Site icon SAILING.HU

Hello új Yankee

A Dykstra Naval Architects (DNA), a J yachtok újratervezője, bemutatja a Yankee J hajó reprodukcióját – a hajóét, amely részt vett az 1930-as AC védői kiválasztás sorozatában.
A Dykstra Naval Arhitects optimalizációs tanulmánya egy szindikátus projekt fejlesztése, amely először 2010-ben volt bejelentve, de nem épült meg.

A Frank Paine tervezte eredeti Yankee-t 1941-ben a háborús erőfeszítések részeként lebontották. A DNA megtartotta az eredetire jellemző, egyenes vonalú, egyszerű, tiszta design-t és flush deck elrendezést, és erőfeszítéseit a teljesítmény optimalizálásra fókuszálta az új JCA minősítési rendszer keretei között,  a J yachtok tervezése és építése terén eddig megszerzett több mint 35 évnyi tapasztalatai és az ez időszak során megvalósított 7 J  yacht reprodukció eredményeképpen rendelkezésére álló saját VPP programjainak valamint CFD és FEM analíziseinek felhasználásával.

„Ezek a hajók versenyzésre születtek és ez az ötlet az új Yankee mögött.” mondta a tervező Jeroen de Vos, aki az eddig vízre bocsátott nyolc közül hét J yachton vitorlázott. ” A nagyon különböző hajókon való vitorlázás során szerzett tapasztalatainkból megtanultuk, hogy a nagyobb nem feltétlen jobb. A vízvonal hosszúsága a lényeg és nem a teljes hossz, így a Rainbow-hoz és az Endeavour-hoz hasonlóan az új Yankee is kicsi lesz, könnyű és nagyon mozgékony.”
A várható teljesítménynövekedés nem mindig összehasonlítható a vízen nyert méterekkel és talán fontosabb a fedélzet elrendezése, amelynek egyszerűnek és hatékonynak kell lennie.” – magyarázza Jeroen de Vos. ” Ha elrontják a startot, a versenynek szinte vége már mielőtt elkezdődne, így a legénységnek képesnek kell lennie arra, hogy gyorsan és egyszerűen kezelje a vitorlákat és a fedélzeti felszereléseket.”

Az eredeti Yankee 1930-ban komoly esélyese volt a védők küzdelmének, de nem volt olyan finomhangolva, mint riválisai. Részt vett az 1934-es Amerika Kupa tesztsorozatában, áttervezett riggel és orral, és sokkal versenyképesebb volt. A DNA legfrissebb optimalizációs tanulmánya után kétségkívül még gyorsabbnak bizonyul majd a vízen.

Exit mobile version