Kiskunlacházán, június második hétvégéjén
A Blokartot már megcsodálhatta a közönség februárban, a Budapest Boat Show területén. A kiállításon mindenki bele akart ülni, ki akarta próbálni, a színpadon pedig vetélkedő keretében gyerekek szerelték össze. Nehéz elmondani, hogy milyen, talán a leginkább egy széllel hajtott homokfutóra vagy gokartra hasonlít. Egyes nyugat-európai országokban nagyon népszerű, és 2007-ben egy alkalommal már nálunk is rendeztek közös bajnokságot az osztrák blokartosokkal. Idén június 8-9. között Kiskunlacháza repülőterén ismét bajnokság lesz, a verseny szüneteiben pedig bárki kipróbálhatja! A Blokart izgalmairól Székely Andrást, a Blokart hazai forgalmazóját kérdeztük.
Kiskunlacházán a kerekes változtatot lehet majd kipróbálni, de télen a jégen is használhatjuk a Blokartot. Hányféle verzió kapható belőle?
Székely András:
A Blokart hasonló a Legóhoz, 3 féle vázszerkezetből és a testsúlyhoz, illetve a szélviszonyokhoz igazított 3 méretű vitorlából választhatunk (3, 4, és 5,5 négyzetméter). Rengeteg kiegészítő is van hozzá pl.: lábtámasz, utastér borítás, fékek, vagy nagyobb kerekek. Mindemellett a kerekeket korcsolyára, sőt katamarán testekre is lehet cserélni!
Milyen sebességre képes?
Székely András:
Állítólag 100 km/óra körül van a széllel hajtott rekord, persze speciális kerekekkel. A neten fellelhető egy jet hajtásos átépítésről készült film is.
Feltételezhető, hogy ilyen sebességhez már nagy tapasztalat szükséges. Biztonságos-e ez a jármű?
Székely András:
Védőfelszerelésben űzve igen, de ez az állítás még a görkorcsolyára is igaz. Borulásnál a Blokart két keréken és az árboc tetején támaszkodik, így a biztonsági övvel rögzített vezető nem tud a talajhoz érni.
Vitorla hajtja, de kell-e hozzá tudni vitorlázni?
Székely András:
Hasonlóan működik mint a vitorlás, így könnyebbséget jelent, ha az ember tudja, milyen szélben merre érdemes menni. A versenyzői szinten pedig ugyanúgy a jó manőverezés, a taktika és a beállítások döntenek, mint bármely vitorlás eszköznél.