A 50-50 az új csúcstartó a Keszthely-Kenese távon.
Csodálatos képeslap időjárás várta vasárnap a Fifty-Fifty legénységét Keszthelyen, ahol napok óta edzőtáborozik a csapat. Az előző két nap mindössze 5-6 csomós szélben sikerült vitorlázni, így meglehetősen üdítő volt a meg-megdőlő hajók látványa, amely egyben a tánc kezdetét is jelntette. Nem voltak grandiózus tervek erre a napra, a hajó technikai újításainak, az árboc merevítésének, az új nagyvitorláknak a tesztelése volt terítéken. Természetesen a kormányos Józsa Márton és csapata már egy ideje fontolgatta ennek a rekordnak a megdöntését, de idei programjuk és az időjárás eddig ezt nem tette lehetővé.
Ma sem volt tervezve, de 11 óra környékén eldőlt, hogy rápróbálnak a távra. Az előrejelzés 10-14 csomós szelet jósolt, ami tökéletesenek ígérkezett. A csapat kikötött a Keszthelyi mólófejen és a meglehetősen pörgölődő észak-nyugati szélben felszerelt. Berecz Zsomobor olimpikonunk futotta a távot az állomás és a hajó között. A legendás vasúti pecsét 12:37-kor került a rekord űrlapjára és a hajó brutális gyorsulással, hatalmas óváció közepette hagyta el a keszthelyi mólót.
A teljes takli nagyon hamar soknak bizonyult, így a Szigligeti-öböl túlsó felén szélben állással egyböktve kényszerült a csapat az egyik nagyvitorla reffelésére. Később Révfülöp környékén keveredett a csapat a part alá, ahol a nap legnagyobb pöffje (kb. 19 csomó) újabb reffelést kívánt meg a csapattól. Nem volt két óra így sem a Tihanyi-cső túlsó vége, ahonnét még egy kisebb szerelés lassított a Pauger művek kétárbocosán. Az újabb pecsét végül 15:29-kor került a hivatalos rekordlapra, ami 2 óra 52 percet jelent futott időben és 2:22 percet korrigálva. Ez 20 perces javítás lett volna, ha időközben nem derül ki, hogy Forgács Zoltán és Jankovics Gábor az F20-as karbon katamaránnal két órával korábban döntöttek csúcsot Keneséről Keszthelyre vitorlázva. A HunCat 2 óra 42 perces rekordját pár órára tehát 2:32 percre javította az F20-as csapat, amit 2:22-re faragott le az 5050. Az F20-as csapatnak is hatalmas gratuláció a teljesítményükért!
Azt még megemlítenénk, hogy a Fifty-fifty visszafele vitorla nélkül is tudott 5 csomót és a bő egyórás ebédszünettel együtt a leálló szélben is visszaért Keszthelyre 7 óra leforgása alatt. Hogy mire lehetne képes egy Kékszalagon, ahol fél napig 3-as, 4-es szél lenne, azt rábízzuk a kedves olvasó fantáziájára.
A rekord átlagsebessége a legrövidebb útvonalra vetítve 14 csomó, a valós, megtett útra vetítve úgy 16 csomó.
Fotó: Sallai Gábor