A mezőny eleje elérte a Doldrums-ot.

Elsőként a Hugo Boss körül fogyott el a szél. A reggeli tracker frissítésen már csak 3,4 csomóval vánszorgott, míg az üldözők még hozták a 11-12 csomós sebességet. Ez alól kivétel a “kicsit” keletebbre tartózkodó, de egy árnyalatnyival hátrébb lévő GAES, ami szintén megállt, mint a „szög” A Renault, jóval keletebbre próbálja a Doldrums macerás szeleit és az Egyenlítőt keresztezni.  Az ők elképzelésének helyessége hamarosan kiderül, de a az első négy hajó közel azonoshelyen éri el az Egyenlítőt. Ma délutánra a Hugo Boss talán már ott lesz.



Forrás:

https://www.facebook.com/mancsaft.szakszervezet

A hatodik és hetedik  OPOO és a WAW passzátszélben halad jó tempóban még.   A SOH hamarosan eléri a Zöldfoki szigeteket. Sajnos még nem tudott közelebb jutni a magyar-újzélandi legénységű hajó az élmezőnyhöz. A sebességi adatok viszont bízhatóbbak és érződik rajta, hogy a fiúk szép lassan ismerkednek a hajóval és napról napra gyorsabb vágtára tudják kényszeríteni.

Időnként úgy tűnik, mintha közelednének, de  ez valójában nincs még így. Sajnos a csökkenő távolság itt a hajók között nagyon viszonylagos, mert a BWR trackere légvonalba számolja a Jóreménység fokától mért távolságot- Ez azt jelenti, hogy amíg a hajók mindegyike nem a viszonyítási pont felé halad (Esetünkben ez a Jóreménység foka), addig nem kapunk  pontos távolság információkat. Így a távoli ellenfelek közötti távolságok sem lesznek reálisak.



A mért és a mutatott távolságadat akkor lesz azonos, amikor a tracker a Jóreménység foka után az új viszonyítási ponthoz fog mérni. Ez lehet akár a Horn fok, de lehet egy virtuális kapu, amit a versenyzőknek venniük kell.  Addig maradt a két hajó közötti távolság lemérése kézzel.

A mezőny, most nagy ívben igyekszik elkerülni Afrika nyugati partjait, mert az ott lévő St Helen magasnyomású zónában jóval kevesebb a szél. Dél-Amerikához közelítve lehet  elég délen keletre fordulva a leggyorsabban elérni a Jóreménység fokát.