA csapata nyerte, ezzel is mutatva hogy az új hajójuk jól működik és jelentős sebességfölénnyel rendelkeznek a teljes mezőnnyel szemben. Utánnuk a dánok ORIGINAL CHIA nevezetű hajójukkal két második helyet írtak magabiztosan. A további helyezésekért szoros csaták voltak az Angol HYDE sails, német EUROLINK és a két magyar hajó RAIFFEISEN Pfeninberger András és a LIBERTY ST Ujhelyi-Gáspár Miklós kormányzásával.
A nap végére egy jó pörkölt tette fel a koronát.
Pénteki napra egy túra és két pálya futam volt betervezve. Szerencsénkre a Balaton maximálisan velünk volt és napos, de erős északi szélre ébredtünk. A rajt közeledtével azonban csökkent a szél és az előrejelzés is gyengülést jósolt. A mezőny kis rigget szerelt, kivétel a LIBERTY ST akik nagyot. Ez nem volt meglepetés a mezőnynek, nem először kockáztatott a magyar csapat. Kivitorlázva a rajthoz úgy tűnt, hogy jó választás lesz a nagy rigg.
A túrafutam elrajtolt, az első pályajel Aszófőnél volt. Ide a dánok értek fel elsőként majd a LIBERTY ST és a PICA. A következő bója Öreg Tihany-i móló elé volt kitéve. A szél frissült de a nagy rigg bőszélben és a csőben fizetett, így Ujhelyiék átvették a vezetést. Borultak egyet a csőben de még így is vezettek. Azonban átérve a másik medencébe, 20 csomósra frissült a szél és a kis riggesek közelítettek. PICA átvette a vezetést de egy hirtelen szélrohamban ledőltek. Így a bójához a Liberty ért fel elsőként, de a nagy riggel nem sikerült a leejtés és egy klasszikus noisedive-ot adtak elő. Pár másodpercig a hajó a bugspiccen és az árbocon állt. Innen a Dánok és a PICA volt versenyben az első helyért amiből a dánok jöttek ki győztesen. Harmadik helyen a németek MAGIC MARINE csapata végzett, negyediknek jött be a LIBERTY, szerencsére épségben. Ötödik lett a EUROLINK.
A szél nem csökkent, így a LIBERTY kénytelen volt egy futamot feladni és rigget cserélni a parton. Ez a futamot a PICA nyerte a következőt a dánok. A két német csatáját csak a második futamban a visszatérő magyar csapat törte meg. Szerencsénkre, erre a napra elkísérte a csapatot Fehér Sanyi kameráival így a felvételekkel mindenki találkozhat.
A nap végére a RAIFFESEN csapat által főzött körömpörkölt és a RedBull italakciók tették fel a koronát a Stég bárban.
Szombati napra három pályafutam volt előirányozva. Szerencsénket tetézve ismét gyönyörű idő és kellemes déli szél fogadta a mezőnyt. PICA csapata ezen a napon nem hibázott és mindhárom futamot megnyerve bebiztosította az összetett első helyet. Villantott a STÉG bár csapata Szépfy Márton kormányzásával és szépen helyt állt a BREEZE csapata akik még ismerkedtek a 18asozás rejtelmeivel. Szoros, izgalmas futamokat láthattak a nézők, a bója diagramok folyamosan hullámoztak. Egyenletes vitorlázást mutatott a LIBERTY ST, két második és egy harmadik helyet futva. Jól szerepelt a HYDE sails csapata is két harmadik hellyel de természetesen a dánok is jól helyt álltak. Este a fáradt csapat egy flekkennel próbálta feltölteni fáradt telepeit, köszönet érte az eFeF kft-nek, és hogy teljes legyen a gasztronómiai élmény, Nobilis féle pálinkákkal tettük tökéletessé az estét.
Vasárnapra két futam volt kiírva. Azonban reggel megérkezett a hidegfront és a meteorológia 35 csomós szelet jósolt. Némi halasztás után megtartottuk a díjkiosztót, így mindenki pihenten és nem utolsó sorban sértetlen felszereléssel indulhatott haza.
Győzött a PICA, második helyen a ORIGINÁL CHIA, harmadik a LIBERTY SAILING TEAM lett.
Nagy büszkeségünkre minden külföldi indulót lenyűgözte a Balaton és a Spartacus vitorlás egylet és már alig várják a következő évet amikor visszatérhetnek.