Szombat reggel 9 óra, sorba állnak a nevezésnél! Mi lesz itt ?
11 db 15-ös és az új vendég a 25 flotta is 7 hajóval jelent meg, ami kezdettnek nagyon jó. Egykor több olimpiai osztályt vendégül látó versenyünk , új hajóosztályokkal újra éledt.
A szombati 10 óra 30 perces rajtot halasztani kellett a kisszámú rendező csapatunknak , de perceken belül megérkezett a szél és elrajtolt az első futam. Változó erejű dél-nyugati fuvallat kicsit táncolt jobbra-balra, de nagyon nem tréfálta meg a versenyzőket.
Második futam gyorsan követte az elsőt, de már a rajt után „játékos” lett a szél. Igyekeztünk, amit lehet, módosítással, javítani a pályán. Én azt vallom, hogy amíg a hajók haladnak és nincs „utolsó pár előre fuss” addig folytatni lehet egy pályaverseny futamát is.
– Az ilyen és ehhez hasonló eset, mikor egy pályafutam kezd „szét esni” , a szélirány és szélerő változásoktól, nehéz döntés elé állítja a rendezőt. Félbeszakítsa a futamot vagy hagyja végig menni? Mindegyik lehet jó megoldás, ha ezt a rendező következetesen teszi. Joggal háborognak a versenyzők, ha egyik futamot végig szenvedik , majd a másik hasonlót meg megszakítják. Tiltakozók elégedetlenek mindig lesznek, ezt tudjuk, azt is tudjuk, hogy egyenletes jó szélben könnyű jó futamokat rendezni. Rendező igen is mondja ki ! Milyen elveket követ? Mikor szakit félbe és mikor lő le egy futamot. Ebben legyen következetes akár egy élet át!
Nagy volt a szél-turmix körülöttünk. Észak-keletre volt egy markáns északi csík, észak-nyugatra semmi, a déli part mellett borzolódott valamitől a víz. A parthoz közel kicsi, de egyenletes dél-nyugati szél alakult ki. A harmadik futam sokaknak nem ízlett, de ez a rajtot nem befolyásolta. Az előzőeknél kisebb pályán sikerült egy jó futamot tartani.
A parton a 15-ös flotta látta vendégül a versenyzőket. Jó, tartalmas káposztás bab nem kevés füstölt hússal bélelve várta a flotta gyűlések végét. A megbeszélésekről nem tisztem beszámolni, de abban egységesek voltak tagok, hogy az „új” MVSZ elképzelések előkészítetlenek. A bajnokságok rendezéséről volt a legnagyobb vita és felvetődött a kérdés. Mit is kap a tag az MVSZ – nek fizetett egyesületi és egyéni tagdíjért? Sok szempont, sok nézőpont, örök vita!
Vasárnap a szokásos őszi keleti szél már reggel korán csalogatta a mezőnyt. A mi, kényelmes 10 óra 30 perces rajtidőpontunk nem tűnt jó döntésnek, mert ugye ez a keleti szépen lassan délre megáll. A negyedik futam még lement benne, nem voltak nagyobb változások.
Az ötödik futam rajtja előtt, frissülő északi szél érkezett. Biztató első kör végéhez értek a hajók mikor éreztem ezt le kell rövidíteni, mert még egy körre már nem lesz üzemanyag. Így lett az ötödik futam csak egy körös.
14 órakor már osztottuk a díjakat. Szerencsés, szép két nap volt. Köszönjük a résztvevőknek a sportszerű versenyzést!
Várunk mindenkit a 2014. 10. 19 vasárnapi Siófoki Vitorlás Évadzáróra. Nem csak frázis: MINDENKIT! Aki vitorlázni szeretne a saját vagy más hajójával , megteheti, csak jelentkezzen legalább egy nappal előtte az egyesület e-mail címén, svsk@t-online.hu.
Jó Szelet!